2010/02/28

Spelarintervju: Gustav Svensson

INTERVJU. Efter lördagens träning tog jag ett litet snack med Gustav Svensson, mittfältsgiganten. Med en strålande sol bakom oss berättade han om sina tankar kring truppen och säsongen 2010.

Sista dagarna nu på sista lägret innan allvaret drar igång, hur tycker du stämningen är i truppen?
- Jo den är bra, vi börjar komma i form, det märks. Det smäller hårdare och hårdare nu på träningarna så det känns att vi är på gång.

Konkurrensen är väldigt hård i år, om alla är friska och hela så har ni en väldigt bred trupp. Är det bara positivt tycker du eller kan det bli negativt?
- Nej jag tycker att det är positivt. Speciellt om det blir som förra året med alla skador, så att vi har starka spelare bakom som kan täcka upp om någon försvinner. Sen får man ju stärka sig själv också eftersom att man har folk bakom sig som börjar närma sig. Så jag tycker bara att det är positivt.

Träningsmatch mot Minsk på söndag, vad har du för tankar inför den matchen?
- Det ska bli kul, vi börjar få igång vårat anfallsspel, vi har ju spelat riktigt bra försvarsspel hittills. Bra defensiv fotboll och nu börjar vi även få igång anfallet lite bättre, så det känns riktigt bra. Producera lite mål kanske.

Jag snackade med Rehn tidigare, och han sa att ni framförallt har tränat på försvarsspelet och att ni nu sista tiden har börjat nöta på det offensiva.
- Ah vi har ju gjort det, och det är därför vi är så starka som vi är bakåt. Det är bra att vi håller det uppe också för det vinner vi mycket på sen när allsvenskan drar igång.

Mild säger att målet i år (som alla andra år) är en topp fyra placering i allsvenskan. Känns det samma för dig?
- Det är klart, vi har ju det som mål. Men vi alla är ju revanschsugna, målet är topp fyra så vi är nöjda om vi når upp dit. Men vi vill ju vinna såklart. Så vi kommer att köra på.

Vem är sämsta förloraren i laget? Vem är den starkaste vinnarskallen?
- Ragge är ingen förlorare du vill snacka med efter förlust alltså, då kan det smälla!

Jag tackar för tiden och Gurra svarar ”kalas” och häller ut vatten på T.O som brinner av direkt och jagar Gurra till horisonten.

9 kommentarer:

  1. "målet är topp fyra så vi är nöjda om vi når upp dit. Men vi vill ju vinna såklart. Så vi kommer att köra på"

    Jag tror inte Gurra är nöjd om Blåvitt slutar på en fjärdeplats (ingen annan heller)...:-)
    Varför sikta på topp fyra, när man var en halvlek från att vinna året innan (Jag förstår givetvis att man går ut med det målet). Men med tanke på att truppen är bredare och framförallt bättre, så är mitt mål och antagligen varenda spelare i Blåvitt att "Guldet det skall hem till Göteborg"...

    Gurra är enligt mig den viktigaste spelaren i Kamraterna från Göteborg, och jag tror att det bara är en tidsfråga innan han spelar i Arsenal...

    Du är bättre än bäst Ida M!...

    /J.A

    SvaraRadera
  2. Haha, skön avslutning. Du är på gång, Ida.

    Tack!

    SvaraRadera
  3. Bra intervju! Jag gillar dock Elmars mer, men den här var också kanon.
    Ni ska ha en stor eloge för jobbet ni lägger ner, fast ioförsig.. vem skulle inte vilja åka ner till Cypern o bara götta sig o kolla på det underbaraste laget som existerar? :)

    SvaraRadera
  4. Assenal:

    Dom vill antagligen inte känna att dom underpresterat och sätter målet på top fyra. Tänk ifall Hysén, Gurra, Ragge oh Kim försvinner till sommaren då är vi inte alls lika heta att vinna det Allsvenska guldet längre.

    SvaraRadera
  5. Anonym sa...
    28/2/10 09:46

    Hm--->(Jag förstår givetvis att man går ut med det målet)

    ...:-)

    /J.A

    SvaraRadera
  6. Vill och tror inte ett skit på att spelarna nöjer sig med en fjärdeplats.

    SvaraRadera
  7. Jag gillar frågan om det är negativt med en bred trupp! Den blir ju extra kul när den ställs till en spelare som spelar i ett lag där skador är vanligt förekommande! Stor humor! Måste vara IRONI? Eller idioti?

    SvaraRadera
  8. Vore kul att höra hur han ser på att det inte blev någon utlandsflytt i vinter. Efter en sådan sommar och utveckling han har haft. Går det att ladda om? Klart Gurra är ju gurra och det är svårt att se att han inte går in för det helhjärtat. Men oron finns ju för alla på min sida. Även hysen och kim.

    SvaraRadera
  9. Ta detlugnt, Mild brukar alltid sälja våra bästa på sommaren o ersätta med juniorer, så kommer det bli även i år.

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.