2006/05/09

Pengar rullar in- det går bra Öis...




P
W
D
L
GF-GA
Pts
GD
1. Traktorfolket
7
4
3
0
13-8
15
(+5)
2. Bajen
7
4
2
1
11-8
14
(+3)
3. AIK(aos)
7
3
3
1
14-9
12
(+5)
4.
Danmark
7
3
3
1
8-5
12
(+3)
5. Skansen
7
3
3
1
5-4
12
(+1)
6. Blåvitt
7
2
3
2
9-7
9
(+2)
7. Skinnväst
7
2
3
2
6-5
9
(+1)
8. Norrland
7
2
3
2
7-10
9
(-3)
9. Tråkigast
7
2
2
3
9-7
8
(+2)
10. Henke Larsson

7
2
2
3
11-11
8
(+0)
11. Who cares

7
1
4
2
1-2
7
(-1)

12. Arslet
7
1
3
3
7-9
6
(-2)

13. Ravellis hem

7
1
2
4
4-13
5
(-9)
14.
Örgryte
7
0
2
5
3-10
2
(-7)


Dagens Öis-låt: Petter- "Det går bra nu"

"Ingen flyr mitt nät, vill vara dyr och tät
På mitt visitkort står det... "Ers majestät"
Min stil är clean, gillar svindyrt vin
Och min klocka, den syns på Kingsize Magazine
När bilen rullar fram krävs det soppa för tanken
Allt i madrassen, resten till banken...
Tanken är som bäst när jag tjänar som mest
Livet är en fest, och min hustle en process
Allting tar tid, tid tar kapital
Och mitt liv är på glid, men min plånbok är smal"

15 kommentarer:

  1. Hahahaha fan va osköööönt att va Öisare d:)

    Varför skriver inte alla tidningar en sån tabell?

    SvaraRadera
  2. Trots sin bedrövliga trupp så tror jag att ÖIS får sista ordet imorgon. Det ligger i de rikas natur att alltid ge oss arbetare ett hånskratt innan de går under med flaggan i topp och cigarren i mungipan. Alltid ger direktörn oss hederliga proletärer ett överklass-hånleende innan de försvinner bort i fjärran.

    ÖIS kommer göra sin enda bra match för säsongen där alla spelare överträffar sig själva, och sedan degraderas dom och i sin besvikelse finner stropparna besvikelse finner de trots allt glädje i att de spöade småfolket innan de degraderas till superettan. Skrattande försvinner dom utan att ge oss en möjlighet till revansch.

    De befläckade kostymerna kommer givetvis in ses i allsvenskan på ett bra taqg framöver, men de får sista sparken, det svär jag och sätter min förstörda fabriksrygg på samt all skolios av den hogre graden.

    När jag som gammal rullas in på "DEN NYA ARENAN" i en rullstor med blåvita däck så kommer ÖIS-direktörn vara tillbaks med ett ihopköpt lag och en en gång ge oss stryk och där kommer jag avlida i min ensamhet, och det blir upp till vaktmästaren att rulla ut mig från F-sektionen och ringa begravningsbyrån.

    SvaraRadera
  3. Det enda som talar för Öis imorrn är att inget talar för dom...

    SvaraRadera
  4. fattig arbetare/ Stor tragikomik.

    SvaraRadera
  5. Hahaha, av en ren tillfällighet läste jag Petters text för ett par dagar sen. Anledningen var att jag tyckte att den var så dålig att jag var tvungen att skriva ut den för att se om jag kunde hitta något i den som inte gick att höra på Radio. Det visade sig att jag inte hittade "något". Den var just så dålig som det verkade. Den var en bluff, precis som Öis.

    SvaraRadera
  6. "Det enda som talar för Öis imorrn är att inget talar för dom... "



    Det och lagen om alltings Djävlighet.

    Men efter de första fem omgångarna förtjänar vi att vinna (även mot överklassen).

    Njuter även åt att gulebönnerna fick avskrädet att sätta segerjublet i halsen. Och oavgjort är bäst för oss.

    SvaraRadera
  7. Om överklassen inte kommer genom nålsögat utan blir tvångsdegraderade, åker dom ner två divisioner då?

    Var inte snacket så om örebro när de riskerade att hamna på nedflyttningsplats?

    Och varför är överklassen aktuella nu när örebro var det på hösten?

    Tacksam för svar.

    SvaraRadera
  8. Hörde att de har en sheik på gång. Hans Sheike skall vara villig att investera sitt samlade kapital i Ojs. Kul för dem!

    SvaraRadera
  9. sluta nu med eran gais-mentalitet.
    ifk har alltid varit elitens lag i götet, haft stöd av alla stora företag. det finns några enstaka duktiga entreprenörer som stödjer örgryte, men de har alla jobbat sig upp.

    SvaraRadera
  10. Jobbat sig upp?

    Från lagerspringschas till vice VD på en vecka i pappas företag?

    SvaraRadera
  11. Kunnig, av vilka då? de kommunala bolagen eller? haha..såssar

    SvaraRadera
  12. Höhöö, är ni på något sätt stolta att ligga sexa? Men visserligen, ni borde vara riktigt stolta. Bragdguldet kanske? :)

    SvaraRadera
  13. Haha, vidarebefordra till Öisarna, make money

    SvaraRadera
  14. """Kunnig, av vilka då? de kommunala bolagen eller?"""
    volvo skf ica seb är inga kommunala bolag, din get!

    Blåvitt=Hetero: du kallar en som har en målarfirma för överklass. du kan regga en firma hos prv och bli vice vd och öisare du också.

    SvaraRadera
  15. ÖIS slog licensnämnden på Knock Out..

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.