2009/10/28

feldgraus femma

FELDGRAUS FEMMA. I halvtid funderade jag på om det inte var lika bra som det var. Slippa onsdagens, torsdagens, fredagens, lördagens och söndagens lidande och få slut på skiten, här och nu. Sen insåg jag att det hade varit lönlöst, AIK hade i så fall bara lyckats få ett kryss mot ÖSK imorgon och jag hade behövt lida lik förbannat. Det känns lite som en sådan säsong. Det borgar för en helt överjävlig seriefinal på söndag där det lär avgöras åt ena eller andra hållet i någon slutminut, någon slutsekund. Med tanke på nervositeten inför dagens match vill jag inte tänka på vilket vrak jag kommer vara om fyra och en halv dygn. Därför var halvtid höstens skönaste ögonblick, på ett sätt. Slutsignalen var höstens skönaste ögonblick, på ett helt annat sätt.

Halmstads BK, hemma
5 poäng: Tobias Hysén - Ja men vad fasen. Hysén är Hysén är Hysén och två mål är två mål är två mål. Medverkar knappt någonting i spelet under stora delar av matchen men det räcker med det lilla. Allt tyder på två mål mot AIK också.
3 poäng: Gustav Svensson - Gör som vanligt ett gott dagsverke på mittfältet. Drar tyvärr på sig det gula kortet ingen ville se, men det märktes också en stor skillnad på Gurra innan och efter kortet. Innan, lite försiktig och inte alls som jag är van att se honom. Efter, precis den Gustav man vill se.
2 poäng: Erik Lund - Lund kanske har lite få poäng i förhållande till den nivå han hållit under hela säsongen, men när man är jämn utan att ha några toppar blir det färre poäng. I dag var det inte så många som glänste och då är det inte mer än rätt att Lund tilldelas ett par poäng för sin offensivlusta.
1 poäng: Tränarna - Vågar för en gångs skull göra tidiga byten. Och sett till både BP och dagens match så har de uppenbarligen förmågan att vända på matcher genom halvtidssnack och korrigeringar. Dags att ta det innan match på söndag?

Totalt efter 29 omgångar
1. Tobias Hysén - 53 poäng
2. Gustav Svensson - 41 poäng
3. Kim Christensen - 40 poäng
4. Ragnar Sigurdsson - 29 poäng
5. Sebastian Eriksson - 25 poäng
6. Stefan Selakovic - 22 poäng
7. Elmar Bjarnason - 16 poäng
7. Pontus Wernbloom - 16 poäng
9. Mattias Bjärsmyr - 13 poäng
9. Mikael Dyrestam - 13 poäng
9. Hannes Stiller - 13 poäng
12. Niklas Bärkroth - 12 poäng
13. Erik Lund - 11 poäng
13. Thomas Olsson - 11 poäng
15. Robin Söder - 10 poäng
16. Jakob Johansson - 8 poäng
16. Hjalmar Jonsson - 8 poäng
18. Publiken - 7 poäng
19. Adam Johansson - 6 poäng
20. Tobias Sana - 5 poäng
21. Niclas Alexandersson - 4 poäng
22. Joel Alme - 3 poäng
22. Nicklas Carlsson - 3 poäng
22. Tränarna - 3 poäng
25. Kamal Mustafa - 1 poäng

23 kommentarer:

  1. Jag vet inte om jag är glad eller inte. Jag vill fan hamna i koma fram till på söndag klockan 5.

    SvaraRadera
  2. MYCKET BRA FEMMA IDAG! :D
    precis som om det skulle vara jag som hade gjort den!

    SvaraRadera
  3. highlights frrn matchen tack!

    KROSSA ROTTORNA!

    SvaraRadera
  4. Då är vinnaren av 5an korad också. Tobias Hysén.

    SvaraRadera
  5. sicken nagelbitare det var idag.. Annat får man ju hoppas mot gnaget. känns ju lite som deras manér.

    SvaraRadera
  6. Anonym 00.06 jag kunde inte sagt det bättre själv, känner exakt samma.

    SvaraRadera
  7. Gothenburg Angel2009-10-28 00:57

    Jao inte mycket att orda om
    Canon !
    Hysse hysse*



    Go blåvitt
    Hoppas på guldkross på söndag
    Och visa råtthelvetena bara KÖR*

    SvaraRadera
  8. Lyfter på hatten2009-10-28 02:04

    Puuuhhhhh! Idag höll allt killarna oss på sträckbänken onödigt länge. Men det var ju bra valuta för pengarna å andra sidan.

    Nu är det bara guldmatchen kvar.

    SvaraRadera
  9. avstängningssnubben2009-10-28 02:16

    eminent feldgradus femma idag!
    men jag vill bara fråga en sak för att vara på den säkra sidan så man inte går o oroar sig i onödan för sista matchne!
    visst är det väll så att när du samlat ihop till 3 gula så lbire avstänging, men du åker inte ut i matchschendet där de händer, de är alla med på eller hur!
    men detta betyder då att om sella eller dyre inte kommer kunna åka i sista matchen, om dom samalar ihop till 3 st gula, o givetvis inte får 1 till gult under samma match mot (gnaget) eller, är ja helt ute o cyklar nu?
    detta kommer la iaf inte häller för den delen att hänga med till nästa säsong för då strartas väll hela dethär systemet med gula om?

    kanske blev lite rörigt men ja hoppas att ni fattar, ämnet var alltså gula o avstängningar i sista omgången för dyre o sella som redan har 2 st om ja inte missminner mig helt!

    SvaraRadera
  10. Guld-matchen känns rejält mycket svårare nu när Gustav är borta tyvärr :/

    SvaraRadera
  11. Feldgrau: Glöm inte av att det är detta du längtar efter i 11 månader om året. Du har lurat in dig själv i situationen med ditt starka fotbollsintresse, se till att lura dig en gång till och låtsas att du älskar det istället.

    Eller nåt...

    SvaraRadera
  12. Lund, sikken jevla kämpe, varje match, sjukt bra inställning. Ärkeängel ftw

    SvaraRadera
  13. Minus 3 poäng till Jakob. Trodde han var på gång efter 2 matcher där han var duktig. Igår tror jag (förutom en fin skarv) att han inte hade ett rätt på hela matchen. Han förlorade nickdueller som han var helt ensam i, han går inte in i en enda närkamp utan avvaktar o petar in en tå ibland.

    Skärpning!

    SvaraRadera
  14. LUND SKA SJÄLVKLART VARA MED. Han kämpar som ett svin varje match o man känner sig jävligt säker med honom både offensivt o defensivt.

    SvaraRadera
  15. Bra femma

    Dålig domare

    Kass publik som buade. Säms på er, jag vill inte kalla er blåvita.

    Underbar upphämtning

    Grym Hysén!

    SvaraRadera
  16. Lund, sicken kämpe. Viker inte ned sig 1 mm. J.J.viker ned sig i varje närkamp. Killen är ju stor som ett hus. Håller inte på den här nivån.

    SvaraRadera
  17. Nu följer 5dagar av ätstörningar, inkontinens, huvudvärk, tandvärk, torgskräck, klaustrofobi, bulimi och en jävla massa ångest.

    Men så gött det är. Tror jag.

    FORZA BLÅVITT!!!

    SvaraRadera
  18. Falgradu mfl, skönt att fler säger som jag. Mina kollegor och min sambo är fotbollsanalfabeter, ingen förståelse där. Jag är självklart glad över poängen, men var och är ändå sjukt besviken över att det tog sån tid...

    Om dom har så här svårt med Halmstad så klarar dom ju inte AIK, så är det bara, dom måste verkligen lyfta sig.

    Skitjobbigt att vänta till söndag, när det blev 0-2 sa jag till min kompis att jag hade fan hellre förlorat guldet tidgare än på det här sättet.

    Men nu finns fortfarande chans och hopp, 3 poäng räcker, även om det blir på målskillnad.

    Vad tycker folk, spelar det nån roll om det blir på poäng eller på målskillnad vi vinner?

    SvaraRadera
  19. Får kanske förtydliga vad jag menar med "säger som jag", syftar på våndan dessa dagar fram till söndagen, att jag kommer vara ett vrak jag med osv.

    SvaraRadera
  20. Iom att serien måste ta slut så får man ju gå på målskillnad.
    Tycker det är en bra måttståck på vem som är bäst när poängen är lika.

    SvaraRadera
  21. JAG VILL INTE SE TURUNEN I DEN BLÅVITA TRÖJAN EN GÅNG TILL! Fan va han skapade oreda i försvaret, man trodde inte det va sant! Hur spelar vi på söndag nu då utan gurra?
    --------hysén---------
    --elmar stiller sella-
    --------seb TO--------
    dyre hjalle ragge lund
    ----------kim---------

    SvaraRadera
  22. Hur kan man vara lite försiktig i sin kritik beträffande Gustafs match igår. Han var helt otrolig! Det är inte bara det att han går vinnande ur mer eller mindre varje duell, igår var han dessutom väldigt duktig på att suga in bollar och fördela dem vidare. För mig som dessvärre var utomlands under första halvan av säsongen, och därför inte såg Gustafs vårsäsong, var det en fantastisk upplevelse att se hur fantastisk han kan vara!

    SvaraRadera
  23. anonym 10.21
    Jag tycker inte alls Turonen var så dålig, med tanke på att han är grymt matchotränad klarade han sig riktigt bra.

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.