2010/04/01

Efter 4,5 år lämnar jag BaraBen.com

ÖPPET BREV Som de flest av er läsare säkert redan märkt så har jag, Erling, inte varit särskilt aktiv på bloggen på senaste tiden. Detta beror på en rad orsaker. Främst har jag ett företag som tar upp enormt mycket tid just nu. Det tillsammans med en rad andra engagemang gör att jag helt enkelt inte känner att jag har tid och lust att blogga just nu. Då kanske man kan tänka att jag kan vara kvar på bloggen som mindre aktiv bloggare, istället för att skriva ett sådant här löjligt brev. Ja, jag hade kunnat vara det, om det nu inte hade varit så att mitt avhopp tyvärr beror på en del andra anledningar.

Den här bloggen fyllde nyligen fem år och för egen del har jag varit med i nästan 4,5 år av dessa. I december 2005 skrev jag mitt första inlägg.

Detta blir mitt sista.

I början var det fantastiskt kul att komma med i blogg-gänget, lära känna nytt folk och skaffa sig närmre kontakt med folket som jobbar i och runt omkring IFK Göteborg. Nu är det inte lika kul längre.


Det är nämligen så att jag på senare tid har känt mig utstött, ja nästan mobbad, av en rad av de andra bloggarna här på BaraBen, samt även ryktesvis av spelarna, ledarna och personalen på Kamratgården. Tydligen uppskattas inte det jag gör längre överhuvudtaget. På Kamratgården sägs det bland annat att man har en piltavla med en bild av mitt ansikte uppsatt i källaren.

Vid en intern chatt som utspelade sig mellan en gäng BaraBen-skribenter ska följande ha sagts, av chefredaktören för bloggen, som jag väljer att inte nämna namnet på här, (jag har fått detta copy-pejstat till mig av en annan deltagare i chatten): ”Vi behöver inte Erling längre överhuvudtaget. Tidigare var han bra på ungdomarna men där har vi Olof nu. Erling betyder ingenting för den här bloggen längre”.

En annan mycket välprofilerad bloggare (som jag inte heller nämner namnet på, men han är mest känd för sin betygsättning här på bloggen) ska ha utryckt en mycket obehaglig åsikt så sent som i måndags under bortaresan mot Helsingborg, då han enligt vittnen ska ha sagt: ”fy fan vad jag hatar Erling”. Detta ska ha skett när jag var på toaletten. Han var inte ens så rakryggad att han kunde säga det till mitt ansikte.

Men det är inte det värsta. Det värsta var när jag träffade ytterligare en mycket välkänd bloggare, som inte längre är särskilt aktiv här på bloggen, men tidigare känd för sina humorinslag på densamma. Vi hade aldrig tidigare träffats när han kom fram till mig en dag, och det första han sa var: ”Fy fan, du har ju större näsa än Abgar Barsom”. Detta tog mycket hårt på mig.

Som ni säkert förstår kära läsare så gör händelser som dessa att jag inte tycker det är särskilt kul att blogga här längre. Jag hoppas dock trots detta att de styrande för bloggen kan ta kritiken som män, och inte raderar detta inlägg. Och nej, detta är inget skämt. De som känner mig vet att jag aldrig skulle kunna skämta om en sån här sak.

Tack för allt kära läsare, det har varit en fantastisk tid men allt har ett slut!

53 kommentarer:

  1. Hah! Tror jag så mycket jag vill på >:D

    SvaraRadera
  2. Haha. Vilket datum var det idag nu igen?

    SvaraRadera
  3. Sämsta aprilskämtet någonsin...

    SvaraRadera
  4. Vem är Erling?

    SvaraRadera
  5. "Frankie" gjorde ju exakt samma sak 1 april 2008, kort minne Erling?

    tisdag 1 april 2008
    BaraBen.com:s chefredaktör och grundare avgår

    SvaraRadera
  6. Gick på det i typ....2 sekunder! Bra jobbat!

    SvaraRadera
  7. Jag gick på den, fan!!! Hahaha!!! Lättlurad man är då!
    /El Tomaso

    SvaraRadera
  8. APRIL APRIL

    SvaraRadera
  9. Har redan gått på två april skämt idag så detta faller jag inte för! Gott försök dock BB.

    SvaraRadera
  10. Snälla, säg att det här också är ett skämt; http://www.resume.se/nyheter/2010/04/01/blavitts-nya-huvudsponsor/index.xml

    SvaraRadera
  11. hahahahahah fan va bra Erling....

    SvaraRadera
  12. HAHAHA! Jävlar vad jag gick på den i början! När jag såg rubriken så höll jag på att avlida, du är kanske det bästa som hänt BaraBen/KanalGlenn Erling. Jag såg framför mig vanliga intervjuer med danskar av Frankie där han ställde vanliga frågot, vilken katasstrof!
    Sen kom jag till biten där du skrev att du var mobbad, då föll det. Tack och lov.!

    APRIL APRIL

    SvaraRadera
  13. eh? det vore väl på tiden om den här pajasen försvann.

    SvaraRadera
  14. Det var på tiden!

    SvaraRadera
  15. Haha rätt kul. Dina spelarintervjuer e mäktiga. Längtar efter många fler sådana !

    SvaraRadera
  16. ÖPPNA CHAMPAGNEN! ÄNTLIGEN!

    SvaraRadera
  17. 1a april, gjorde inte Frankie ett liknande inlägg för ngt år sen ???

    SvaraRadera
  18. Världen är skakad av beskedet att Erling lämnar Barabenbloggen! #tarsigsjälvpåförstortallvar

    SvaraRadera
  19. Moahahaha kul Aprilskämt

    SvaraRadera
  20. Hahaha fy fan vad bra! Jag kom till "(som jag inte heller nämner namnet på, men han är mest känd för sin betygsättning här på bloggen)" innan jag förstod. Så trög kan man vara ^^

    SvaraRadera
  21. ja tror fortfarande på det...

    SvaraRadera
  22. Erling, jag köpte allt du skrev i ditt inlägg, men en sak avslöjade att detta var ett Aprilskämt.... INGEN och absolut INGEN kan ha större näsa än Abgar Barsom, gör om gör rätt!

    SvaraRadera
  23. Erling, jag köpte NÄStan allt du skrev men en sak avslöjar att det är ett aprilskämt.....
    INGEN och då menar jag absolut INGEN kan ha större näsa än Abgar Barsom

    SvaraRadera
  24. Hoppas att det är sant!

    SvaraRadera
  25. Det ryktas att det är på väg att införas demokrati på Agbar Barsoms näsa, invånarna är överlyckliga=).

    SvaraRadera
  26. Detta efter att USA invaderat...Den forna kommuniststaten "Agbar Barsoms näsa".

    SvaraRadera
  27. April april :D

    SvaraRadera
  28. He he, jag undrade verkligen
    Tills jag öppnade kommentarerna här

    Fint:::::=)

    SvaraRadera
  29. hmmmm.....

    var detta ett aprilskämt alltså...

    jag gick fett på det i alla fall!

    SvaraRadera
  30. HAHA i början svalde jag det totalt

    SvaraRadera
  31. Erling ska aldrig lämna! Erling kung på BaraBen!

    SvaraRadera
  32. Erling ÄR FRANKIE!

    SvaraRadera
  33. everybody dance now!

    SvaraRadera
  34. detta kan vara det sämsta aprilskämtet i svenska historien.

    SvaraRadera
  35. Haha, gött egotrippat aprilskämt... :)

    SvaraRadera
  36. Snart kommer det la en nyhet att vi köpt tillbaka Mourad också...

    SvaraRadera
  37. Det va fanimig på tiden att du hoppar av, nä skoja bara, men jag gick på den iaf:D

    SvaraRadera
  38. aaaww. jag gick också på den!

    SvaraRadera
  39. ”Fy fan, du har ju större näsa än Abgar Barsom”. hahahaha :D

    SvaraRadera
  40. Gick på den! Bad min flickvän läsa av sympati till Erling..Då hon bara.. Lägg ner.. April April... :)

    SvaraRadera
  41. Shit det tog tid att fatta den, det var först när Feldgrau skulle ha gnällt som polletten trillade ner. Puh. Bra gjort! det var länge sen man gick på ett aprilskämt hehe.
    /Henrik

    SvaraRadera
  42. Fan blev helt blåst där, känner mig lättlurad...

    SvaraRadera
  43. synd att det inte var sant

    SvaraRadera
  44. Jag gick på det tills jag läste kommentarerna

    SvaraRadera
  45. haha jag svalde faktiskt betet ända fram till du skrev det där med att det fanns en piltavla på kamratgården med ditt ansikte.
    kändes lite för otroligt att spelarna skulle hata dig så mycket så man gjorde något sådant.

    annars tyckte jag det var ganska ball 1 aprilskämt

    SvaraRadera
  46. Det funkade tills du sa att du hade ett företag... du kan väl inte ens sälja en tandpetare.

    SvaraRadera
  47. Kunde det inte stämmt ;) ?

    SvaraRadera
  48. Fast 08:44, just den biten var faktiskt sann... Det mesta annat var strunt dock. :)

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.