2010/01/04

Gais, Öis eller Blåvitt - korv, sushi eller fotboll?

SUPPORTERANALYS. Alla är vi olika. Alla är vi lika. Speciellt vi fotbollsfans, lika men olika. I Göteborgsalliansen, ja ni vet originalet, inte den nuvarande regeringens valstöld, så finns det vissa skillnader i mentalitet och livsval beroende på om du är Gaisare, Öisare eller Ängel...

MUSIK
Gaisarn: Ju högre volym, desto bättre är det.
Öisarn: Dr Bombay ger mig huvudvärk, Christer Sjögren är fint.
Ängeln: Bruce Springsteen, folkligt, arbetarklass, fartfyllt, politiskt inkorrekt.

KÄRLEK
Gaisarn:
När kommer jag att träffa den rätte?
Öisarn: Nu har jag hittat den rätte för femte gången.
Ängeln: Kärlek vid första ögonkastet.

KLÄDER
Gaisarn:
Svart, svart, svart.
Öisarn: Det som är aktuellt på NK Herrtrend.
Ängeln: Klär oss enbart i det blåvita sortimentet från Konsum anno 1987.

KONDOMER
Gaisarn:
Men hur ska jag då få barnbarnsbarnbarn vid 30?
Öisarn: Gud, vad praktiskt! Ingen unge att ge bort miljonerna till i arv.
Ängeln: Åker väck när det finns nya årskortsplatser på Ullevi igen.

SEX
Gaisarn:
Är det vad storken och mamma hade när de fick mig?
Öisarn: Kostar mig ett par mäklarbrickor och några flarror skumpa.
Ängeln: Det näst vackraste, skönaste och mest givande människan gör i livet.

LIVSFILOSOFI
Gaisarn:
Ta dagen som den kommer, i morgon kan vi ligga i Division 2.
Öisarn: Pensionssparande, det är grejer det. Och sponsring av Öis.
Ängeln: Aldrig nöjda, aldrig glada, aldrig mätta - förrän segerns sötma.

BARN
Gaisarn:
Bara jag inte blir med barn, då får man ta hand om en liten Blowitt-unge!
Öisarn: Om jag är steril och inte kan få barn dör vår supporterskara ut.
Ängeln: Ungarna bestämmer själva, de smarta ungar blir ju änglar.

KÄNDISAR
Gais: Wow! Sten Åke Cederhök!
Öisarn: Wow! Von Rosen!
Ängeln: Wow! Thomas Ravelli!

SMINK
Gaisarn:
EMO-stil. "Bara ingen ser mig osminkad".
Öisarn: Läppglans och mascara. Klart.
Ängeln: Tar la änna det jag känner för.

ARBETE
Gaisarn:
Eh? Förstår inte konceptet.
Öisarn: Du, jag svårt att ta ledigt från mitt styrelsemöte.
Ängeln: Bandet, kontoret, fabriken, verkstan, kiosken, affären. Ja, vi är där.

MAT
Gaisarn:
Vem vill ha sushi när det finns varmkorv?
Öisarn: Vem vill ha nermalt slaktavfall när det finns sushi?
Ängeln: Vem fan vill äta när vi är på fotboll?

SOLANDE
Gaisarn: På parkbänken.
Öisarn: På yachten i Karibien.
Ängeln: I rökrutan utanför lagerjobbet.

KROPPEN
Gaisarn: Ringer tarotlinjen för att kolla sitt kolesterolvärde.
Öisarn: "Ser min rumpa okej ut i de här byxorna?"
Ängeln: Nöjd och glad hur jag än ser ut.

FÖRÄLDRAR
Gaisarn: De som betalar årskortet.
Öisarn: De som äger företaget som betalar för hela Sällskapet.
Ängeln: De som lärde mig att älska blått och vitt.

ÅLDER
Gaisarn: Men jag är 23, jag lovar snälla vakten, jag lovar!
Öisarn: Men jag är under 65, jag lovar snälla Skattmasen!
Ängeln: Ålder är bara en siffra.

UTELIV
Gaisarn: Vi måste gå på Dubliners.
Öisarn: Kan vi inte hyra ett privat rum på Lipp?
Ängeln: Vi testar det där nya stället, det ryktas att en Gaisare har jobb där. Fattar ni, en Gaisare som har jobb, helt sjukt!

PENGAR
Gaisarn: Lite pengar, men få räkningar.
Öisarn: Alla pengar i en madrassen på Bora Bora.
Ängeln: Hade en del tills jag bad Janne Plånbok om skatteråd.

TV
Gaisarn: När visar de repriserna av Albert och Herbert?
Öisarn: Äntligen, nu är det dags för "Årets med kungahuset"!
Ängeln: Oooh, undrar om Kanal Glenn eller Sportnytt hinner först i dag...

STÖRSTA ÖNSKNING
Gaisarn: Avreglering av Systembolaget så sprit säljs på Seven Eleven.
Öisarn: Förbjud Gais så att Öis kan få deras plats i Allsvenskan.
Ängeln: FC Gothia.

VÄRSTA MARDRÖM
Gaisarn: Att spela mot Blåvitt.
Öisarn: Att spela fotboll.
Ängeln: Att inte få spela.

DRÖMTJEJEN/-KILLEN
Gaisarn: Hon Mimmi som sålde femman affe till mig bakom Storan.
Öisarn: Någon från en adlig familj, då vet jag att hon inte vill ha min deg.
Ängeln: Det är du, som ägnar hela din natt på BaraBen.com.

39 kommentarer:

  1. :)
    På pricken

    SvaraRadera
  2. hahahaha sajko

    SvaraRadera
  3. Mycket underhållande läsning :)

    SvaraRadera
  4. förstår inte humorn

    SvaraRadera
  5. Haha jag kommer aldrig få nog av er !

    SvaraRadera
  6. jag sitter här 0256 o läser och HATAR HOCKEY, så jag lär ju va perfekta drömbruden? ;)

    SvaraRadera
  7. Nja, det var väl egentligen bara det där med solandet som var helt hundra.

    SvaraRadera
  8. Lira lädret nu då!2010-01-04 08:11

    Ha ha ha, gött att ni tar ut svängarna, dudes!

    SvaraRadera
  9. 100% BLÅVIT2010-01-04 09:30

    Hata Bruce Springsteen...

    SvaraRadera
  10. Håller med om det mesta, men gillar INTE att du driver med Sten-Åke Cederhök som nåt som endast en GAISare uppskattar.

    SvaraRadera
  11. Jag säger det igen. Kan vi inte bara ge fan i Öis och Gais istället för att mata skiten med publicitet?

    SvaraRadera
  12. Bruce e la så politiskt korrekt det kan bli. Att den största svennebanan-klubben i Sverige gör en sån här lista är oerhört komiskt:-)

    SvaraRadera
  13. Siffror: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9.

    Exempel på (hel)tal: -12, 0, 3, 32.


    /Siffer- och talpolisen

    SvaraRadera
  14. Fast "Sten Åke Cederhök" är ju en riktig WOW!!!...trots att han var Gajsare....

    SvaraRadera
  15. Hahaha lite go, äkta BaraBen-läsning! Gött är deeeeee

    SvaraRadera
  16. Klockrent och ursnyggt! Sånt här vill man ha, bra där!

    SvaraRadera
  17. KaptenStofil2010-01-04 12:43

    Många artiklar här är både intressanta och välskrivna. Den senaste tiden har det dock skett en KRAFTIG kvalitetssänkning. Den här artikeln är ju bara...ja...pinsam!

    SvaraRadera
  18. kapten stofil: det är så när man blir gammal. det är ju en artikel med hyggligt urtvättad humor, som vi som är lite äldre inte gör i brallan av. nya tag.

    SvaraRadera
  19. fel fel fel2010-01-04 13:50

    har årskort, är tjänsteman,ser en del bortamatcher, hatar gubbrock, är politiskt inkorrekt, gillar kläder,läsa böcker,kultur(även läktar)...försök inte placera oss riktiga blåvita i nått jävla benny,ronny,conny fack...gillar ultras också ...

    SvaraRadera
  20. fel fel fel/ Släpp skitnödigheten och se på livet med lite glimt i ögat. "Jag är tjänsteman", haha, oj, vill du ha medalj?

    SvaraRadera
  21. Men vafan.
    Jag passar ju inte på alla IFK påståenden.
    AVGÅ!

    SvaraRadera
  22. hahahahaah kung !

    SvaraRadera
  23. hahahahaah kung !

    SvaraRadera
  24. Nej det här var inget vidare. katastrofal svenska, extremt vänstervriden (inget emot det egentligen, men blåvitt är så mycket mer än bara vänster.) och en hel del rena "fel".

    Angående fel så ska ni få ett klockrent exempel, alla vet att både ÖIS och GAIS största önskan är att få vinna över blåvitt och inget annat.

    SvaraRadera
  25. Dagens bästa stod "fel fel fel" för

    "har årskort, är tjänsteman,ser en del bortamatcher, hatar gubbrock, är politiskt inkorrekt, gillar kläder,läsa böcker,kultur(även läktar)...försök inte placera oss riktiga blåvita i nått jävla benny,ronny,conny fack...gillar ultras också ..."

    Big up, +1, word, etc.

    SvaraRadera
  26. Nu vet vi vad Öisarna ska göra i sommar

    www.sandhamnstek.se

    SvaraRadera
  27. Holger är mer mån om att visa politisk ståndpunkt än någonting annat.

    Även vi som tjänar lite mer, gillar kläder och har årskort är ofta blåvita.

    Han känns som en skitig gaisare som fick (får?) för lite uppmärksamhet.

    SvaraRadera
  28. Hisingens stolthet2010-01-04 18:06

    Ni brukar ha bra grejer här på baraben, men det här var bara patetiskt.

    SvaraRadera
  29. Fy fan vad patetiskt Holger, är du GAISare eller? Det här är inte kul, bara kissnödigt.

    SvaraRadera
  30. Vad är det för folk?? På pricken Holger, mycket bra. Sen att det finns humorlösa djävlar det visste man ju. Eller ja.. humor och humor,det stämmer ju.

    SvaraRadera
  31. Blåvitt är inget arbetarklasslag - det är lag för alla klasser, åldrar och intressegrupper. Ja, det finns direktörer på Gamla när Blåvitt spelar och ja, det finns arbetare på samma arena - det är ju DET som gör oss så stora. Vi är inget skitlag för en viss grupp - vi är hela Sveriges lag!

    SvaraRadera
  32. Nja, vet inte om jag kunde se storheten i det här inlägget. Men vaffan, det gäller ju viss stilltje så i brist på annat duger den väl.

    SvaraRadera
  33. anonym 20:46/ Utan arbetare vore den blåvita publiken som Öis publik. Tänk på det "vi har direktörer i publiken" haha, det är schabloner på skämt din torrboll.

    SvaraRadera
  34. Oavsett vad den här sammanställningen säger om sekelskiftesklubbarna så är det Hisingens stolthet som tar hem Älvslaget (www.alvslaget.se) igen nästa år ;-)

    SvaraRadera
  35. LEGO:

    Sant, sant. Men utan direktörer i publiken vore vi som GAIS, hemska tanke..

    SvaraRadera
  36. Nu är ju GAIS arbetarklubben.
    Så det sög ju för er att verka som dom verkliga göteborgarna :P tyvärr

    SvaraRadera
  37. anonym 10:12/ Nej, utan direktörer i publiken vore vi fortfarande Blåvitt - det vill säga ett lag med 4-5 gånger så mycket publik som Gais...

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.