2010/03/15

Hysén: Jag utmanar alla blåvita att knäcka AIK:s siffra!

Tjenare alla Änglar,

Enligt Svenska fotbollsförbundets hemsida hade AIK 17 111 personer i publiken på sin premiärmatch mot Mjällby. Om en vecka är det dags för nästa hemmapremiär: då tar vi i Blåvitt tar emot mitt gamla gäng Häcken på Gamla Ullevi.

MIN UTMANING:
Knäck AIK:s siffra om en vecka på IFK Göteborg- BK Häcken och få minst 17 112 åskådare på läktarna till vår hemmapremiär.

Det är ingen enkel utmaning - men det är inte omöjligt. Efter vår start på serien med 0-3 på Fredriksskans borde en fullsatt arena på vår hemmapremiär vara en självklarhet, eller hur? Hur ska vi annars kunna säga att Blåvitt har Sveriges bästa fans? Nu är det upp till bevis!

Här är Facebook-gruppen för utmaningen!
Allt går, bara vi tar i tillsammans!

Inifrån Blåvitt
/Tobias Hysén

64 kommentarer:

  1. Fixar vi vettu Tobbe!!

    SvaraRadera
  2. Lyssna på tobbe nu! VA på plats på ullevi måndag 19.00!!!

    SvaraRadera
  3. FÖR I HELVETE DET SKALL VARA FULLSATT KOM IGEN NU ÄNGLAR!

    SvaraRadera
  4. den som inte kommer sviker tobbe.

    SvaraRadera
  5. Vi ska ha våra sektioner fullsatta! Men Häcken får allt se till att fylla sin sektion också.

    SvaraRadera
  6. Klart vi fixar det Tobbe!

    SvaraRadera
  7. Det är kallt att se på fotboll så här års, hur härdar man ut, hur klär man sig, vad dricker man och får man hoppa?

    SvaraRadera
  8. Biljett är köpt!

    SvaraRadera
  9. Jag gör om alla söndagar till lördag ikväll och klär mig för att gå på kalas
    I en bok som jag sparat enkom för denna natt ska jag skriva dom vackraste ord
    Sen målar jag om december till augusti för att klä mig i handskar och hög hatt
    Jag klippper ut alla stjärnor från himlens pappersvalv och lägger dom i liten blå ask

    SvaraRadera
  10. den som inte kommer är en gajsare!

    SvaraRadera
  11. Gör som jag.2010-03-15 23:24

    Detta skall inte vara några problem, bara att folk får tummen ur och fixar detta. skit i frölunda det är allsvenskan som gäller på måndag!

    SvaraRadera
  12. Tobbe bloggar och Frankie kör igång en grupp på Facebook typ samtidigt, är Tobbe med i Barabens redaktionsledning nu för tiden eller? hahah

    SvaraRadera
  13. Jag kommer! Det kan du lita på, Tobbe! Biljetter nyss inhandlade!

    SvaraRadera
  14. GRYMT INITIATIV BARABEN OCH TOBBE!

    SvaraRadera
  15. Fyll Gamla Ullevi !!

    SvaraRadera
  16. DEN SOM IN KOMMER ÄR GAJSARE

    SvaraRadera
  17. E det bara jag som känner att en ny storhetstid är på väg ??

    SvaraRadera
  18. Två biljetter köpta tidigare under kvällen.. Tror det blir svårt att nå 17000 men hoppas kan man ju alltid. Chanserna minskar ju inte iaf av Tobbe hetsar..

    SvaraRadera
  19. Sånt här borde Blåvitt syssla med. Varför känns det som att olika supportersidor (host host baraben host) jämt ligger på Blåvitt om att öka hetsen kring matcher och annat istället för tvärtom?????

    SvaraRadera
  20. Gott initiativ Tobbe o BaraBen. Klart vi skall fylla GU på måndag. Hets 2010!

    SvaraRadera
  21. Älskar när Tobbe får för sig sånt här, en riktig jävla vinnare är vad han är!

    DEN SOM INTE KOMMER ÄR GAISARE!

    SvaraRadera
  22. Borde inte Tobbe också vara med i facebook gruppen egentligen? :p

    SvaraRadera
  23. Vi ska visa tattarna!!

    SvaraRadera
  24. Biljett köpt. Häng med vet jag!

    SvaraRadera
  25. javligt bra skrivet tobbe, exil angel US

    SvaraRadera
  26. Har köpt årskort och tagit semester från jobbet!

    SvaraRadera
  27. Man undrar hur foket på IFK`s hemsida räknar? 8053 sålda/bokade? Enligt mina beräkningar med datorns kalkylator så får jag att det bara finns 680 "sittande" biljetter kvar. Gamla Ullevi själv tar ca 16900 "sittande" vilket då betyder att det borde minst vara 16220 sålda/bokade biljetter? Så då borde det inte vara några problem att nå 17000! Eller räknar jag jävligt fel... Eller har Tobbe speedat upp det jävligt snabbt?

    SvaraRadera
  28. Skaffa ett årskort och åk med varje match. Men om ni måste skaffa då billjetter men kan starkt rekomendera årskort.

    SvaraRadera
  29. Dåligt som fan om det inte är fullt!

    SvaraRadera
  30. Jag har inte och kommer aldrig skaffa Facebook, hoppas mitt årskort räknas ändå! ;-)

    SvaraRadera
  31. En för alla - Alla för Blåvitt!

    SvaraRadera
  32. Kommer Tobbe kommer jag. Framåt!!

    SvaraRadera
  33. Han och laget borde istället tänka på att knäcka 4 blytunga förluster mot AIK.

    Laget som är sämst när det verkligen gäller!

    SvaraRadera
  34. anonym 08:20/ Hej du lilla råtta, är du nervös nu när ni bara fick 0-0 mot Mjällby (! hahaha) samtidigt som Blåvitt slaktade toppkonkurrenten Kalmar? Nu är andra halvlek igång, 2010 blir vändningen - då ordningen återställs!

    SvaraRadera
  35. Hade varit kul med över 17000 tusen i publiken men tror det kan bli svårt..

    Fast hoppas fan att vi kan låta som det iaf för i Kalmar var vi en klar besvikelse ( med tanke på resultat och allt), enligt mig!

    Hoppas dessutom att folk kommer i god tid i klacken så vi kan börja bygga upp stämningen redan under uppvarmningen...

    Om vi ska bli bättre så måste FAN ALLA TA I, det får vara slut med turister i klacken i år!!

    Framåt kamrater ååå vi "HATAR AIK"

    SvaraRadera
  36. 8000 är alldeles för dåligt!!!
    Lyssna på Tobbe nu..
    SES PÅ ULLEVI!!

    SvaraRadera
  37. Glöm inte halsduk! Köp en extra till din kompis också när du köper hans biljett idag!

    SvaraRadera
  38. Tro fasen jag är där med mitt förnyade årskort. För er som inte har tecknat, tveka inte. Det är ett jäkla bra köp!

    SvaraRadera
  39. Årskort FTW!!1

    SvaraRadera
  40. All heder åt dig Tobbe som försöker fixa fullknökat mot Häcken.

    Jag tror dock att det inte går att få in så mycket folk på vår arena utan att fylla bortasektionen helt. Och det lär väl knappast Häckens fans fixa?

    Jag har gärna fel, hade vart gött med fullt hus! Men som sagt, bortastå tar väl ändå in några tusen?

    SvaraRadera
  41. Micke T/ Det finns inga problem med att släppa in Blåvita på bortasektionen bredvid Häckenklacken om de bara tar upp en liten del av den sektionen. Det skedde exempelvis mot Halmstad hemma under fjolåret.

    SvaraRadera
  42. Glenns brossa2010-03-16 10:10

    Bra Tobbe!

    Problemet är väl att alla vi nördar som hänger här redan är solklara på hemmapremiären.

    Kanske vi alla skulle ta och ge ett löfte om att denna säsongen ska vi dra med åtminstone två personer till GU som aldrig varit där sedan ombyggnaden? Man kan bjuda med någon bara för skoj skull, ge bort i födelsedagspresent, stundentpresent eller liknande eller varför inte överraska svärmor?
    Sen kan man ju bara hoppas att några blir fast.

    En bra start är ju nu på måndag så klart.

    SvaraRadera
  43. Glenns brorsa/ Det är väl hela poängen med att sprida hets på sajter som denna - att vi ska engagera oss och sprida ordet vidare bland polare, jobbarkompisar, släktingar osv osv osv!

    SvaraRadera
  44. Apropå det anonyma inlägget från 08.20, så behöver man ju inte vara råtta för att anse att spelarnas fokus borde ligga på att knäcka förlustsviten mot aik. Så länge vi vinner matcherna och återtar vår rättmätiga plats som sveriges bästa lag så skiter jag i om det är 5000 eller 17000 på arenan.

    Men trots det...

    ...så hoppas jag givetvis att det blir som Tobbe säger, och att vi fyller borgen på måndag!

    SvaraRadera
  45. Välkommen te göööööteborg2010-03-16 11:43

    Anonym 11:40/ Ska du fylla borgen? Frölunda spelar inte i Borgen, utan i Scandinavium nu på måndag. Gamla Ullevi är ingen borg, definitivt inte "Borgen", som ligger i Högsbohöjd.

    SvaraRadera
  46. Anonym 09:26...

    Det verkar som att AIK`s HAT har smittat av sig på dig?

    Jag trodde vissa här inne var bättre än så? Vi behöver inte sjunka till deras nivå och HATA "alla" lag framför att ÄLSKA sitt eget!

    Skit i AIK det är HAT dom behöver för att klara dagen, råttor behöver skit för att överleva.

    Nä nu ser vi till att det blir folkfest på GU!

    Framåt kamrater!

    Älska & älska & älska Göteborg!

    SvaraRadera
  47. Härligt att se draget, nu över 600 medlemmar i facebook-gruppen, stor debatt här på BaraBen och debatt på både Änglarnas som Alltid Blåvitts forum kring publiken! Tobbes utmaning berör!

    SvaraRadera
  48. Ett litet problem med att få över 17000 på G.U är att bortasektionen måste användas. Häcken är ju inte kända för sin stora publik så ni blåvita som inte får biljett, köp på bortastå!

    SvaraRadera
  49. Antog utmaningen.
    Beställde precis tre plåtar.

    Mot seger!

    SvaraRadera
  50. Japp man kan hoppas att de bryter av bortasektionen på mitten i så fall, så mer änglar kan komma in.

    I vilket fall som helst blir det gött att få återse gamla ullevi igen

    SvaraRadera
  51. Anonym 11:46...

    Detta är inte goa gubbars forum.. Här får man göra/säga/uttrycka sig som man vill..

    Hata AIK

    SvaraRadera
  52. Absolut är med:)
    Go Hysse

    SvaraRadera
  53. Jag skrev inlägget 08:20 och är Blåvit supporter.

    Att förlora mot värsta tänkbara motstånd och dessutom fyra gånger, tre helt avgörande matcher. Då har de i mina ögon andra beskymmer att tänka på än om det kommer 13 eller 17 000 åskådare. Att de viker ned sig är j-vligt illa. Det krävs i mina ögon något alldeles extra den här säsongen för att få plåster på ett stooort sår. Räcker inte med SM-Guld!

    SvaraRadera
  54. blåvitängel.2010-03-16 15:56

    Klart man kommer tobbe!
    har ju för fan längtat efter denna stund sen slutet av förra allsvenskan!
    så lika självklart att se träningsmatcherna på valhalla var, är detta!

    SvaraRadera
  55. VEM VILL FAN INTE VARA DÄR?
    -FULLSATT GAMLA ULLEVI OCH ETT JÄVLA TRYCK.
    -VEM VILL FAN INTE UPPLEVA ''SNART SKINER POSEIDON'' FÖRST AV ALLA PÅ GAMLA ULLEVI?
    -SKIT SAMMA OM DET ÄR MÅNDAG, FIXA BÄRS OCH DRA TILL GÖTET!


    ALLA TILL GAMLA ULLEVI/

    Mvh Fbgssss;>^

    SvaraRadera
  56. VEM VILL FAN INTE VARA DÄR?
    -FULLSATT GAMLA ULLEVI OCH ETT JÄVLA TRYCK.
    -VEM VILL FAN INTE UPPLEVA ''SNART SKINER POSEIDON'' FÖRST AV ALLA PÅ GAMLA ULLEVI?
    -SKIT SAMMA OM DET ÄR MÅNDAG, FIXA BÄRS OCH DRA TILL GÖTET!


    ALLA TILL GAMLA ULLEVI/

    Mvh Fbgssss;>^

    SvaraRadera
  57. Trots att jag själv inte kan närvara (är utomlands) så drar jag mitt strå till stacken.

    Har precis köpt två biljetter + att jag lånat ut mitt säsongskort. Med andra ord försett tre personer med biljetter betalat ur egen ficka.

    Räknar kallt med att fler gör som jag! Minst 17112 personer eller fler på måndag!

    SvaraRadera
  58. Så jävla stort av Tobbe att göra såhär, och så jävla rätt för sånt här behövs.

    GU borde vara fullsatt varje match.

    Men som tidigare skrivits är det ju omöjligt då tattarhäcken inte kommer fylla ens en tiondel av sin sektion.

    Bor la runt en mille i gbg med
    omnejd. 180 tusen av dem sympatiserar säkert såpass mkt med blåvitt att de skulle kunna tänka sig att gå på en match.
    Att då dra ihop 17 000 till varje match borde ju då inte va så svårt.

    Speciellt inte när gemene man dessutom tycker det är kul att kolla blåvitt, det är en fest och vi spelar bra.

    En gåta att det inte fylls varje gång.

    Du är kung Hysen. / Räfven

    SvaraRadera
  59. Fett intiativ. Nu kör vi! Hata Gnihet.

    SvaraRadera
  60. Jag har hört att dom ska stänga av en del av Häcken klacken och fixa blåvittare på sidan av häcken
    klacken ..........


    F O R Z A B L Å V I T T ! !

    SvaraRadera
  61. @ Fbgssss;>^:
    Måste du dricka bärs för att se på fotboll?

    SvaraRadera
  62. Ja vi startar en tävling när vi vet motståndarnas resultat! modigt Hysen!

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.