2010/02/24

Spelarintervju: Alexander Faltsetas.

INTERVJU. Efter ett hårt träningspass fångade jag Alexander Faltsetas om en kortare intervju så att ni läsare kan få ett första intryck av den här mittfältsmaskinen, som kom från Trollhättan till Blåvitt i vinter. Vi fick några ord med honom innan han satte sig på bussen som skulle ta truppen tillbaka till spelarhotellet för lite lunch och vila inför nästa pass. Alex är en jordnära kille med ett leende på läpparna:

Vem är Alexander Faltsetas?
- Jag kommer från Göteborg och är uppväxt i Västra Frölunda. Har spelat i Frölunda i stort sett hela mitt liv, fram tills förra året då jag gick över till FC Trollhättan och nu är jag här.

Ett steg i rätt riktning då kan man säga?
-Absolut, det är alltid skoj att komma till en så här stor och anrik klubb.

Hur ser du dig som fotbollsspelare, vad är din karaktär i IFK Göteborg nu till exempel?
-Jag konkurrerar ju om den defensiva rollen på innermittfältet, bland annat mot Gurra då.

Tufft motstånd..
Din spelstil är ju väldigt tuff och du är inte rädd för att ta närkamper, det gör ju dig lite till en publikfavorit, det är såna spelare publiken gillar att se. Hur känns det?

-Jasså? Haha, nej men jag går alltid in 100 procent i närkamperna, det är lite av mitt signum.

Du är alltså en ny Håkan Mild?
-Haha, jag vet inte alltså. Det är många som gör den jämförelsen, men jag vet inte.

Vad är dina personliga mål för 2010?
-Självklart så vill jag spela så mycket så möjligt, bara att kötta på. Utveckla mig så mycket som möjligt som spelare, det är ju en högre nivå nu så det är bara att köra.

På fritiden Alex, så har jag ju hört att du tatuerar en del. En hobby bara eller utbildad?
-Nej det är bara en hobby, något att göra på sidan av fotbollen.

Tack så mycket för intervjun, nu får supportrarna lära känna dig lite.
-Ingen fara, jag läste BaraBen.com väldigt mycket när jag provspelade för IFK Göteborg och det är en riktigt bra blogg, det ska ni ha!

På BaraBen.com inom kort:
- Träningrapport från eftermiddagens träning
+ BaraBen granskar: Ayia Napa fotbollsstadion.

17 kommentarer:

  1. #1
    Falle kommer bli viktig i derbyna och mot Ajk.

    KÖTTA SOM MILD!

    SvaraRadera
  2. jaha!?
    Skicka ut Franky att leta upp bättre internet, vill ju ha allt på rörligt.

    SvaraRadera
  3. plus och minus på slutet där, eller är det nått jag missat?

    SvaraRadera
  4. Faltsetas har alla förutsättningar att bli en ny publikfavorit, det ser riktigt lovande ut.

    SvaraRadera
  5. Förstår att det kan vara svårt med videos och sånt, men text finns det väl ingen begränsning?

    SvaraRadera
  6. Varför filmar de inte träningspass? Några rörliga bilder från träningen..

    SvaraRadera
  7. Hur kan man tatuera som hobby? Vem ställer upp på det? "Jag är inte så duktig men jag tycker det är kul, får jag prova på din arm?"

    SvaraRadera
  8. tycker det är en bra extralösning när internätet krånglar.
    Kör både text å video paralellt så får vi massa å det vill vi ha, MASSA
    Bra jobb för övrigt!

    SvaraRadera
  9. Bara för man tatuerar som hobby betyder inte det att man är dålig.

    Tänk till lite innan du postar smörja.

    Tror faltsetas kan växa mycket med den inställningen han verkar ha, kötta och ge allt!

    SvaraRadera
  10. Åh, IDA min IDA

    SvaraRadera
  11. Mr Bob, Högsbokids!

    SvaraRadera
  12. Håkan mild och kötta i samma text.. jag tror jag är kär!

    SvaraRadera
  13. 15:40

    Här är dom tatueringar Faltsetas gjort ifrån hans Facebook-konto.

    http://www.facebook.com/album.php?aid=106463&id=708057076

    SvaraRadera
  14. Tycker det är bättre med än text än video då jag inte har några högtalare på jobbet men jobbar väldigt mycket. Så det är inte alla som vill ha intervjuer på video. Så, tack ska ni ha Baraben för att ni fyller mitt behov!

    SvaraRadera
  15. Falsetas har bland anant gjort Sebastians stjärna han har på sin högra underarm

    SvaraRadera
  16. Han - Falle - får börja snacka lite om hur gött det är att få spela hos Blåvitt och hur det är nått han alltid drömt om. Det håller ju inte att bara säga att det är en stor förening med mkt historia... PRESTERA!!! ;)

    SvaraRadera
  17. Klart dom inte kan hålla kvar dom hur länge som helt för intervju. Man får respektera att dom försöker göra sitt jobb.

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.