2008/07/07

feldgraus femma

FELDGRAUS FEMMA Ähh, nu satsar vi på att ha roligt resten av säsongen. Kanske råka vinna cupen så att vi får spela i Europa även nästa säsong. Kanske försöka skaffa fram ett eget spel som fungerar fler än några enstaka minuter per match. För visst känns det som att den allsvenska säsongen är körd. Man ska aldrig säga aldrig, det visade fjolåret, men med det spel vi presterat hela våren och nu efter uppehållet så kommer vi inte vinna något nittonde SM-guld till hösten. Jag hade en liten tanke om att det plötsligt skulle vända i dag, när Walle hade gjort 1–0. Drömde om att vi kunde ha sådana anfall gång på gång, och lite annat som nu framstår som ytterst avlägset. Men trots att det känns kört kommer jag ju att se nästa match med samma inlevelse och drömma om exakt samma saker...

Helsingborgs IF, hemma
5 poäng: Adam Johansson - Gör sin bästa match hittills av de fyra han spelat, och gör ett kanonjobb både offensivt och defensivt. Kröner det med ett fantastiskt förarbete till målet. Synd bara att vi inte får se sådant oftare.
3 poäng: Mattias Bjärsmyr - Naturligtvis vill FCK ha Bjärsa, så som han spelar. Är säkerheten själv och har utvecklat sitt spel med fötterna en jävla massa sen han började spela allsvensk fotboll. För bra för att nöja sig med att gå till FCK.
2 poäng: Tobias Hysén - Jag vet inte hur många gånger jag skrivit att nu verkar Tobbe äntligen vara på gång, utan att han lyckas hålla i sitt spel över nästa match. Nu skriver jag det igen, låt oss hoppas att det inte blir som det blivit tidigare.
1 poäng: Ragnar Sigurdsson - Ragnar har inte briljerat på samma sätt som förra året, eller så är det bara så att man förväntar sig så mycket av honom att man inte märker hur bra han är. Räddar oss någon gång och är som vanligt säkerheten själv med boll.

Totalt efter 13 omgångar
1. Kim Christensen - 26 poäng
2. Gustav Svensson - 16 poäng
2. Ragnar Sigurdsson - 16 poäng
4. Tobias Hysén - 14 poäng
5. Mattias Bjärsmyr - 11 poäng
6. Niclas Alexandersson - 7 poäng
7. Adam Johansson - 5 poäng
7. Killen i halvtid - 5 poäng
7. Jonas Wallerstedt - 5 poäng
10. Hjalmar Jonsson - 4 poäng
11. Sebastian Eriksson - 3 poäng
11. Klacken - 3 poäng
11. Thomas Olsson - 3 poäng
11. Publiksiffran - 3 poäng
11. Martin Smedberg - 3 poäng
16. Pontus Wernbloom - 2 poäng
17. Daniel Alexandersson - 1 poäng
17. Nicklas Carlsson - 1 poäng

18 kommentarer:

  1. TOBBE? 2 POÄNG?

    Han kommer ju för fan inte rätt till bollen en enda gång! Han gjorde inte mycket rätt denna match asså...

    SvaraRadera
  2. Instämmer med första anonym. Tobbe sög idag dom enda bra var Adam, Ragnar och Bjärsa.

    SvaraRadera
  3. Tycker Tobbe gjorde en grym match.

    SvaraRadera
  4. Inte en chans. Tobias var kass, sämsta värvet någonsin typ. Tragiskt men sant.

    SvaraRadera
  5. Såg ni tre ens matchen? Tobbe var ju bäst i IFK typ.

    SvaraRadera
  6. Perfekt femma. Inte ett poäng felräknat. Det känns ibland lite skönt att det verkar svårt att få guldet igen. Igår infall sig den där uppgivna känslan som man haft alla år sedan man var liten, med undantag för några veckor i Oktober månad 2007 :)

    SvaraRadera
  7. Tobbe var verkligen inte bra i går. Alex skulle fått tvåan istället.

    SvaraRadera
  8. I andra halvlek var Hysén bäst i Blåvitt. Tyvärr sög resten av laget. Skit samma, nu har jag bestämt mig att jag går inte på en match till förrän Blvitt visar lite jävlaranamma som dom gjorde förra året och börjar spela fotboll igen. Först Trelleborg och nu det här - jag tror inte jag vågar gå på CL-kvalet.

    SvaraRadera
  9. Alex borde givetvis ha poäng, svagt!!

    SvaraRadera
  10. Alex var stundtals riktigt bra i första!

    SvaraRadera
  11. Tobbe var inte bra igår! så var det bara! Däremot borde alex fått poäng!

    SvaraRadera
  12. Det tar emot att säga men hade Adam spelat i - säg Elfsborg - så hade det varit landslagsdiskussion nu.

    Lill-Alex kan vara den sämsta värvningen någonsin. Och det säger inte så lite.

    SvaraRadera
  13. "Lill-Alex kan vara den sämsta värvningen någonsin. Och det säger inte så lite."
    Martin Crossa känns som ett mer nyanserat val i mina ögon. Litet varning på Råttan som är axelskadad, om nu inte skadan går att korrigera.

    När det gäller poäng utdelning så låg Alex bättre till än både Bjärsa och Tobbe. Ändå spelade inte Alex bra, så 'det säger inte så lite'.

    Jag tycker att klacken borde fått en bonus poäng. Trots att vi spelat uruselt de senaste matcherna har klacken varit helt OK. Det är värt att uppmärksamma.
    OBS - Detta är mina egna synpunkter, och är det så att du anser att jag har fel så önskar jag bara att du bemöter dessa med sans och balans. Håller du med mig, så gäller samma regel om sans och balans :)
    /TL

    SvaraRadera
  14. vad jag minns hade hjalle o tobbe två stycken jäkligt bra väggspel, tobbe var hyffsad inte mer, han var värd en 2a
    /b

    SvaraRadera
  15. TL

    8/7/08 20:00

    Detta är internet och man kan vara anonym, förvänta dig inte för mycket sans och balans här inte ;-)

    SvaraRadera
  16. äh, jävla skitspel. tycker att alla poäng borde utgått. ni är medvetna om att de här jepparna tjänar 50 papp i månaden? så satans jävla pissdåligt blåvitt! fyyy fan. börja sätta minus före poängen istället. min -5 går till håkan mild som inte lyckas köpa in en vettig anfallare. säger som linda bäng-i-huvudet-zing: hur svårt kan det va? basta!

    SvaraRadera
  17. Va fan gnäll inte på detta, detta var ju ett stort fall framåt! vi är på G nu!

    SvaraRadera
  18. Ps. Jag har nog faktiskt aldrig sett Wernbloom sämre i en match. Han borde ha ett minus poäng

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.