2007/07/13

Walle vs. Wernbloom

TRÄNINGSRAPPORT Idag var det åter dags att ta sig upp till Kamratgården. Dagens resa krävde varken buss eller spårvagn utan jag slog följe med en polare som både är innehavare av bil och körkort. Kanske borde jag efter mina 25 år i livet ha lyckats införskaffa mig dessa praktiska prylar men vafan man kan inte göra allt host, host...

Vad fick vi då se på dagens träning? Till att börja med kan jag ju slå fast att Alex inte hade rehabtränat i rekordfart då hans spänstiga löpsteg lyste med sin frånvaro under dagens träning. Istället lyste ett par tre andra stjärnor upp träningen med sina spetskvaliteter! Två av dem avslöjas redan i dagens rubrik.

Dagens första spelövning utfördes nio mot nio på en fullbred plan men med begränsad längd på säg kanske halva plan. Man spelade på två mål men utan målvakter och mål fick enbart göras med hjälp av huvudet och det var här våra två huvudpersoner [no pun intended] klev in i handlingen. Matchen slutade: Wernbloom - Walle 3-2, eller om man så vill: Blåa - Gula 4-2. Wernbloom och Walle visade verkligen att de är starka huvudspelare. Wernbloom knoppade in tre bollar och Walle två och båda hade bud på fler. Den enda förutom dessa två herrar som kom med i målprotokollet var vår näste landslagsstjärna Jakob Johansson.


Den tredje stjärnan som lyste under dagens träning var vår ålderman till målvakt Bengt Andersson. När spelet förändrades och mål fick göras hur som helst trädde också våra målvakter in i leken. Bengan vaktade det ena målet medan Jocke Olsson fick ta ansvaret för det andra. Jocke gjorde inte på något vis en dålig insats däremot hade han inte så mycket att göra. Bengan å andra sidan han briljerade något otroligt, han hade dock mycket att göra skall sägas. Han gjorde idioträddning på idioträddning, så som vi är vana att se honom. Det var närskott som motades, han gjorde snabba sidoförflyttningar när bollen spelades snett-inåt-bakåt och ja han agerade verkligen vägg idag. Spelet pågick i olika former under en längre del av träningen och Bengan släppte inte förbi sig en enda boll och då hade han rejält att göra. Jag ber på mina bara ben att vi får återse den här målvakten under årets resterande matcher.

Och som avslutning på dagens alster kan jag fortsätta rapportera om Blåvitts bristande organisation då man i värsta korpenanda saknade fullt antal västar i korrekt färger. Det ena laget som spelade i gult fick kompletteras med en röd väst för att skiljas ifrån det blå laget. Efter denna estetiska totalmiss suckade jag och min kompanjon djupt och lämnade Kamratgården med sänkta huvuden och bad en stilla bön om att denna amatörklubb skall lyckas med miraklet att besegra den röda armén på söndag...

14 kommentarer:

  1. Fan va gött med träningsrapport!

    SvaraRadera
  2. Jag fullkomligt ÄLSKAR träningsrapporter!

    SvaraRadera
  3. Gött jobb Pavlo!

    SvaraRadera
  4. Ja Helsingborg är ju en oerhört proffsig och framgångsrik klubb...

    SvaraRadera
  5. Anonym sa...

    Ja Helsingborg är ju en oerhört proffsig och framgångsrik klubb...

    13/7/07 15:13


    Framgår ju extremt tydligt att han är sarkastisk genom att bland annat kalla dem för "röda armén"...

    SvaraRadera
  6. gött att den attraktive verkar tänd iaf o walle tyckte jag redan förra matchen va bra o skönt de itne vas nån större fara me wenblom

    SvaraRadera
  7. fan va ball o pröva walle och wernbloom på topp en gång. motståndarnas värsta mardröm ju! och kanske berg som släpande anfallare. en 4-3-3 uppställning.

    SvaraRadera
  8. "no pun intended" tror jag det väl vara. Men i övrigt mycket bra träningsrapport.


    /Contemplator

    SvaraRadera
  9. Contemplator:

    Tackar, ändrat nu. Måste erkänna att jag var osäker när jag skrev det :)

    SvaraRadera
  10. Tack för träningsrapporten Pavlo! Gött att höra att Bengan var på hugget. Har varit lite orolig för hans form i år. En Bengan i toppform behövs om vi skall börja klättra?

    SvaraRadera
  11. Som alltid världsklass på dina träningsrapporter Pavlo. Imorgon tar jag förmodligen själv mitt ansvar och rapporterar.

    SvaraRadera
  12. Känns ju illa att Göteborgare som är kända för sina ordvitsar använder det engelska begreppet för ordvits "pun".
    Vem vet, Ölme kanske blir en storspelare med...

    SvaraRadera
  13. Gött Pavlo! Men Bengans lysande räddningar "som vi är vana att se honom" måste vara ett träningsfenomen! Eller så spelade de tvåmål på liten yta och där ÄR Bengan bra, Bengas problem är att han inte kan slänga sig och sträcka ut sig samtidigt ;)

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.