2009/05/07

Guld-Bengan är tillbaka

MINIKRÖNIKA. Det skulle krävas ryktenas man senaste tiden, Bengt Andersson, för att Örgryte skulle få sin första poäng. Hade det inte varit för en sliten öjsare som gjorde självmål hade alla tre poängen varit Bengans. Eller Öis...

Highlights: Här eller där.

Se Bengt Öis-TV - spola till 6:40 om ni inte vill se stekarn Janne Carlsson.

Även om han nu verkar hålla allsvensk klass efter en träning och en match så hade jag nog hellre sett att handskarna låg kvar på 42-åringens hylla.
Främst för att han blev en sådan blåvit hjälte på sina 246 matcher. Han räddade oss från Superettan och han var med och förde oss till första guldet på hundra år kändes det som.

Ja, jag vet att han spelat både för Gais och Öis innan Blåvitt. Men för mig är han helt och hållet blå och vit i själen fortfarande. Rädslan finns att hans namn ska svärtas ner genom att katastrof-Öis förlorar resten av matcherna med 0-4. Och med det försvaret framför sig är jag rädd att inte ens Bengan kan göra storverk. Men jag hoppas att han motbevisar mig.

För trots allt. Han är tillbaka och vill bara göra det han älskar mest - stoppa bollar. Jag är glad att vi redan mött Öis på våren och jag är glad att hans kontrakt bara är tre månader, även om det finns option på förlängning.
Nånting säger mig dock att Bengan inte nöjer sig med tre månader.

11 kommentarer:

  1. Din rädsla är barnslig.

    SvaraRadera
  2. haha för jävla go bild på honom.

    SvaraRadera
  3. Bengan är och förblir "the soap"... Ett skämt är oh förblir...

    SvaraRadera
  4. Psycho In Spe2009-05-07 15:11

    Kolla gärna in en annan läcker bild av Bengan från gårdagens match(klicka till bild 3 av 4 i bildspelet). Förutom gyllene snittet osv - vilken blick och fokuserad aktion av mästarmålvakten. :)

    http://nyheter24.se/allsvenskan24/klubbloggar/ifk-goteborg/

    SvaraRadera
  5. Bengan i GT:

    - Det ska bli kul, jag har bara suttit på läktaren på nya arenan under derbyt mellan oss (Blåvitt) och Öis.
    ...vad sa du?
    - Det är ingen nyhet, alla vet det och det är lugnt, jag är en IFK:are.

    SvaraRadera
  6. Hehe Janne Carlsson är fan rätt skön. Men kasst lag han tränar:)

    SvaraRadera
  7. Jag ÄLSKAR Bengan och gick faktiskt på ÖIS - BP för att se honom, och för att ja förlorat ett vad mot min flickvän.
    När de skrek ut Bengt Andersson så fick ja gåshud och vart tvungen att applådera.

    Han är vår kung, har alltid varit kommer alltid vara!

    Bengan till Landslaget!

    SvaraRadera
  8. Kan man hoppas på att Bengan står till matchen mot oss? Vore skoj att få fylla den attraktive en sista gång! :)

    SvaraRadera
  9. Hoppas Öis kan dra lite folk nu när de har en attraktiv spelare.

    SvaraRadera
  10. Värvningen av Bengan lär vara Öjs enda möjlighet att fira något den här säsongen. Det kan jag i alla fall unna dem... ;-)

    SvaraRadera
  11. barnsligt att inte unna bengan detta! bara kul att han fortfarande haller sig igang!

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.