2009/10/19

Alla skall med!

Invasion är ett ord som lättast används i praktiken genom att väldigt många människor beger sig till ett ställe som man kanske vanligtvis aldrig skulle åka till. Det spelar ingen roll om det är Normandie eller Malmö. En sådan har skett, kommer ske- och du skall med!

Om du mot förmodan INTE kommer åka ner till Malmö idag så kan du nedan följa riktlinjer i vad som anses som svek och inte. Högförräderi mot IFK Göteborg anses av förklariga skäl inte som okej.

Du é klar!

*Har fått en släng av svininfluensan. Inga som helst problem. Du köper nässpray, dricker ljummen Coca-cola och virar den blåvita halsduken runt nacken för att få psykisk och fysisk värme.

*Du har genom helgens festligheter hamnat i slagsmål, fått hjärnskakning, brytit näsan och varit tvungen att amputera vänsterbenet. Att ens försöka sig på en ursäkt för att missa matchen på plats pga detta kan man inte ens skämta om. Ipren, alvedon och en rullstol. Du är där.

*Är du kvinna, gravid och har gått över 9 månader. Du skall med. På arenan finns det ett härligt gäng med människor som ställer upp för varandra i vått och torrt. Bland den stora skaran Göteborgare finns säkerligen läkare, sjuksköterskor och barnmorskor. Att du skulle ha lyckan att föda på match kommer skapa en ovärderlig förutsättning för ditt barn.

*Är sjukt bakfull efter en spontan, hård oktoberfest en söndag. Du är knäckt över att du supit bort såväl mobil, visakort samt tysk outfit. Eftersom du varken har fixat biljett till arenan eller färdmedel ner till Malmö så kan det kännas hopplöst. Nej, nej! Trots att du inte har några vänner med pengar så kan du förhoppningsvis via msn eller facebook få någon att skicka ett sms ifrån sin mobil där du begär ett microlån på en tusenlapp eller två. Du är klar!

Du kan kolla matchen på tv eller stream

*Om du finns och har valt att lämna Göteborg, trots att det kanske bara är för en stund, och befinner dig i Swatdalen i Pakistan. Ja, då kan det godkännas att du inte dyker upp såvida du av militär handgripligen blir stoppad när du försöker gå ombord på planet till danmark.

*Är på jakt efter talanger till IFK Göteborgs ungdomsorganisation vid en gejser på Island.

Du skall skämmas

*Om du tvekar mellan att följa hockeyindianernas träning och att åka till Malmö så är det inte ett råd utan ett tvång. Du skall stanna hemma och göra det för resten av ditt liv.

*Du har precis inkasserat 9 293 192 kr på postkodlotteriet. Du har redan inhandlat ett nytt hus, tre volvobilar till priset för en och slutat jobba. Men, du har även blivit fin i kanten på några dagar och anser att skrik, gestikuleringar med händerna samt en rejäl fylla är ociviliserat och barnsligt. Trots detta så har du haft tanken att följa matchen på sittplats, men valde att avstå med tanke på att det var så dyrt. Du har istället bestämt dig för att köpa hummer, champagne och se matchen på tv. Nej, det skall du inte. Du skall skämmas!

Arbetsintervju, tenta, Jour eller dylika ting går självfallet under kategorin: ”Du é klar!”

Vid ovisshet, tänk förnuftigt. Hur mycket är ett guld värt och vad kan du göra för att krama ut maximalt ur laget?

Om någon uppfattar ironi som stötande. Lägg då till ett t och även du é klar!

47 kommentarer:

  1. Let's go! Jag är klar!

    SvaraRadera
  2. Jag e avstängd!

    SvaraRadera
  3. Jag bor 500 meter ifrån nån-bank stadion och har biljett men vet inte om jag orkar gå hela vägen runt till bortasektionen.

    Får se om jag dyker upp.




    NEEEEJ!!!!!!!!!!! Jag är där först!

    SvaraRadera
  4. "Du kan kolla matchen på tv eller stream"

    "*Är på jakt efter talanger till IFK Göteborgs ungdomsorganisation vid en gejser på Island."

    Hahaha fyfan vad jag gavra, tog bort lite av nervositeten en stund iaf =)

    Jag är klar!!!

    SvaraRadera
  5. Jag är klar!

    SvaraRadera
  6. 3 volvobilar??! Vi köper Kia, så är det bara.

    SvaraRadera
  7. Vad är hockey?

    Jag är klar vid streamen.
    Sitter i Warszawa.

    SvaraRadera
  8. kan man köpa biljett vid arenan i malmö??

    SvaraRadera
  9. Bebbens dotterdotters syrras kille2009-10-19 11:35

    Jag riskerar avstängning på freda om jag reser idag.
    Har 3 ungar att ta hand om själv ikväll.
    Men som sagt förmatch mot galgarna på grimsta finns inget i världen som kan stoppa mig från.

    Vill höra ängasången tydligast genom rutan ikväll!!!

    Come on boys!!!!!!

    SvaraRadera
  10. Warszawa e ju nästan närmare Malmö än gbg.

    Inte godkänd anledning imo.

    SvaraRadera
  11. Biljett kan köpas via TicNet.se eller vid bankstadion

    SvaraRadera
  12. rosa tjockis!

    SvaraRadera
  13. Självklart är man klar! Förkyld och skulle egentligen vara i skolan i vanlig ordning, men nu är jag inte det utan käkar alvedon när jag tar mig ner mot bussen klockan 3.

    Vi ses!

    SvaraRadera
  14. Martin: Då är vi lite i samma sits, förutom att jag inte pluggar. Får bli en sväng förbi apoteket innan avresa iaf, ferbrig och risig som man är.

    SvaraRadera
  15. Möte i Berlin tills kl 14 idag, flyg från tegel till kastrup, hyrbil till Malmö. Bilen tillbaka till köpenhamn efter matchen flyg till Berlin tegel kl 23.50. Möte i berlin 08.30 imorgon igen.

    Allt går om man bara vill! missat ett guldrace? nej tack!

    Nu kör vi!

    SvaraRadera
  16. Nu som är sjuka och går på piller och sprutor: beaktansvärt att ni åker, men håll er borta från truppen!

    SvaraRadera
  17. Om man inte har några kompisar att åka med?

    SvaraRadera
  18. Hittar ingen info om öppet homosexuella. Ska man, eller ska man inte, med och trängas på bortasektionen om man är öppet homosexuell?

    SvaraRadera
  19. snart smäller det

    SvaraRadera
  20. http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/2683880/Top-10-worst-sporting-cheats.html?offset=2

    SvaraRadera
  21. Hej

    PÅ vilket sätt är ni en storklubb?

    Vilka fan är IFK Göteborg?

    SvaraRadera
  22. @Effsborg:

    Det är bl.a. hela BaraBen. IFKs bästa fans!

    @Anonym 11.35:

    Nja, det är 270 km GBG-Malmö.
    Ca. 1000 km Warszawa-Malmö.
    "But, Thanks for playing!"

    SvaraRadera
  23. 18 SM-guld
    Gruppseger i CL
    Enda svenska klubben som är känd utanför Sveriges gränser.

    Räcker så?

    SvaraRadera
  24. CD är bränd bilen är fylld. Vi är på väg.

    kolla in:
    http://trippelsparv.blogg.se/

    SvaraRadera
  25. Vilken bar träffas alla IFK:are upp där nere på! 10 min till Danmarks semesterns take off! Ses där

    SvaraRadera
  26. Om man har ett brutet hjärta?

    SvaraRadera
  27. Jag kommer inte. Nån jävel gjorde kalsonggreppet på mig i lördags så ja åker rullstol nu.

    SvaraRadera
  28. Man e fan inte mindre blåvitt om man inte e där idag! Så alla ni som inte frös arslet av er på Behrn Arena i Örebro är inte heller riktiga supportras? Fan vissa är fattiga studenter! Baraben detta trodde jag inte om er

    SvaraRadera
  29. Trodde vadå? Att de har humor du inte förstår?

    SvaraRadera
  30. Jag är på Änglarnas buss!

    SvaraRadera
  31. Anonym 19/10/09 13:46
    Klart du ska med och trängas. Finns det något bögigare än herrfotboll?

    SvaraRadera
  32. Anonym 19/10/09 15:31
    Är du efterbliven?

    SvaraRadera
  33. Anonym 14.58

    Har du ett brustet hjärta ska du definitivt med, det helas av blåvitt såklart

    SvaraRadera
  34. 18 SM-guld
    Gruppseger i CL
    Enda svenska klubben som är känd utanför Sveriges gränser.

    Räcker så?


    Kan inte annat an att halla med,ar bosatt i London och engelskmannen vet definitivt inget annat lag i sverige an IFK. punkt slut

    SvaraRadera
  35. Jag är klar, var hän jag är!

    SvaraRadera
  36. Har du ett brustet hjärta ska du definitivt med, det helas av blåvitt såklart

    19/10/09 16:31


    Det var det jag ville höra. Danke, merci, gracias, tack.

    SvaraRadera
  37. Med tanke på den etniska sammansättningen hos MFF's borde deras devis för dagen vara: Allah ska med!

    SvaraRadera
  38. fan va jag garva hahaha ,, så ball va! Jävlar hahahahaha !!! du e typ asball ... :-D :-D :-D LOL LOL LOL LOL

    SvaraRadera
  39. IFK Fusk blir totalägda av MFF ikväll... Ofere och Larsson sänker blåvitt, när stolparna får stå på rätt plats...och sedan säkrar BP allsvenskt kontrakt på fredag...bye bye, blåvitt!!

    SvaraRadera
  40. Snart dags..

    SvaraRadera
  41. Jag e inte klar! Var e matchchatten?!

    SvaraRadera
  42. Den där Jonas Eriksson var duktig, hoppas att Malmö köper honom från IFK nästa säsong.

    SvaraRadera
  43. Det där var en seger som smakade gött som faaaan!

    Och matchchatten fanns väl på svenska fans om det nu kunde kallas chat.

    Men gött var det!

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.