Blåvitt prisas för sin uppmärksammade kampanj "Gais Bonito" där man med bland annat Glenn Strömberg och Pontus Kåmark som dragplåster skojade med Gais genom att låta dem försöka utföra trick i stil med Nikes Joga Bonito-reklam där diverse världsstjärnor som Ronalindho trixar och trollar med bollar.
IFK Göteborgs reklambyrå ANR kan härmed titulera sig som segrare i kategorin "mest uppskattade nätkampanj 2006 i fotbollsverige". Gött jobbat!
Apropå nåt annat, det ryktas att blåvittskylten nyss blev nedsparkad. Troligtvis av några skinnvästar
SvaraRaderaANR heter byrån. Och en halvusel webbkampanj i all ära – IFK Göteborg har en lång väg kvar vad gäller marknadsföring.
SvaraRaderaThere's a long way to go when you don't know where you're going...
It's a long way to the top, if you wanna rock 'n' roll.
SvaraRaderaJag tycker ändå att blåvitt har gjort jäkligt bra ifrån sig på marknadssidan 2006. Kanal lokals tv-program, web-tv i form av kanal 1904 och Gajs Bonito.
SvaraRaderaDessutom händer det mer på hemsidan och man har knytit ett avtal med IMG.
Bättre på marknadssidan än på planen, Mil(d)t uttryckt.
IFK:s marknadssidan samt informationssidan har IFK blivit helt klart bättre på i år, men det är väl tyvärr det ända. Hoppas samarbetet förbättras och fördjupas med ANR.
SvaraRaderaGajsarn uppgav felaktig information, för skylten satt iaf där när jag åkte förbi idag
SvaraRadera