2007/10/17

Läsarna har ordet (och bilden)!

SPEAKERS CORNER Varje vecka kommer dussintals mail med frågor, bilder och texter in till oss på BaraBen.com. Idag publicerar vi ett par av dessa för att dels visa på vilka sköna grejer ni läsare sitter på men även för att uppmana alla läsare att fortsätta maila in era grejer till oss. När ni minst anar det så sitter ni på guldmaterial.

Först ut är vår läsare Richard som tillsammans med en polare, under natten efter Malmö-resan stötte på det som alla talar om, men som få har upplevt: guldpytten!

Gun lagar pytt?

Pyttens behov...

Pytten har en snaskig affär på g...

I vänners goda lag...

Festmåltid?

En Gaisarpytt.

Alla heter pytt i Göteborg...

Där man minst anar det lurar en guldpytt!

Vår läsare "Michael" garderar sig dock mot all guldpyttshysteri med en speciell text. Han vill ge oss ett sångalternativ som kan användas om guldet mot förmodan förloras i de sista omgångarna. Melodin är tagen från den nya Kent-hiten "Ingenting". Texten lyder:
I Götet
blinkar tv-ljusen
Jag gör vad jag kan
Drömmer mig bort
I Götet
bland de identiska husen
Rycker vi till
Reklamen avbryts för hockey

Ingenting
Först kom ingenting
Sen kom ingenting
Sen kom ingenting
men ingenting är (ingenting, inget, inget)
Dom jävlarna tog oss
en efter en
Dom tunnlade och dribblade oss
med trasan
Dom jävlarna tog mitt favorit lag där
Från krönet av kullen kan jag se
mitt förlorade sm guld

Jag ska göra nånting
Jag ska slå er med ungdom
Gå över en gräns
Jag ska bryta mig ut
Jag älskar dig så IFK
som att vara beväpnad
Och under belägring kan jag skjuta dig till guld

Ingenting
Först kom ingenting
Sen kom ingenting
Sen kom ingenting
men ingenting är (ingenting, inget, inget)
Dom jävlarna tog oss
en efter en
Dom tunnla och dribblade oss
med trasan
Dom jävlarna tog mitt favorit lag där
Från krönet av kullen kan jag se
mitt förlorade sm guld
Original av Jocke Berg. (Kent- Ingenting)

Läsaren Anders stötte i sin tur på följande brevlåda i en ej namngiven Göteborgsförort:


10 kommentarer:

  1. Hahaha, pyttbilderna är världsklass...

    SvaraRadera
  2. haha, skitbra!

    SvaraRadera
  3. Läsaren Magnus var det som gick in i postlådan...

    SvaraRadera
  4. Återanvädning i alla ära, men så här tätt inpå?

    SvaraRadera
  5. Underbar brevlåda-Bäst i Sverige!
    :)

    SvaraRadera
  6. vi har sett detta...

    SvaraRadera
  7. hat/ Det är ju för att alla de som inte orkade följa med BaraBen:s 24 timmarsmarathon under hela söndagsdygnet ska få se lite av de olika artiklarna vi hade då.

    SvaraRadera
  8. BOOM BOOM WERNBLOOM!!!!
    Forsätter i U-21 Landslaget

    /Forza Blåvitt

    SvaraRadera
  9. haha gaisar pytt :D

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.