2010/03/12

Kalmars hjärta klappar också för Blåvitt...

SMÅTT & GÔTT. I dag, medan jag väntade på att gröten skulle svalna lite så att det blev ätbar satte jag mig ner en stund och loggade in på Facebook. Jag möttes som vanligt av diverse osmakliga mail och där ibland dem fanns ett meddelande från en gnagare, innehållet var som förväntas kan av en sådan här typ, en hel del stavfel, brist på punkter, mycket slang och extrastavelsen –ish i slutet av orden.

Jag vet inte vad du ville få fram med det här meddelandet, men i ärlighetens namn så bryr jag mig inte. Jag sneglade istället bort mot bordet, där mitt årskort ligger i sin vita plastficka. Jag loggade ur från Facebook och drog istället igång klippet med inmarschen från hemmamatchen mot Ellos i fjol och njöt.

||BaraBen.com||BaraBen.com||BaraBen.com||BaraBen.com||

Jag ska jobba på lördag, det finns inga utvägar och jag kan därmed inte åka ner till Kalmar. Men jag hoppas och tror att alla ni som inte har dessa förhinder av olika slag tar varandra i armkrok och åker ner för att hylla vårt kära Blåvitt i den allsvenska premiären.

||BaraBen.com||BaraBen.com||BaraBen.com||BaraBen.com||

Jag läste på officiella om skadorna i laget och läget i truppen inför lördag. Där står det bland annat att Kalle Svensson ”mår alldeles utmärkt” och det gjorde min dag. "Sebban" verkar också vara tillgänglig för spel igen efter sin skada, positivt.

Hur är läget i Kalmar då? Jag och Joel Alme blev intervjuade av Kalmars studentradio i förra veckan. Intervjuaren var en Blåvittsupporter vid namn Viktor Haggren som pluggar i landet för länge sedan och han undrade bland annat vart ni som ska dit hade tänkt ladda upp, blir det någon marsch till arenan? Har ni information om det här som ni kan tänka er att dela med er till de blåvita supportrarna i Kalmar kan ni skriva detta i kommentarerna i detta inlägg eller diskutera hej vilt i chatboxen.



Planen där matchen ska spelas på tänker jag inte ens kommentera, helt ärligt så är vi i början utav mars i ett land som till och med norra polcirkeln skär igenom. Så vi kan inte förvänta oss grönskande gräs ännu. Man får göra det man kan med det man har.

Men hur är läget i laget Kalmar då? Ja det är svårt att säga, jag svängde förbi deras hemsida nyss och där låg det en lång krönika inför premiären, krönikören nämner dock knappt något om Kalmar FF utan skriver massvis av varma ord och kärleksförklaringar till Blåvitt. Är det konspiration? Eller vet alla med andra ord innerst inne vilket lag som faktiskt är bäst? Jag funderar hur som helst på att rekrytera skribenten hit till BaraBen. Här hittar du krönikan, läs och njut!

||BaraBen.com||BaraBen.com||BaraBen.com||BaraBen.com||

Junioren William Atashkadeh blev idag utslängd på löpet av vår kära Göteborgs Posten som årets genombrott. Knappt någon press på William nu, tack media. William har å andra sidan visat framfötterna redan förra året och har fått vara med på a-lagets bägge träningsläger och spelat träningsmatcher med samma trupp under försäsongen. Men än en gång, vi är i början utav mars, han har hela säsongen på sig. (Rykten säger även att GP köpte bilden på William av vår Olof här på BaraBen). Heja William och Olof!

Ut med gammelmedia, in med oss.

||BaraBen.com||BaraBen.com||BaraBen.com||BaraBen.com||

Startelvan mot Kalmar lär väl blir liknande den som var i Supercupen, om inte Sebban är så pass kry att han tar en plats från start. Den som lever får se, och jag hoppas på ett inhopp av Faltsetas likt det han gjorde i lördags, väldigt starkt.


Nu är det hur som helst dags, det är dags att släppa förra året. Vi går in i Allsvenskan 2010 som guldfavoriter tillsammans med Ellos, sist vi mötte dem piskade vi dem med 4-0, och vi gör det så gärna igen. Det är en lång väg kvar tills det att pokalen skall delas ut, men tillsammans ser vi till att 2010 blir ett år att minnas, att det blir vårt år. Som Elmar sa – om vi fortsätter ge dem det fantastiska stödet från läktaren så ska de göra allt de kan på planen.

Framåt kamrater.

15 kommentarer:

  1. Väl rutet ida! ALLA TILL KALMAR!

    SvaraRadera
  2. Ord!

    Forza Blåvitt!

    SvaraRadera
  3. Glenns brossa2010-03-12 09:06

    "Vi går in i Allsvenskan 2010 som guldfavoriter tillsammans med Ellos, sist vi mötte dem piskade vi dem med 4-0, och vi gör det så gärna igen."

    Ja, den segern var bara sååå smarrig. Postorderkillarna stod som haklösa trädgårdstomtar när de våra gång på gång på gång på gång satte den. En fantastisk dag på GU.

    SvaraRadera
  4. Brukar hålla med om typ allt du/ni skriver. Inte minst i kritiken mot GP.

    Jag ser dock bara positivt att en av våra talanger hyllas och uppmärksammas av nämnda tidning.
    Att säga att han blir "utslängd" känns kraftigt onyanserat i mina öron. Ena stunden skrivs det för lite och negativt om Blåvitt. Dumma GP. och nu positivt med löpsedel och allt. Dumma GP.

    Trevlig helg alla blåvita och hoppas få se er i Kalmar imorgon!

    SvaraRadera
  5. Någon som vet vilken pub vi skall vara på i morgon i Kalmar???

    SvaraRadera
  6. brukar vara olearys. alla pubar är i princip på samma ställe ändå (larmtorget)

    SvaraRadera
  7. TAGGA!!! I år ska vi sjunga högre än vad vi någonsin gjort!!

    SvaraRadera
  8. Fråga:
    Vilken väg är bäst att köra på,
    Via Ellos eller via Halmstad??

    SvaraRadera
  9. Halmstad är snabbaste vägen.. Men lite längre..

    SvaraRadera
  10. 77:an,
    det handlar inte om att folk vill att GP skall vara någon propagandakanal för Blåvitt, det handlar om att man vill att de skall skriva på ett nyanserat sätt och koncentrera sig på fotbollen, inte på om arenan gick back en halv miljon hit eller dit.

    Den artikeln känns som ett beställningsjobb från ledningen eftersom de insett att många slutat läsa skiten.

    SvaraRadera
  11. Nej. Borås är snabbare. Har sommarställe på Öland så kan lova att jag vet vad jag talar om.

    SvaraRadera
  12. Borås är betydligt snabbare...Det kan jag som är en flitig Kalmar-resenär intyga.

    SvaraRadera
  13. http://3.bp.blogspot.com/_i4ganeJlu_I/S5kkgYWmNbI/AAAAAAAAALw/fabGYcwMsfk/s1600-h/KFF_lika-baer.jpg

    SvaraRadera
  14. det beror på hur snabbt man kör på de olika sträckorna

    SvaraRadera
  15. Som Kalmarit och Blåvit så hälsar jag er alla välkomna till Kalmar idag. Solen skiner och det är ca 5 grader varmt.

    Tänkte kasta in ett par tips på guldkorn i min stad.

    Om hungren börjar krypa på innan/efter match så finns dom vanliga McD, Burger king och frasses. men jag kan rekomendera Pizzeria Italia och deras Christos special. Den gökar i munnen vill jag lova!

    Bar/Pub: finns som någon skrev innan flest ställen runt larmtorget, olearys, krögers, K.M, lilla puben och Harrys.

    Åldern på besökarna varierar enormt.

    Som sagt varmt välkomna.

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.