2006/08/17

Tröjauktionen avslutad!

AUKTION Svenska fotbollslandslagets matchtröja från 2006. Signerad av truppen under VM 2006 via IFK Göteborg landslagsback Kalle Svensson. Tröjan har signaturer från bland andra:

- Zlatan Ibrahimovic (Juventus)
- Henke Larsson (Barcelona/Helsingborg)
- Anders Svensson (Elfsborg)
- Olof Mellberg (Aston Villa)
- Andreas Isaksson (Rennes)
- Niclas Alexandersson (IFK Göteborg)
- Johan Elmander (Bröndby)
- Kim Källström (FC Lyon)
- Marcus Rosenberg (AFC Ajax)
- Marcus Allbäck (FC København)
- Teddy Lucic (BK Häcken)
- Christian Wilhelmsson (RSC Anderlecht/FC Nantes Atlantique)
- Kalle Svensson (IFK Göteborg/Glasgow Rangers)

Matchtröjan med autograferna gick till signaturen "Angel London" för 1800 kronor. En viss besvikelse att summan inte drog iväg upp mellan 2500-3000 kronor men det är väl en direkt effekt av landslagets usla spel den senaste tiden...
Grattis till Angel London för att ha fått sig en fin signerad landslagströja!

För mer info eller kontakt med Supporterfonden maila: kontakt@supporterfonden.se

17 kommentarer:

  1. om man hade haft råd...

    SvaraRadera
  2. ehh, zlatan spelar i inter...

    SvaraRadera
  3. haha vem bryr sig om zlatan, ge mig tröjan för 1500 istället för dyra 1800!

    SvaraRadera
  4. Liverpool har köpt Dirk Kuyt för bara nio millar. Det är väl ungefär vad Sella och Gerba kostat oss tillsammans.

    Nu på lördag börjar det klockan kvart i två. Nu när Blåvitt är under isen får man trösta sig med et andra favoritlaget.

    I Sverige fanns en gång en töntig sk rocksångare som kallade sig Little Gerard, i Liverpool finns BIG GERRARD.

    SvaraRadera
  5. hetero/ under isen va la att ta i, ok vi misslyckades i europa men vi har ännu häng på guldet härhemma!

    SvaraRadera
  6. blåvitt=hetero:
    om ni har betalat 9 miljoner PUND för sella och gerba kan jag inte annat än skratta. fast mest skrattar jag åt att du tror att kuyt kostade 9 miljoner kronor.

    SvaraRadera
  7. 1800 för något från Ellos? Fan det är ju skandal!!!

    SvaraRadera
  8. Kunde ju avslutat auktionen efter en löning så hade det kanske stuckit iväg lite till.

    SvaraRadera
  9. Appropå landslaget. Det har diskuterats fram och tillbaka vilka egenskaper en lagkapten ska ha. Är det bara jag som tycker det är lustigt att Sverige senast valde en person som stammar(Mellberg).Vii, vii, vii, spelade, spelade bra idag, idag alltså, vii spelade bra idag, idag spelade vi, vi bra.

    SvaraRadera
  10. Stammar Mellberg? Det har jag nog missat i så fall.

    SvaraRadera
  11. Att Mellberg stammar e ungefär lika troligt som att Kuyt kostar nio miljoner...

    SvaraRadera
  12. Kuyt kostade väl snarare typ 170 Miljoner.

    /Leif Silbersky

    SvaraRadera
  13. Okej det är ingen stor grej direkt, men ni kan väl inte mena att ni missat att Mellberg stammar?

    SvaraRadera
  14. Har redaktionen tagit semester?, jag behöver lite nya artiklar. Hur gick det med islänningen t.ex?

    SvaraRadera
  15. Att upprepa ord så som du skriver i din första text är väl inte att stamma.

    SvaraRadera
  16. Ganska lustigt. Det är väl bara på baraben man kan ha en diskusion om stamning -och jag gillar det. Jo Maestro enligt vårdguiden finns det flera typer av stamning och den kan ta sig olika uttryck. B.l.a. genom omtagningar, ofrivilliga repetetioner av stavelser och hela ord.
    VH Piraten

    SvaraRadera
  17. Ok visst jag ger mig. Men jag kan inte påstå att jag direkt har märkt att Mellberg har detta problem, men så har jag inte direkt språkat med honom. :)

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.