2007/07/06

Tobias Hysén väljer Göteborg!

SILLY SEASON Baraben.com kan idag exklusivt avslöja att Tobias Hysén är på ingång till IFK Göteborg. I alla fall om man kan lita på honom själv. Tobias Hysén sa nämligen följande till en av Baraben.com:s källor under ett samtal på Diamond Dogs i måndags natt, ett par timmar efter förlusten mot MFF:
Baraben.com:
- Ska du satsa på England i höst då Tobbe?
Tobias Hysén:
- Du, det dröjer inte länge förrän jag skriver på för Blåvitt.
Baraben.com:
- Djurgården då?
Tobias Hysén:
- Det blir IFK som det ser ut nu.
Så enligt Tobias Hysén själv är han högaktuell för en hemflytt till Göteborg. Nu återstår bara att se hur länge han orkar härda ut i England. (Det återstår att se om han får nöta bänk i PL.)

Enligt upgifter till Baraben.com är Tobias Hysén klart missnöjd med de signaler han hittills fått av Sunderland gällande satsningen på honom och det lutar åt att vända hem till Allsvenskan mycket snarare än vad han tidigare gett signaler om. Där leder IFK Göteborg redan jakten förutsatt att de inte tappar stafettpinnen framöver.
______________________________________________________
SUPERSILLY: Ett par av Baraben.com:s medarbetare har i veckan, på eget initiativ, lanserat en mailkampanj mot både England och Kamratgården för att sammanföra en före detta engelsk landslagsstjärna med Håkan Mild. Om nu detta innebär en bisarr realitet eller bara goda skratt från bägge parter återstår att se. Jag lägger mina slantar på det sistnämnda...

60 kommentarer:

  1. This is the way we like it!!!


    Storan nästa!!

    SvaraRadera
  2. Fyfan, få den här nyheten, 1 timma efter att semestern har börjat... Helt fucking wünderbar!

    /Lundquist

    SvaraRadera
  3. Jag väntar tills kontraktet är underskrivet

    SvaraRadera
  4. Tobias Hysén är beviset för att Gud älskar oss och vill att vi ska vara lyckliga.

    — Benjamin Franklin

    SvaraRadera
  5. TOBIAAAS (L)

    SvaraRadera
  6. Det är sånt här man älskar att höra. När man sen får det rakt upp i ansiktet att han istället väljer att satsa på Sunderland eller går till FCK så...ja...

    Kom hem Tobbe!
    Är det gamle Fowler ni försöker med tro? Jag hade inte haft nåt emot lite kokainsniffande på Ullevis linjer till hösten! ;)

    SvaraRadera
  7. Ny ramsa mot Helsingborg
    "Tobbe han ska hem till Göteborg"
    Melodi: Guldet det ska hem till Göteborg.

    //Lundquist

    SvaraRadera
  8. Platsar han? Inte petar han Selakovic i hans nuvarande form på vänsterkanten? Men det är klart på bänken finns det ju plats!

    SvaraRadera
  9. Baraben.com:
    - Ska du satsa på England i höst då Tobbe?
    Tobias Hysén:
    - Det dröjer inte länge förrän jag skriver på för Blåvitt.


    Vad fan är de för svar egentligen? Jag gillar svaret men de var fan inte frågan, jag menar var é ambitionerna i mediakonflikthanteringssubstitutionreflekteioner?!

    SvaraRadera
  10. Hysén kan ju användas även som forward, han är ju blixtsnabb och med utgående på Mourad, tveksamt med Wallerstedt och Ali Gerba i fet frysbox lär vi vara riktigt sugna på Hysén i höst/vinter i alla fall...

    SvaraRadera
  11. anonym 15:22, det var nog en del alkohol med i mixen med tanke på tidpunkten för samtalet...

    SvaraRadera
  12. Hela silly kommer sluta med att det blir stora näsan istället för stora nästa...

    SvaraRadera
  13. Hela silly kommer sluta med att det blir stora näsan istället för storan nästa...

    SvaraRadera
  14. Utan att ha någon som helst inside information så låter det mycket tveksamt om det stämmer.

    SvaraRadera
  15. Vi behöver ffa fler backar...

    Tar inte den här nyheten speciellt seriöst. Hur initierad var den källan egentligen då? Tycker annars vi börjat få en intressant konstellation på mittfältet jag gärna vill se testas mer först, men visst Tobias kan säkert komma in med stabilitet, bra spelförståelse och fina inlägg.

    OT: Även om jag inte har världens tillit till Hjalmar än, så får vi hoppas han tar över sop-Ölmes plats snarast och utvecklas bra.

    /Roffe

    SvaraRadera
  16. Låter underbart. Men jag vill inte hurra för än pennan är satt mot pappret

    SvaraRadera
  17. Anonym sa...

    Utan att ha någon som helst inside information så låter det mycket tveksamt om det stämmer.

    6/7/07 15:34


    Att han sagt det stämmer, för jag hörde honom säga det. Tre gånger till tre olika personer dessutom.

    SvaraRadera
  18. Fan, baraben! Det skulle ju vara hemligt tills klubben väljer att släppa infon!

    /Tobbe

    SvaraRadera
  19. No way José att Tobbe H flyttar hem till Allsvenskan efter ett år i England.

    SvaraRadera
  20. Även GAIK/Kullen (div. 6) är o rycker i honom. Han sågs senast träna med dem för knappt en vecka sedan. Eller var det två...eller kanske tre..? Iaf, vi är inte ensamma om att vilja ha honom!

    //Junior

    SvaraRadera
  21. Äntligen ett positivt rykte, men jag säger som erikbe; Jag väntar tills kontraktet är underskrivet.

    Tobbe måste vart lite väl rund under fötterna i måndags ifall han går och skvallrar om sin framtid på krogen?

    www.bredsida.se

    SvaraRadera
  22. Tobias Hysén:
    - Du, det dröjer inte länge förrän jag skriver på för Blåvitt.

    känns knappt som amn vågar tro på att detta svaret har existerat.. men låter underbart om det är sant..

    SvaraRadera
  23. Lägg av. Jag har kännt mig spyfärdig sedan juniors snedspark. Sluta pissa på oss trogna supportar med falska rykten.
    Läs: "Jag hoppas så in i helvete att det är sant, men vågar fan inte tro ett skit innan ett kontrakt är påskrivet".

    SvaraRadera
  24. Lägg av. Jag har kännt mig spyfärdig sedan juniors snedspark. Sluta pissa på oss trogna supportar med falska rykten.
    Läs: "Jag hoppas så in i helvete att det är sant, men vågar fan inte tro ett skit innan ett kontrakt är påskrivet".

    SvaraRadera
  25. Så baraben är säkra på att Tobbe inte bara ville få idioten som följde efter honom hela kvällen och hängde över hans axel att hålla käften? :) tobbe blir ju gôrbra i vårt lag om han kommer!

    /Viking

    SvaraRadera
  26. tror mer på milds gamla polare scholes till blåvitt än tobbe :/

    SvaraRadera
  27. tror mer på milds gamla polare scholes till blåvitt än tobbe :/

    SvaraRadera
  28. Robbie Fowler har ju annars näsa för målet.

    SvaraRadera
  29. Tobbe Hysen till Blavitt!!!! Nu tar vi Europaguld!!!

    ///Florida fan

    SvaraRadera
  30. Gott Både Barsom och Fowlwer, två killar som har näsa för det mesta!:)

    SvaraRadera
  31. Simon Blank & Viking, ja, Tobbe var lite berusad när han sa det och ja även vi har räknat med att han eventuellt skulle kunna säga det för att "bli av med påstridig blåvit tjötgubbe" men faktum är att det var han själv som tog upp samtalsämnet och han upprepade det flera gånger med till minst två av våra gubbar som var där i samma sällskap som han själv...

    SvaraRadera
  32. Vi behöver fler Glennsöner i Blåvitt.

    SvaraRadera
  33. Om det blir av ska jag fan gå till Kamratgården från Uppsala och falla på knä.

    SvaraRadera
  34. =) kan inte komma på senast jag blev så här glad :) snälla snälla snälla var sant :D

    /Contemp

    SvaraRadera
  35. Känns liksom för bra för att vara sant. Man får hoppas att han har ett hjärta som är större än plånboken (eller a... hade plånboken vart stor hade han väl kunat spela vart som helst, men ni fattar poängen.)

    SvaraRadera
  36. respekt, baraben!

    SvaraRadera
  37. Är detta ett skämt? Går tvärtemot allt annat man hört hittils om Hysén

    SvaraRadera
  38. När Sella sticker kan det bli ett löneutrymme över...kanske 150 000/månad och med riskkapitalbolaget på plats kan det gå att lösa övergång+sign on. Sedan är Rehn tränare också...Viktigast är nog det nya spelsystemet - något som Stor-Hysén nog gillar.

    Summasumarum- Det KAN vara sant!

    SvaraRadera
  39. Tyvärr är det inte sant. Tobbe sa det för att bli av med de tjötiga killarna på ett snällt sätt.

    SvaraRadera
  40. Anonym sa...

    Tyvärr är det inte sant. Tobbe sa det för att bli av med de tjötiga killarna på ett snällt sätt.

    6/7/07 20:28


    Om det var någon som var tjötig (och full) så var det Hysén själv. Han sa helt enkelt lite för mkt kring vad han tyckte och tänkte...

    SvaraRadera
  41. Herregud! Det kanske stämmer att Hysén sagt så, men vad får er att tro att Blåvitt kommer att betala tillräckligt mycket för att Sunderland skall släppa honom?
    Rykten går om att Håkan talade med Sunderland häromdagen, och fick ett hånflin tillbaka i örat.

    Lovar det gott? Näe, knappast....

    /Vet lite mer än er andra

    SvaraRadera
  42. Hysén gustav/andres alex Sella

    SvaraRadera
  43. Vet lite mer än er andra

    6/7/07 21:08


    Du snackar bullshit, för enligt Sunderland så har man inte fått några officiella förfrågningar på Hysén än. Dessutom har man inget intresse av att tvinga en spelare att vara kvar om han inte platsar tjabo. Då kan de vara intresserade av att låna ut eller sälja honom.

    SvaraRadera
  44. Tobbe har tyvärr inte sagt det där på krogen, jag var med...

    //Den långa killen med flanellskjorta

    SvaraRadera
  45. /Vet lite mer än er andra

    hörrödu cuntskunk, du skrev just ett av de mest korkade inläggen i barabens historia.

    SvaraRadera
  46. Du vet la att flanellskjorta är ute?

    SvaraRadera
  47. En gång judas alltid judas!

    SvaraRadera
  48. judas priest?

    SvaraRadera
  49. jo tobbe sa precis så det va jag som pratade med honom.. sanningshalten i det han säger kan man diskutera men..så sade han..punkt!

    SvaraRadera
  50. Han sa ju redan för 1-2 månader sedan att han var i gbg för att förhandla med blåvitt......Well, jag tror på det när jag ser honom på planen.

    SvaraRadera
  51. Du snackar bullshit, för enligt Sunderland så har man inte fått några officiella förfrågningar på Hysén än.

    6/7/07 22:20

    Och alla föfrågningar är givetvis officiella?? Clown.....

    /Vet lite mer än er andra

    SvaraRadera
  52. Vet lite mer än er andra:

    officiella förfrågningar är officiella, det stämmer dåre.
    hitta en pissoar och sova i nu och håll käft.

    SvaraRadera
  53. Kära pöbel: Silly season är ju för bövelen silly season. Hade alla rykten vart tvungna att bekräftas till 100% hade vi aldrig haft nåt kul att spekulera i. Det är väl helt meningslöst att hacka på vad han kan ha sagt eller inte. Själv var jag inte på Dancing Dingo den aktuella kvällen men jag känner mig ändå rätt säker på att citatet stämmer.

    SvaraRadera
  54. Man skall nog ta sanningar från Diamond dogs på småtimmarna med en stor nypa salt!

    SvaraRadera
  55. Vill inte lägga mig i samma pissoar som "Anonym 7/7/07 01:28 ".
    Tackar för de värmande orden "Ulf Adelgeld 6/7/07 23:56 ".

    Ni är jävligt tysta just nu! Jag sa ju att jag visste mer än er =)

    /Vet lite mer än er andra

    SvaraRadera
  56. Vet lite mindre än er andra/

    akta så ja inte hånler dig i örat.

    SvaraRadera
  57. Och förra året skrevs det att Antonsson var så gott som klar för blåvitt men vi vet ju hur det gick med det. Jag tror det när jag ser det.

    SvaraRadera
  58. Och förra året skrevs det att Antonsson var så gott som klar för blåvitt men vi vet ju hur det gick med det. Jag tror det när jag ser det.

    7/7/07 15:38


    Håkan Mild bekräftar IFK:s jakt på Hysén i dagens Aftonbladet, Baraben hade rätt. Vilket de även hade om Antonsson som själv sa till dem att han skulle välja blåvitt- men det grekiska budet kom efter den intervjun...

    SvaraRadera
  59. japp och jyrgårdarn som vet lite mindre än andra hade fel.

    (hehe, nej antonson är en vek jävel han ljög bara)

    SvaraRadera
  60. ÅÅÅÅHHH VI HATAR HYSEN OOH AAH HATA HYSEN HATA HYSEN O VI HATAR HYSEEEN!

    //DJURGÅRDSJÄVEL!
    DIF FÖRALLTID I MITT HJÄRTA!<333

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.