2010/04/18

BONDKROSS

MATCHTANKAR. Jag har inte så många tankar just nu, eller jag har bara en tanke och den kan liknas vid Ragnar Sigurdssons vrål efter målet mot Minsk på Cypern "Så jävla gött, så jävla viktigt!".

Positivt från dagens match; Blåvitt jobbar som ett lag igen, 1-1 målet, Blåvitt anfaller som ett lag igen, Blåvitt försvarar sig som ett lag igen, 2-1 målet, Hjalmar Jonsson, Blåvitt, Ultras, Du, Jag, 3-1 målet, Supras, LS, Wisemen, 4-1 målet, Young Fellows, Familjeläktaren, Långsidorna, BaraBen, Domarna, Glenn, Håkan Mild, Hjalmar Jonsson, Stefan Rehn, Alltid Blåvitt, Änglarna, Solen, Ullevi, Kim, Jonas Hellberg, Hjalmar Jonsson, Hela laget, Hjalmar Jonsson, 5-1 målet, Hjalmar Jonsson.

Negativt från dagens match; Planen, nu har jag ingen röst.

Sen måste jag ge klacken extra cred för den "nya" ramsan där man la in "Hjalmar Jonsson!", det lät så jävla häftigt.

Tillsammans för och med Blåvitt.

56 kommentarer:

  1. Hjalle o Heavy

    SvaraRadera
  2. Gött med vinst men vi höll på att tappa ledningen i andra, när vi slutar springa och låter Elfsborg föra matcheen. Jäkligt skönt när 3-1 kom.

    SvaraRadera
  3. Du nämnde Wisemen. Nu kommer det bli eld i baken på frölundaiterna!

    SvaraRadera
  4. Där visa Hjalmar att han KAN
    Go Hjalmar....

    SvaraRadera
  5. ÄNTLIGEN! KROSSA ALLA NU OCH PLOCKA HEM SM-GULDET!

    SvaraRadera
  6. Danne/
    Jag nämnde alla, det här gjorde vi tillsammans med kärleken för fotbollen och blåvitt. Så länge wisemen är på matcherna av samma anledning som jag är, för att stötta blåvitt så har jag inget att säga till om. Alla supportrar är viktiga.

    SÅ JÄVLA GÖTT!

    SvaraRadera
  7. Bästa dagen på länge!

    SvaraRadera
  8. Ida: Alla? Du glömde Söder :-)

    SvaraRadera
  9. Starkt att vinna mot 10 man

    SvaraRadera
  10. (10 bönder)

    SvaraRadera
  11. fan va gott med en riktig laginsats idag som leder till 3 härliga poäng! extra skönt å se att robin söder glöder hetare än vulkanen på island nu... nu vänder vi det här!

    SvaraRadera
  12. Tack Wisemen för att ni visar vägen för vårat blåvitt!!! Framåt mina blåvita kamrater... Äntligen lite hjärta

    SvaraRadera
  13. Wisemen knows best

    SvaraRadera
  14. Shut the f*** up Ida...hahahaha

    Idag fick vi alla en liten bit av 2009 tillbaka...

    SvaraRadera
  15. Blev fan gråtfärdig när man sen hur vårt isländska vulkanutbrott dundrar in frisparken som satte fart på blåvitt!

    SvaraRadera
  16. Underbart!!!

    SvaraRadera
  17. Bajsmen o WiseGajs

    SvaraRadera
  18. Det kändes rätt hela vägen idag. Min första match på nya arenan, inte ens min brist på snus i andra kunde stoppa segern idag. Fantastiskt att se Risp så säker, Adam så lugn, Hjalmar skottvillig - och Söder! Nu jobbar vi vidare!

    SvaraRadera
  19. folk får fan ta tillbaka allt ont dom sagt om island nu.
    hjalmar hjalmar, hjalmar hjalmar, hjalmar hjalmar jonsson hjalmar.

    SvaraRadera
  20. Håkan milt sagt.2010-04-18 15:56

    Blir Hjalmar en bättre vänsterback för att han får var tionde frispark till att bli farlig? Lund från start till vänster nästa helg! Jakob Johansson var däremot helt fantastisk idag.

    SvaraRadera
  21. Så gott! For the record har wisemen bögsex med varandra, men det gör inget för alla är lika värda!

    SvaraRadera
  22. Hahaha "Hjalmar Jonsson!" skrek vi ju halv förra säsongen också ;)

    SvaraRadera
  23. Låt för hela livet denna backlinje spela nu. Hjalmar är en bättre vänsterback än Lund. Om inte annat i luften. Jag tycker Lund är en skön kille, men förnärvarande platsar han inte i startelvan.

    SvaraRadera
  24. Jag vet att det gör så jävla ont för vissa att Wisemen visar sitt missnöje medan resten bara accepterar läget. Idag kämpade blåvitt som dom inte har gjort på hela säsongen. Wisemen effekten kanske? Hahaha så jävla gött.... Framåt WM och BLÅVITT...

    SvaraRadera
  25. Hur fan kan man ens tro att anledningen till vinsten idag har ngt med den patetiska Ultras/Wm aktionen igår? Vi vann pga att elfsborg fick en man utvisad.

    SvaraRadera
  26. Så jävla gött! Och så jävla DUMT av några idioter i klacken att slänga ner skit både på H och G och annat (ni vet vad jag menar...). Fick en plastburk cola på axeln i mitten av matchen, tur som fan att den inte gick upp för då hade jag varit mäkta förbannad nu istället. Eller i alla fall inte lika glad. Seriöst, väx upp för satan, och ni andra i klacken håll småbarnen i schakt där uppe, vi håller på samma lag för helvete!

    SvaraRadera
  27. så blåvitt vann bara för att elfsborg fick en man utvisad. Inga höga tankar från dig din mupp!!!

    SvaraRadera
  28. Blåvitt vann för att laget tog sig samman, det har absolut inget med den idiotiska aktionen från Ultras/WM att göra.

    SvaraRadera
  29. Åtvidakross nästa!!! Söder gör hattrick o jj dominerar igen!

    SvaraRadera
  30. Så jävla underbart!!!!!!!!!!!!!
    Låt oss ta en dag och njuta av detta.. Fan va gott det är!

    SvaraRadera
  31. Blablabla om alla fansgrupperingar men inte ett ord om Söder som kom in och var bäst på plan?

    SvaraRadera
  32. Ser fram emot Feldrgaus Femma nu, äntligen många spelare som är värda höga poäng.

    SvaraRadera
  33. Härlig seger!

    Gött att Söder visar kvalité framåt. Synd att Hjalmar ska tjonga långt heeeela matchen.
    Härligt att Adam spelar bra.
    Trist att Risp är så klumpig i sitt spel.
    Att Jakob visade upp sig från sin bättre sida gillade jag.
    Tobbe måste lära sig att variera sitt spel mer.

    SvaraRadera
  34. JJ var ju en gigant!, men han måste sätta sina lägen på första försöket!

    SvaraRadera
  35. JJ var ju en gigant!, men han måste sätta sina lägen på första försöket!

    SvaraRadera
  36. Fast Adam gör lika många felpass som Lund, jag räknade!

    SvaraRadera
  37. "Hjalmar Jonsson" grejen kördes första gången vad jag vet mot ÖIS när vi hade borta... Men då hängde ingen på!

    SvaraRadera
  38. Tre poäng var det som behövdes idag. Spelet i andra var lika försiktigt som tidigare matcher och hade Ellos haft alla 11 på plan hade det varit tufft. Men stormen reddes ut och Jakob visade på bra inställning och form. Fler som honom och vi går mot en ljusare tid framöver.

    SvaraRadera
  39. Hjalle e Hardcore!!!

    SvaraRadera
  40. Blåvitt sedan 19762010-04-18 20:38

    Wisemen. Gör det ni skall göra. Tycker det är synd om ni skall efterapa FB och annat slödder. Bara för att man är våldsamma i ex Italien mot sina egna behöver det inte betyda att det är rätt. Eller att det har positiv effekt. Jag har alltid välkomnat er som grupp men ge fan i blåvitspelare och anställda på Kamratgården. Rikta vreden mot dom som skall ha den. Jag kommer att förena mig med er. Innan jag dör skall jag ha varit med i ett box. Kanske dör jag där men då har jag iallafall levat.

    Blåvitt leker

    SvaraRadera
  41. Wisemen? Ärligt talat, om Vitt Ariskt Motstånd hade börjat kolla blåvitt i större sällskap, hur lång tid hade det dröjt innan du accepterade dem som en blåvit grupp med rätt att nämnas i samma lista som Håkan Mild? Wisemen är ett gäng pissråttor som förstör för Blåvitt och vanliga läsare blir förbannade när du inkluderar dem i den blåvita familjen.

    SvaraRadera
  42. Kanske var det WiseGajs effekten eller så var det för att jag tvättade snorren... Kan inte bestämma mig för vilket...

    SvaraRadera
  43. Var är "avgå-falangen" nu? Rök ut medgångarna ur sina grottor!

    SvaraRadera
  44. Nämn inte wm som något positivt för helvete

    SvaraRadera
  45. Jakob var helt grym idag!

    Kul också att Adam är tillbaks. En av Blåvitts absolut klokaste och viktigaste spelare.

    SvaraRadera
  46. Håkan Mild säger "Stöttar man inte behöver man inte komma hit".
    Hysen säger "Att bua hjälper inte laget"

    Men ni tror att ni vet bättre än Mild o Hysen...

    Här definitionen för medgångssupporter:

    En supporter som stödjer ett lag när det går bra för laget, men som sviker laget när det går sämre, kallas medgångssupporter. Många av dessa struntar i att gå på matcherna och "gnäller" istället över hur "dåliga" laget är. Ordet har oftast en negativt laddad ton och många supporterklubbar anklagas ibland av andra klubbar för att vara medgångssupportrar.

    SvaraRadera
  47. Så jävla gooo seger!

    SÅ jävla underbart att se söder tillbaka!

    Framåt IFK!

    SvaraRadera
  48. den ramsan som du nämnde Ida, har funnits innan!

    SvaraRadera
  49. My bad om Hjalmar Jonsson ramsan gott folk, jag har aldrig noterat den innan. Hur som helst är den grym, kan någon spela in den åt mig och skicka? Jag vill ha den som ringsignal.

    SvaraRadera
  50. En korv i pausen2010-04-18 23:51

    Jag hoppas och tror att denna segern ger killarna det självförtroende som saknats i spelet hittills. Det är sånt här som ger den extra energin som gör att de orkar göra jobbet.

    Och Söder! Välkommen tillbaka!

    SvaraRadera
  51. Hjalmar ramsan brukar ju bara sjungas när han gör mål... så inte så konstigt att du inte hört? ;)

    SvaraRadera
  52. Ida för fan det heter Bonnkross, inte bondkross! Äckliga stockholmare säger som du, så sluta upp med de genast!

    SvaraRadera
  53. Där ser man! WM:s och ultras protester på träningen hjälpte spelarna att skärpa sig och spöa bönderna från Horås. Bra gjort grabbar!

    SvaraRadera
  54. Robin Söder är ett geni!

    SvaraRadera
  55. Pat the Cat2010-04-19 13:42

    Wisemen är ju faktiskt så töntiga att man ibland skäms över att hålla på samma lag som dom. Men man kan väl inte annat än att småle åt dem och tycka att dom är lite söta. Lite som med en överpubertal tjej...

    SvaraRadera
  56. Blåvitt 5-1 kross mot 10 postorder-gubbar.!

    /Kaisson 81

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.