2009/05/11

Se upp, nya lögner på väg!

FÖRKLARING. De otvättade i österled är gladare än någonsin. Men segern över "ICA" är inte anledningen. Munterheten kommer ifrån att Ellos största tillskott till världen, Pinocchio, är nytvättad och likt hela byn redo för nya lögner. Det är träigt, konstiga kroppsformer, obehagligt att beskåda - känslan är passande för en lördagkväll i Borås.

Det oroväckande bevismaterialet i filmform går att beskåda på www.bt.se.
Känsliga tittade varnas på förhand. Arbetet utförs av proffsbönder och bör inte göras av någon annan.

***Filmspoiler 1***
Lägg särskilt märke till den sjukliga sekvensen 01:54 in när Sjuhäradsfolket går man ur huse för att på ett vidrigt människa-och-avlångt-föremålvis göra rent det heliga i byn.

***Filmspolier 2***
Den inavlade träpojken har inga ögon. Ett genetiskt och vanligt Ellosfel som tilldelats statyn för att ge konststycket mer tyngd och reliabilitet. Inget att var rädda för gott folk, sådant finns inte i Göteborg.

17 kommentarer:

  1. Snart skiner Pinocchio!

    SvaraRadera
  2. Fy fan va tråkigt! Skärpning för fan! Vem i helvete bryr sig om borås och ellos eller pinocciho? Skriv om Blåvitt lite nu..

    SvaraRadera
  3. dom pratar så fult i den delen av sverige. usch. skärpning M, lite hets skadar aldrig. speciellt inte när det gället elloshålan

    SvaraRadera
  4. nja, denna humorn föll tyvärr inte mig i smaken, men forsätt med hets :)

    SvaraRadera
  5. Som sagt, fy fan va fult dom pratar där. Hur är det möjligt att man kan prata så fult bara 7 mil från Göteborgskan.

    Sen är ju de människorna i filmen helt åt helvette.
    "Vilken utsikt"... ja jävlar vilken utsikt, nu kom 5 meter högre i en rondell.

    "Vad händer med sånna här statyer om de inte tvättas?"
    "Jag vet faktiskt inte... de blir smutsiga och så glömmer folk bort dem och de försvinner." Sicket jävla snille.

    SvaraRadera
  6. En sån jävla dialekt de har.

    SvaraRadera
  7. helt fel att folket i Sjuhärad inte har ögon. De är faktiskt extremt enögda allihop.

    Lite Hjörne-research på det - gör om gör rätt.

    SvaraRadera
  8. vem bryr sig om de här som IFK supporter?

    SvaraRadera
  9. Vad har det med fotboll att göra?

    SvaraRadera
  10. Har ni sett den här hemsida? Varför finns det ingen IFK-bloggare på spelarsidan?

    Men Björn Elgquist är ju bra, eller?

    http://nyheter24.se/allsvenskan24/

    SvaraRadera
  11. Stor humor 1:19 in i klippet "Men det är fin utsikt här"

    SvaraRadera
  12. Janne/ Jag tycker han är rätt usel faktiskt, tyvärr.

    SvaraRadera
  13. Nu blir jag faktiskt litet besviken på er, BaraBen. Ni lovade ju att komma och intervjua mig och fotografera mig med banjon i näven och ett halmstrå i munnen när jag står framför min röda Volvotraktor.

    En liten fråga, jag tänkte skicka min familj till tandläkare i er storstad i nästa vecka, har ni någon bra klinik som ni kan rekommendera?

    Mvh
    Bonnen ute i Kärra, Aplared

    SvaraRadera
  14. Underbart!
    Undrar hur snacket gick på BT innan reportaget?
    "Ok, vem tar Pinnochio reportaget"?
    < hela redaktionen dyker bakom sina skrivbord! >

    Detta är inte humor, detta är som en Lars Norén pjäs!!!

    Och detta säger jag som "Boråsare".

    SvaraRadera
  15. är det Robert Patrick med peruk!??!. Kolla bilden på efterfest.com och kolla denna:www.topnews.in/files/Robert-patrick.jpg

    SvaraRadera
  16. De e ju Anders Svensson. Bara pricken på näsan saknas.

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.