2009/10/08

Höstens enda nödvändiga budskap

74 kommentarer:

  1. det va fan på tiden!,,,snygga!!!!

    SvaraRadera
  2. Del av TIFO mot AIK: ALLA köper varsin "hata AIK" tröja!

    SvaraRadera
  3. Det här var nog det sämsta på länge!

    Vad hände med glädjen och humorn? Den här sortens pisströja är ju sådant man förväntar sig av stockholmslagen. Är ni så kåta på att bli som dom?

    Pinsamt var ordet!

    SvaraRadera
  4. skit i aik lägg fokus på blåvitt spar energi till stödet.

    håller med tråkigt och pinsamt vi ska inte va som den skiten det o-nämnbara

    SvaraRadera
  5. sjukt dåligt initiativ, detta är direkt skadligt. /Jesper

    SvaraRadera
  6. Förresten är inte det vår typ av humor och tydligt budskap..

    DE ONÄMNBARA

    Gör såna tröjor köper en direkt
    Signa så att säga t-shirten


    IFK Göteborg - De onämnbara
    matchdag,plats

    mer text typ av snittet


    -SvFF:s underleverantörer

    - de onämnbara i kolsäck

    -galna galgsjuksjukan

    osv..

    SvaraRadera
  7. Trodde det var ett skämt när jag läste det. Tyvärr inte. Det är en sak att ogilla andra supportrar och lag men att gå runt med en tröja det står HATA på är inte fotboll.

    SvaraRadera
  8. Pinsamt att ni inte lär läxan !
    Blåvita fans ska inte hamna i samma hat-kultur som AIK-fans.
    På våra tröjor ska det stå :
    ÄLSKA ÄNGLARNA !
    Varför ska man lägga ner energi på att hata föreningen AIK ?
    Det är ju packet på läktarna som bär sig så jävla dumt åt att det till slut drabbar föreningen.
    Läs gästkrönikan i september :
    "Man ska inte hata AIK"
    Den är skriven av en blåvit Solnabo och han skriver bl.a. :
    AIK hatar IFK av framförallt en anledning. Det stavas AVUND.
    IFK är den största rivalen.
    IFK har alltid (åtminstone de senaste 30-åren) varit den största rivalen, till alla lag.
    IFK har de största framgångarna av alla lag. Och herregud vilken bekräftelse att vara hatad av den anledningen.
    Hur tacklar man detta hat då?
    Jo, INTE genom att hata tillbaka. Inte genom att spela på deras villkor.
    Det bästa är helt enkelt att se deras hat som en komplimang. Dom hade nämligen aldrig hatat IFK om vi spelat i div 2 sedan 1904. Ignorering av AIK-hat är den ultimata motreaktionen.

    Så... ska man inte hata alls ?
    Jo det ska man.
    Man ska hata supportrar som i grupp är fega nog att hoppa över staketet till familjeläktaren och bråka där.
    Man ska hata supportrar som ger sig på en far och son som är på Råsunda för att hålla på bortalaget.
    Man ska hata supportrar som hyllar
    polismördare. Men kom ihåg en sak. Föregående exempel har inget med fotboll att göra.
    Hata aldrig fotbollslag.
    Hata aldrig spelare.
    Hata grisaktigt beteende.
    För det är aldrig ok.
    Någonstans.

    / Figo

    SvaraRadera
  9. Tack Figo!

    Det värmer verkligen:)

    SvaraRadera
  10. HALLÅ ELLER?

    SvaraRadera
  11. LÄGG av med budskap typ HATA!

    Det låter något fruktansvärt ILLA.

    Bli första laget/fans att enbart lägga kraften på att heja fram egna laget. De flesta incidenter på läktaren har försvunnit - STORT. Se till så att det blir ännu större - NU!

    SvaraRadera
  12. Till Barabens redaktion!

    Ta bort artikeln nu genom att censurera den.

    SvaraRadera
  13. Fy fan, man mår ju nästan illa av sånt här. Allt hat på läktarna är något som skulle kunna få mig att helt sluta gå på Blåvitts matcher. Jag sjunger med i klackens sånger för det mesta, men blir lika besviken varje gång klacken tar upp en hatramsa, vare sig det är om Gais eller om stockholmslagen. Vilka är det egentligen som är drivande i detta? Någon med inflytande i klacken borde verkligen sätta ner foten snart!

    SvaraRadera
  14. Ta bort skiten!!!

    Vi ska inte sjunka lika lågt som AIK!!!

    SvaraRadera
  15. Gott initiativ!

    Snart smäller de gubbar!

    SvaraRadera
  16. Fan vad pinsamt!!!! Nu garvar dom däruppe. Vilket jävla självmål. Vem fan har lagt ut denna annonsen!!!????

    SvaraRadera
  17. Skribent: VideoVixen

    SvaraRadera
  18. Pinsamt, trodde vi blåvita supportrar var bättre än så här.

    SvaraRadera
  19. Vi ska bemöta deras hatkultur med vår berömda " Göteborgshumor ".
    T.ex. att ställa ut en stor rått-fälla på planen, innan match.
    .......hur det nu ska gå till ?

    SvaraRadera
  20. Håller med: Vi ska fan inte bli som AIK med deras hatstil. Bort med tröjan genast! Vi är Blåvitt, bäst i Sverige!

    SvaraRadera
  21. riktigt omoget och på ren svensk uselt, se till att stävja all typ av underblåsande av de fraktionerna som vill ha problem inför matcher, stöd en positiv supporterkultur gärna med Göteborgshumor typ en T-shirt med en mus/rått fälla eller något annat fyndigt detta med hata är under en så bra bloggs värdighet

    /Janne

    SvaraRadera
  22. Töntigt så det gör ont =(

    Framåt Blåvitt!

    SvaraRadera
  23. Tryck upp en T-shirt med en blå-vit råttfälla och en fotboll som "bete" istället för osten.

    /Figo

    SvaraRadera
  24. ....eller Lennart Johanssons pokal som bete.

    /Figo

    SvaraRadera
  25. LS årskort2009-10-08 09:06

    Usch vilken start på dagen det här blev. Brukar alltid logga in på baraben.com och kolla senaste blåvittskvaller. Har vi sjunkt så här lågt nu? Aldrig hata, alltid älska - ÄLSKA ÄNGLARNA!

    Ta bort annonsen på de vidriga tröjorna med en gång. Sån här skit ska vi inte hålla på med.

    SvaraRadera
  26. Inte roligt alls! Man ska älska sitt lag, istället för att hata! Hur fan kan man hata en hel förening? Det funkar inte. Snälla, sjunk inte lika lågt som de onämnbara gjorde för längesedan...

    SvaraRadera
  27. Detta var det sämsta jag sett. Att hata är något råttor håller på med, inte änglar.

    SvaraRadera
  28. ....så jäkla barnsligt. Ta bort de eländiga tröjorna direkt så man slipper skämmas!!! /Mild for president

    SvaraRadera
  29. Är majoriteten av er Indianer at heart eller?

    "Aldrig Hata - Bara Älska", puckey fasoner.

    Passionens motpart är ju, i min mening, hat. Hur kan man ha en stark passion utan att ha hat?

    SvaraRadera
  30. Mata inte djuren..
    Man ska kunna gå på sista matchen utan att vara allvarligt oroad för sin egen säkerhet. Ta bort tröjan, tack.

    SvaraRadera
  31. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  32. Tycker inte att det handlar om puckeymentalitet a'la goa gubbar. Utan mer om "viskavaralikafjortistuffasomdeonämnbarasimbecillas", typ.

    Jävligt löjligt motiv. Faktiskt.

    Annars är ju resten av motiven i alternativa shopen sjukt fyndigt, snyggt, trevligt, stort och förbannat rätt.

    Det här känns bara fel.

    //Sålna? Var ligger det?

    SvaraRadera
  33. @Anonym 09.18:
    Du skriver
    "Passionens motpart är ju, i min mening, hat. Hur kan man ha en stark passion utan att ha hat?"

    Vad är det för logik?? Det är ju just som du skriver en motpart, det vill säga att de är två motpoler på var sin ända av skalan, man har alltså det ena ELLER det andra. Ja, alltså, om man inte är schitzofren, ha ha ha.

    Kom igen nu, älska IFK Göteborg!

    Hockey??? *gääääsp*

    SvaraRadera
  34. Riktigt ful tröja. Inte bara typsnittet, trycket känns också helt ofattbart hjärndött. Tryck upp lite roliga tröjor istället. typ good vs. evil, änglar vs. galgar, flott vs. rått etc etc. "Råttorna, sjukdomsspridare sedan medeltiden" ja jag vet inte, men mer roliga tryck iaf.

    SvaraRadera
  35. Och ni gnäller på "Hata Göteborg"?

    Ärligt, vad är skillnaden? Ge mig ett rakt jävla svar nu.

    SvaraRadera
  36. Trams, ta bort

    SvaraRadera
  37. Mats-Ola Gren2009-10-08 10:19

    herrejävlar så dåligt!!
    mindre än en månad kvar till matchen som alla vet kommer att spåra ur på ett lr annat sätt....
    Men att baraben hetsar på detta sätt är förbannat dåligt.
    Ta bort skiten BUMS!!!!!

    SvaraRadera
  38. Dom vill vara hatade och vi tillfredställer bara deras behov genom att ta på oss sådana tröjor! Vi är mer vuxna än så... älska IFK

    SvaraRadera
  39. Tråkigt fula så änna. va fan! jag hatar folk som gör helt rötna grejjer på och utanför plan typ dulee, säl-nilseric och bojan-horan men vadå hata AIK? låg och framför allt tråkig 08-nivå på tröjorna så.

    "Ameh köp ingen då shabo!" säger du.
    Nä det behöver jag la itte göra men jag kommer ju bli tvungen att stå bredvid nåt stolpskott men en sån grundful tröja första november och jag vill fan itte få ögoncancer så sett.

    414 blåvitt

    SvaraRadera
  40. Inte okej..

    Hata kan man göra men man ska inte provocera fram något onödigt genom att sälja en tröja med budskapet..

    Så länge kärleken till blåvitt är större än mitt hat mot aik så skulle jag aldrig bära en tån tröja.

    Fortsätter det så här ska man väl va glad om man får uppleva nästa säsong efter den blivande magiska veckan i början av November. Nä fokusera på våra Änglar ist.

    SvaraRadera
  41. Tycker detta går stick i stäv med våra ambitioner att skapa en positiv läktarkultur där vi lyfter fram vårt lag. Detta känns helt och hållet som en aik-grej och jag vill inte vara som dom!

    SvaraRadera
  42. Ja, den här idén var faktiskt väldigt dum.

    Skulle ni inte kunna ta bort inlägget innan det gör alltför stor skada?

    SvaraRadera
  43. Herrenadå vad onödigt! Det är nog fan det sista jag vill se på blåvita läktare. BaraBen är så otroligt mycket bättre är att slänga ut sån här skit när det uppenbarligen finns ett motstånd mot det. Om alternativa shopen vill erbjuda idiotiska tryck så är det deras ensak men att publicera nyheter om det är att gå för långt! Trycket är respektlöst i sig men så här postat på BaraBen blir det respektlöst mot oss blåvita som vill ha bort den mentaliteten. Fy fan!

    SvaraRadera
  44. Ja helt rätt! Bra att tröjan är inne i sortiment igen för mina gamla tröja är försvunnen! Här ska de köpas

    HATA aik

    SvaraRadera
  45. Aldrig att jag köper en sån här tröja. Så lågt sjunker inte en Ängel. Våra tröjor ska vara kärlek till Blåvitt och eventuell humor om andra lag. Sånt här trams är bara att ta bort direkt !!

    SvaraRadera
  46. Sluta hata för i h*****e och älska Blåvitt istället! Vi är bättre än så.

    SvaraRadera
  47. Tycker vi i blåvitt är för bra för att trycka upp sådana här tröjor. Det får andra klubbar stå för. Håller med flera andra om att detta var inget vidare bra beslut. Vi är blåvitt och inte Aik kom ihåg det.

    SvaraRadera
  48. Ta bort tröjorna NU! Det blir bara löjligt, Jag vägrar att se att vi är lika korkade som råttorna från solna. TA BORT DEM NU! För mig är detta inte humor.

    SvaraRadera
  49. @Fredde

    Göteborg är en stad. Aik ett klubb, i en förort, i en stad.

    Messa inte med sveriges mest lokalpatriotiska invånare :)

    SvaraRadera
  50. Värdekasst, lamt, tråkigt samt pinsamt. Plocka bort från blogg och shop.

    Ja, nu med en gång.

    SvaraRadera
  51. "Passionens motpart är ju, i min mening, hat. Hur kan man ha en stark passion utan att ha hat?"

    Skulle snarare säga att passionens motpart är likgiltighet. Det är inte likgiltigt att inte hata sin moståndare. Jag kan brinna passionerat för blåvitt utan att hata AIK. Förena inte min passion för min klubb med hat för en annan. Du får hata om du vill, men lägg inte den bördan på mina axlar bara för att jag älskar min klubb.

    Enligt min erfarenhet har hat aldrig lett någonstans förutom till elände.

    SvaraRadera
  52. Patetiskt spammande i kommentarerna om en tröja som fanns till försäljning redan för 2 år sedan, redan för 1 år sedan och nu kom som en hetsgrej inför vårt dubbelmöte mot gnaget.

    SvaraRadera
  53. Det är alltid högt och lågt på baraben. I sina bästa stunder helt lysande, men en stor dos humor och bra analyser. I sina sämsta stunder, rent populistiska . Hetsa på annat sätt. Vissa att vi är Sveriges bästa fotbollsblogg nu igen. Kom igen!

    SvaraRadera
  54. Löjligt!! Varför hata andra loserlag när det är bättre att lägga energin på att älska vårat underbara lag.

    SvaraRadera
  55. Fy fan vad snygg. Sådan tröja vill jag ha!!

    SvaraRadera
  56. Haha vem är det som dränkt den här tråden om en tröja som funnits i 3 år, AIK:s mormor?

    SvaraRadera
  57. Pinsamt, plocka ner reklamen nu!

    SvaraRadera
  58. Japp, jag får väl också ta och göra min röst hörd här då. Jag tycker idén med tröjorna är dålig.
    Visst, personligen hatar jag aik, klubben och alla dess spelare. Men att lägga ens en smula fokus på det känns hjärndött. Vi älskar alla Blåvitt. Det är det bästa som finns att vara blåvit och gå på fotboll på Gamla. Varför skall vi bry oss att lägga energi på negativa känslor? Det är inget töntigt eller puckey att BARA älska Blåvitt och alla blåvita. Se senast mot gais, underbar stämning och match. Var det någon som saknade hat och aggression där?
    När galgarna kommer hit sjunger vi även dem åt helvete, och visar hur riktiga supporters beter sig. Mer fokus på hat leder bara till att massa idioter tror att de har folket bakom sig när de förstör i klubbens namn.

    SvaraRadera
  59. ... och vad fan spelar det för roll att tröjan är gammal? Kritik mot både tröjan och reklam för den kan väl existera likväl? (Jag skulle mer förstå er om ni sade - chilla så jävla allvarligt var det inte.)
    Ni som kommenterar om det, jag tror att ni är typ... 17 år.
    Jonnys

    SvaraRadera
  60. Vad är AIK?

    SvaraRadera
  61. sluta mata råttorna

    SvaraRadera
  62. nkc/ visar inte DU en enorm intolerans mot andra som inte håller med dig och tycker att hets och lite hat tillhör den här sporten? jag hör inte dem skrika "det är skandal att du inte hatar mer"...

    SvaraRadera
  63. Tyvärr har vi fått väldigt många nya supportrar till fotbollen, inte nödvändigtvis unga utan nya - bekväma sittplatsfans som hittat till sin nya hobby - Blåvitt, de senaste åren. Det har kommit som ett steg hand i hand med flytten bort från Gamla "eländiga" Ullevi som revs. De har ingen koll på fotbollskultur och tycker att allt är så hemskt och traumatiskt och bla bla.

    SvaraRadera
  64. Tycker Bajenmatchen visade att stämningen sjunker när man fokuserar mer på att hata motståndare än älska de egna spelarna. Detsamma gäller fansites.

    För att vinna sista matchen måste vi på läktaren ha 100% fokus på att stötta blåvitt. Fan va jag ser fram emot den dan - vilket tryck vi ska skapa på gu :-)

    SvaraRadera
  65. Det här föder bara alla våldsmän och hatar-huliganer i Solna inför matchen. Sätt på dig en sån här tröja inför matchen och du kommer att dra till dig alla slagskämpar från Solna som en sockerbit. Se till att ni är många i så fall och kolla upp var närmaste sjukvård ligger. Nä, dumt och negativt!

    SvaraRadera
  66. Haha möjligt, men jag försökte ju i alla fall argumentera för min sak, och inte bara kasta ur mig uppmaningar som "Ta bort skiten". Jag ville försöka uppmuntra till en positivare syn bara.
    Och jag säger det igen, jag hatar aik, men om jag kan välja att slänga omkring mitt hat eller min kärlek så väljer jag nog kärleken.
    Som sagt, jämför bajen och gaismatchen. Mer fokus på blåvitt på gais = roligare och bättre stämning...? Kanske litet väl förenklat men ändå.

    O om det var till mig det där med nya supporters var riktat så... Jag har gått på varenda blåvittmatch jag kunnat i snart 20 år, mestadels i klacken, och sjungt tills rösten tar slut. Är jag tillräckligt häftig då, eller måste jag hata och slåss också?

    SvaraRadera
  67. Aldrig i mitt liv att jag skulle ta på mig en tröja med ett annat lags namn oavsett vad som står förövrigt på den absolut inte HATA jag stöttar mitt lag dom andra skiter jag fullständigt i! BARA BLÅVITT!!!!!

    SvaraRadera
  68. NCK- bra skrivet! Håller med dig om allt!

    SvaraRadera
  69. Alltså, vem fan vill han en sådan tröja. Visst, det är det ENDA förening som man verkligen kan hata.

    Jag vet att ni bara är fotbollssupportrar, men tänk till lite nu; trots budskapet, så finns det något som i sammanhanget är än viktigare: inte fan vill någon människa med vett, reson eller sans, gå omkring med "AIK" på bröstet, OAVSETT vilket eller vilka andra ord som finns med!

    SvaraRadera
  70. Jag skulle vilja ha en respons av VideoVixen på alla dessa kommentarer ovan.

    Jag tycker det är helt förkastligt att både sälja och annonsera ut sådana tröjor. Och det finns inte bara en anledning.

    Ta bort skiten.

    SvaraRadera
  71. HATA HATARNA !

    SvaraRadera
  72. Tråkigt. Meningslöst. Förväntar mgi mer av baraben.

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.