2010/04/16

Låt askan damma in över Göteborg.

Jag tänker inte sitta här och bitcha om hur dåligt vi spelar för 5:e matchen i rad, det ger inte mig, inte spelarna och inte er läsare någonting. Jag är less på allt gnäll. Jag vet att "jag har minsann betalat för ett årskort och kan då kräva ett bra spel" men det spelar ingen roll just nu. För Blåvitt blöder, blåvitt har tappat sin "mojo" sin attityd och sin glöd. Naiv som jag är trodde jag att vulkanutbrottet på Island var ett tecken, ett tecken på att nu jävlar var det nog, men icket. Men det spelar ingen roll, låt askan från utbrottet damma in över Göteborg, vi må ligga på dödsbädden, men större mirakel har skett - vi reser oss ur askan.

Det vi behöver nu, är att stå tillsammans och slå tillsammans, inte komma överens om vems fel vad är utan få igång den blåvita maskinen. På söndag gäller det, och filmsnutten här ovan är från Rocky, den är till mig, dig, spelare och ledare. STÄLL ER UPP KAMRATER.

26 kommentarer:

  1. Det här va nog det bästa du har skrivit/visat Ida! Bra budskap, Don`t stop believing in yourself! I like =)

    SvaraRadera
  2. SÅ JÄVLA SANT! Du växer i mina ögon fröken Henriksson!

    SvaraRadera
  3. Life's a bitch and then you die, so fuck the world and lets get high.

    Krossa Ellos!

    SvaraRadera
  4. Bästa jag sett och läst här i år må jag säga.

    Tack Ida.

    SvaraRadera
  5. filmen var fan klockrent hur man känner just nu om blåvitt

    SvaraRadera
  6. Jag funderar på hur säsongen hade sett ut om Ragnar bara satt den där straffen.

    SvaraRadera
  7. helt jävla suveränt....nu är det fan "eye of the tiger" som gäller framöver!

    SvaraRadera
  8. Mocke bra! Nu kor vi!

    SvaraRadera
  9. det är han i heroes

    SvaraRadera
  10. Lysande Ida.
    Dags att lyfta blåvitt med rent publikstöd. Inga fler som viker ner sig, säljer sitt årskort och gnäller på allt och alla. Dags att bli den trettonde spelaren mot Ellos.

    When the going gets tough, the tough get going.

    SvaraRadera
  11. vem är den tolfte då?

    SvaraRadera
  12. Idas kille, "Bo", har stenkoll; som vanligt.. Moron..

    SvaraRadera
  13. Jag tänker fan i mej bua ut dom. Fan vad de gör mig ledsen. Mår jag dåligt ska fan de få känna vad de gör med mig.

    SvaraRadera
  14. "Oooh nu gäller det, nu ska vi stå tillsammans för Blåvitt".

    Nästa match:
    "Oooh nu gäller det, nu ska vi stå tillsammans för Blåvitt".

    Nästa match:
    "Oooh nu gäller det, nu ska vi stå tillsammans för Blåvitt".

    Verkar som ett bra recept som vi kan döpa till: "Rätt ner i Superettan".

    SvaraRadera
  15. 5 matcher? Du menar väl 6? Okej, vi vann mot Kalmar men vi det var inte direkt rättvist för spelet var även där under all kritik. Kalmar kunde haft 2-0 efter 20 minuter (missad straff, ribbträff) och då hade den matchen också varit körd.

    SvaraRadera
  16. Haha, ursäkta mig "Anonym" men "Bo" är för fan inte Idas kille! ;)

    SvaraRadera
  17. Viktor 07:57/ VEM FAN BRYR SIG? Knip käft eller bidra med något vettigt. Idiot.

    SvaraRadera
  18. Jag tror att det är jävligt viktigt att vi kritiserar laget, tränarna och organisationen så mycket vi bara orkar, så att dom verkligen förstår att vi inte är glada. Vi måste protestera och vara tydliga med att vi kräver mer. Det är bra om vi buar och klagar på laget och spyr galla. Vi som supportrar är bäst lämpade att hitta felen och se lösningarna. Känner spelarna att vi fått nog så skrärper de sig och börjar leverera.


    Not!

    SvaraRadera
  19. Ida, vad bra skrivet, jag håller helt med dig i hur vi skall angripa det här problemet. Videoklippet innehåller receptet
    Frankie,
    sicken pussy du är jag är besviken på dig. Visst skall vi vara kritiska men att börja yra om att sparka folk till höger å vänster......riktigt låg nivå på det. Det laget som vi har nu är detsamma som vi hade ifjol. Kapaciteten finns,

    SvaraRadera
  20. Tror fan klubben förstår att vi fans inte är nöjda med resultat hittils, så sluta lipa nu för det hjälper fan inte ett skit. KOM IGEN NU SÅ KROSSAR VI ELLOS PÅ BÅDE PLAN OCH LÄKTARN! Och vi tar vår första hemmaseger på Söndag!

    SvaraRadera
  21. Bra Frankie, du har rätt.


    "SÅ JÄVLA SANT! Du växer i mina ögon fröken Henriksson!"
    Töntigaste inlägget på länge, av tre skäl.

    SvaraRadera
  22. Jag får ställa mig på Frankies sida. När laget inte gör sitt jobb så förtjänar de fan bu-rop och kritik.

    Jag tycker Ida svammlar iväg lite om att stå tillsammans och slå tillsammans. Det tycker jag att våran klack gör och gjort varje match sen säsongen drog igång.

    Det är fanimej nu det är dags att ta reda på vems fel det är att det gått så åt helvete, annars blir det väldigt svårt att få skutan på rätt kurs!

    SvaraRadera
  23. VAFAN ska vi annars göra då Frankie?
    Ska vi bli bittra och stå och tro på förlust varenda match framöver?
    Berätta för mig vad i helvete vi har utan tro och hopp.

    SvaraRadera
  24. Anonym 12:01/ Kvar finns den krassa verkligheten.

    SvaraRadera
  25. Vi är redan den tolfte spelaren, vi får höja oss ett snäpp till :D

    Frankies recept är ???

    Vi slutar alla gå på matcherna så kanske dom börjar spela bättre när dom inte känner något tryck ??

    Vi sänker målsättningen till division III ??

    Vi sparkar en slumpmässig person tills dom börjar spela bättre. Då vet vi att vi har hittat felet ... ??

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.