2009/10/21

Boka din biljett på...ehh what? Epic fail.

BILJETTKAOS. IFK Göteborg skickar i dag sina kunder till fel återförsäljare med en annons på baksidan av medlemstidningen 4-4-2. Den gamla återförsäljaren, Ticnet, har nämligen bytts ut och säljer inte längre biljetter till IFK Göteborgs hemmamatcher.

Dagens 4-4-2, IFK Göteborgs medlemstidning.

Annons på baksidan av tidningen med texten: "Boka din biljett på: www.ticnet.se".

Följande sökning på Ticnet.se: "IFK Göteborg", ger två träffar. Bortamatcherna mot Brommapojkarna och AIK. Inga träffar kommer upp för matchen IFK Göteborg- Halmstads BK.

Hur detta kommer sig? Jo, IFK Göteborg bytte ju leverantör för sin biljettförsäljning inför 2009, från Ticnet till norska Iticket. Men då Itickets tjänster fungerat allt annat än smidigt under året som gått kanske redaktionen för 4-4-2 försöker pika sina chefer på Kamratgården med den här felaktiga annonsen? Nej, jag vet, förmodligen är det inte så - det vore faktiskt rätt så dumt och skäl för kritik här på BaraBen. Med all sannolikhet ligger ett så kallat "human error", den berömda mänskliga faktorn, bakom detta misstag.

Men det dråpliga misstaget blir nu dubbelt ironiskt. Dels skickar IFK Göteborg sina kunder till fel återförsäljare och belyser samtidigt de problem med biljettförsäljningen som präglat den gångna säsongen. Eller som en yngre generation hade uttryckt det: Epic fail!

15 kommentarer:

  1. Jag kommentera först!!!!
    YES!!

    Glory glory Änglarna

    SvaraRadera
  2. iTicket är nere för närvarande så Ticnet funkar lika bra...

    Däremot tycker jag iTicket har en bra lösning, bara de ser till att fixa tekniken så att sidan inte går ner hela jävla tiden.

    SvaraRadera
  3. rätt så pinsamt att vi har ett stort reklamtryck för biljetter som skickar tusentals potentiella biljettköpare till fel ställe. vilka är det som producerar medlemstidningen? här krävs ju en reprimand från marknadsavdelningen som inte kan vara helt nöjda med detta...

    SvaraRadera
  4. anonym 19:47/ Vadå Ticnet funkar lika bra? Det finns ju inga biljetter till Blåvitts hemmamatcher på Ticnet när man söker på IFK Göteborg...

    Det funkar inte "lika bra", det funkar inte alls!

    SvaraRadera
  5. anonym 19:47/ ÖPPNA ÖGONEN! Hela poängen är ju att det inte går att köpa biljetter på Ticnet till våra hemmamatcher längre. Shit, en del fotbollsfans är fan dummare än rälsen som tåget åker på.

    SvaraRadera
  6. Skulle nog tillochmed kunna klämma till med ett: EPIC fail!

    SvaraRadera
  7. Anonym 19:56/ Så sant. Ändrade i texten med, klart detta får räknas som ett epic fail i rådande lingo.

    SvaraRadera
  8. jag säger lol

    SvaraRadera
  9. Du är fan sjukast roligast på nätet Frankie. Höll på att skratta i byxorna. Får jag din auograf?

    SvaraRadera
  10. haha vad fan sysslar blåvitt med?

    SvaraRadera
  11. klassiska baraben is back!

    SvaraRadera
  12. biljetten och min namne:

    Vitsen med mitt inlägg var att göra mig rolig över att det funkar lika bra med ticnet som med iTicket just för att ingen av dem funkar (precis som du själv skriver när du skall tillrättavisa mig, biljetten). Att ni idiotförklarar mig betyder att skämtet gick er förbi antar jag, men läs långsamt en gång till så förstår ni nog. Tror vi är överens i övrigt, en del fotbollsfans är verkligen dummare än rälsen osv.

    /Anonym 19:47 (hädanefter Anonym ca 23.05)

    SvaraRadera
  13. anonym 23:05/ Ja, jag tyckte mig inte se någon ironi i ditt inlägg alls, därav svarade jag. (anonym 19:52)

    SvaraRadera
  14. ibland undrar jag vad fan blåvitt sysslar med. de borde rekrytera folk från sidor som baraben att sköta vissa av deras publikationer, jävlar vilket drag det skulle bli kring dem då...

    SvaraRadera
  15. Blåvitt måste ju skärpa till sig. Sådana här misstag kan man ju inte ens göra i skoltidningen på lågstadiet för fan. Ett officiellt utskick till drygt 10 000 personer plus massa gratisex med fel biljettställe? Fy fan vad kasst.

    Men att inte fler blir riktigt förbannade visar ju bara hur luttrade vi är med SKIT i vår förening, det är fan illavarslande!

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.