2006/11/08

Missat Royal League bra för Blåvitt?

ROYAL LEAGUE IFK Göteborg missar Royal League för första gången i turneringens historia. Man missar möjligheten till att inkassera lite extra cash. Än sen då?

Faktum är att det känns ganska skönt att redan nu veta att man slipper stå och frysa vitala kroppsdelar av sig på ett snötäckt och ödsligt Nya Ullevi. Om inte annat är det förmodligen bra för hälsan, och jag tror att det även kan vara bra för IFK Göteborg.

Den nordiska turneringen har mest motiverats med politiskt korrekta utalanden från berörda personer. Ord som att det är bättre att spela tävlingsmatcher än träningsmatcher som inte gäller något har flödat ur de allsvenska tränarnas munnar. Men frågan är om det verkligen är så i största allmänhet? Och om det är så för Blåvitt i synnerhet?

Det talas åter om att bygga nytt i klubben. En ny trio är tillsatt. Visserligen har parollen inte förändrats. Den egna akademin skola frälsa oss! Det är på den vi ska bygga upp något nytt. Min förhoppning är att Rehn & co kan tillföra något nytt i IFK Göteborg. Ett exempel skulle kunna vara en vettig spelidé, något man saknat sedan Arne lämnade (läs: avgick/kickades).

Det nya bygget kommer att behöva prövas, oavsett om det består av unga talanger, diverse helgalna vårdslöst tacklande nedflyttningsklausulrealisationer (läs Valter Jr) eller en och annan potentiell toppvärvning. Då kan det vara bra med träningsmatcher. En hel drös av dem. Pröva på! Så länge vi har ett så slagkraftigt lag som möjligt till den allsvenska starten kan de andra lagen få harva på bäst de vill i Royal League. Mig kvittar det i alla fall.

21 kommentarer:

  1. En påfrestning att behöva vänta sex månader på tävlingsmatch. Har verkligen gillat att gå på RL match.

    Snön o kylan struntar jag fullständigt i får väl travestera Stefan Swarch:

    "Jag skiter väl i vädret jag är här för att se på fotboll".

    Men jag hoppas att uteblivet RL spel kan belägra ett lugn över kamratgården och uppbyggnaden inför säsongen 2007

    SvaraRadera
  2. Valter Tomas JR....

    Säg att han skojar?!

    SvaraRadera
  3. Tyvärr har Mild enligt Aftonblodet kollat honom ett tag.

    Men det är aftonblodets uppgifter.....

    SvaraRadera
  4. Eftersom Blåvitt inte kom till RL så tycker jag att det är bra. Hade vi kommit till RL hade hade jag tyckt att RL var jättebra.

    SvaraRadera
  5. Den här säsongen när vi får ett nytt ledarskap tycker jag det är bra att vi inte är med i RL. Det är bra att de får arbeta i lugn och ro och inte tvingas att spela med "bästa laget". Men från och med 2007 vill jag vara med i RL varje säsong.

    SvaraRadera
  6. Kommer att sakna att sitta och dricka glögg och äta pepparkakor på Ullevi i kylan.

    SvaraRadera
  7. allting som betyder att man kan gå och se blåvitt spela är bra. spelar ingen roll om det är 30 grader plus eller minus jag går ändå...

    SvaraRadera
  8. Tycker iof. inte att vi hade en "vettig" spelidè när arne var ansvarig heller. Tjongbolls-ideologin vill jag aldrig mer se blåvitt utöva........................................någonsin..

    SvaraRadera
  9. Det är ju 5 matcher före jul, och endast en efter, tycker det borde vara tvärtom för att turneringen skulle fylla sitt syfte.

    SvaraRadera
  10. Snälla, säg att Mild inte é seriös..Vi får inte värva norra europas sämsta mittback från ÖIS...

    SvaraRadera
  11. Poängteras skall att Blåvitt förmodligen följer 50-60 spelare aktivt för att ha alternativ, hoppas jag i alla fall.

    För en värvning av Walter PPK från Öis får bara inte bli av.

    SvaraRadera
  12. Är det någon som har en bra uppfattning om Anders Prytz? rutinerad vänsterback, duktig frisparksskytt och ett bättre alternativ på vänsterbacken istället för Hjalmar? Hans kontrakt går ju ut och han verkar inte vilja hänga med Rödblått ner i Superettan. Kan ju vara något att ha så länge tills Jonas Ohlsson spelat in sitt trumfkort från Trollhättan?

    SvaraRadera
  13. 9/11/06 01:28 /
    Tjongbollar? Gör om, gör rätt.
    Larz/
    Precis vad jag tänkte skriva.

    SvaraRadera
  14. Vem ser inte ut som en rundningskona när han möter Alex på kanten??? Det är väl därför vi har så dåliga vänsterbackar i truppen, de infinner sig i att vara rundningsmärken varje träning.

    SvaraRadera
  15. Prytz?! Förra året plockade vi ju iaf sk russin från bottenlagen typ Gerba, Wallerstedt (vilket var en succe...), men att plocka försvare från nedflyttade öis vars försvar tom var sämre än vårt kan la inte kallas för annat än totalt hjärndött! Ska man plocka nått från öis är det la isåfall Toivonen. Riktigt gött att vi missade RL iår, vad skulle vi där och göra? Nu kan nya tränarna och mild bestämma vilka vi ska satsa på och vilka vi ska säga gå till gais till!

    SvaraRadera
  16. eurodance

    Jag tvingar mig själv att gå på matcherna....

    SvaraRadera
  17. Men hur går det med alla pengar ni missar då ? Finns det inte en del lån för diverse oegentligheter i skatte frågor som ni kamrater måste betala

    Men ni verkar ju ha så många givmilda suppotrar. Eran supporter fond har ju sammlat in 90000 spänn på mer en ett halvår det är ju grejer det. Supper ettan laget fick ju bara ihop 211 228,50 kr på ett par månader och om jag inte minns fel skulle ju blåvits hängivna fans
    gå om detta på någon vecka.

    Men som ni själva brukar säga "Var finns klubb kännslan"

    SvaraRadera
  18. saknat spelidé sen arne lämnade?
    förvisso men TO hävdar att det inte fanns någon sådan ens med Arne..

    SvaraRadera
  19. TO har ingen rätt att yttra sig. Fröken Olsson har ju varit direkt pinsam i år. Hoppas han lämnar för sitt favvolag Norrköping.

    SvaraRadera
  20. Synd att vi inte är med i år i RL. Jag vill att vi ska vinna titlar och då måste vi vara med.

    Att iår hamna på nedre halvan i allsvenskan håller inte. Bättring nästa år så vi får se vårt lag i RL nästa vinter.

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.