2006/11/04

Kusligt verkligt

ILLUSTRERAD VERKLIGHET Skaffade nya FM 2007 för några dagar sedan. Har suttit klistrad framför datorn sen dess. Tyvärr är det förbannat svårt att vinna något med Blåvitt. Jag började med "genidraget" att låna ut Marcus Berg till Landskrona, och där behagar han nu spotta in mål i god Alan Shearer-anda. I övrigt ser det ganska trist ut när jag spelar. Det blir mycket kamp, en del långbollar.

Tyvärr är FM 2007 tydligen mer realistiskt än man kanske önskat som Blåvit. Efter att ha dominerat första halvan av säsongen med sköna 1-0 respektive 2-1 vinster, har mitt försvar börjat läcka som ett durkslag, Mourad har blivit långtidskadad och min bäste målskytt heter Pontus Wernbloom.

Någonting är ju fel, men som tränare kan jag inte riktigt peka på vad. Känns det igen?

17 kommentarer:

  1. Ja känner igen mig så väl.... FM är ett tragiskt spel... Tur att verkligheten är glitter och stjärnor!

    SvaraRadera
  2. Hahaha, jag lånade också ut M.Berg, han spelar ju fan bra o gör många mål. Fast Wallerstedt har gjort elva mål på 15 omgångar och han är grym! dock e hjalmar då
    lig!

    SvaraRadera
  3. Genrich: Värva Lustig så ska du se att det löser sig

    SvaraRadera
  4. dahlberg från giffarna

    SvaraRadera
  5. Haha IFK är skit svåra. Åkte ner första året men skyller på alla skadorna. Hade ett tag 9 ordinarie spelare skadade. Hej va kul! :)

    SvaraRadera
  6. Jag lirar med Millwall och tog upp dom första säsongen. Och ska nu börja i Champion ship. Det är roligt att lira med ett lag som har små resuser att köpa spelare osv, det blir mycket fria transfers och köp av talanger men det är jävligt skoj.

    SvaraRadera
  7. Gick piss första säsongen, vann andra och ligger etta nu tredje säsongen. Hade ungefär samma problem som dig. Kör med Moses så mycket du kan, han spottar in mål redan säsong08. Sen kan man få både Djuric och Holmen för en spottstyvel. Mourad är grymmast!

    SvaraRadera
  8. Konstigt, FM 06 är skitlätt.. Jag har tagit Blåvitt till Champions League-semi två år irad nu... Vanden Borre och Darijo Srna dominerar på min högerkant :P

    SvaraRadera
  9. Svårt?
    Jag glänste hem SM-guldet första säsongen, vann dessutom cupen och gick vidare till UEFA-cupen. Ölme va en grym backklippa, spelade nog på alla backpositioner första säsongen
    Gött o skryta lite ibland ;-)
    Mattsson

    SvaraRadera
  10. ett tips! skola om Wernbloom till anfallare, herrejävlar vad mål han gör då.

    SvaraRadera
  11. Det bästa som finns är att släppa fram en egen förmåga som man följer hela vägen: Lovande yngling, årets nykomling, landslaget, europacupspel, proffsklubbar som visar intresse, långa kontrakt vid ung ålder som inte har några dåliga klausuler. Sedan när han väl blir proffs och storklubben langar upp stålarna känner man stolthet att man vågat satsa på honom. Sedan efter 5-6 år i utlandet och hemlängtan fjäskar man lite och visar varma handen, då är han där och visar de nya unga talangerna vad klubbkänsla är. Håkan Mild 4-ever =)

    SvaraRadera
  12. FM är magiskt men tragiskt. Jag värvade Benett från Öster men han lyckas inget vidare. Berg utlånad till Landskrona. Bagarn värvad lagom till sommaruppehållet. Ranegie går inte att värva då jag valde för liten databas. Buhu

    SvaraRadera
  13. För mig jag det också dåligt när jag var blåvit, iallafall första säsongen då jag hamnade 9:a. Säsongen 2007 däremot kom jag 4:a efter att ha krigat om guldet.
    Jag fixade mitt försvar genom att värva höiland, marek, lago och markus johannesson. Scouta onödigt mycket och håll koll på spelare som är missnöjda i sin klubb och vill flytta.

    SvaraRadera
  14. Leder serien överlägset med några omgångar kvar.

    Min förstaelva

    Bengan

    Adam Lantz Zvirre Hjalmar
    Alex Wernbloom kihlberg Fribrock
    Sella Mourad

    Blåvitts mittbackar vägrar jag spela med då jag vet hur dåliga det är i verkligheten:)

    Jocke Lantz från KFF hade varit ett bra köp även i verkligheten. Är alltid bra när man kikar på Kalmar.

    SvaraRadera
  15. Bagarn är bättre! Leder snittligan för KFF i tidningen Östran :)

    SvaraRadera
  16. FM06 är ju bra. Där har jag vunnit SM guld 5 säsonger i rad och kommit långt i CL. Problemet är att mina spelare hela tiden är på landslagsuppdrag. Berg, Kalle, Wernbloom, Dioh, är grymma. -Wendt stack faktiskt tidigt till Köpenhamn(innan verkligheten)Sverige vann förresten EM om ni undrar.
    Skall snart ge mig i kast med FM07 skall bara vinna CL med blåvitt först i 06.

    SvaraRadera
  17. Jag spelade fifa 99 igår. Jag van med stju-noll.

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.