2006/04/11

När spelarna sviker står grabbarna på läktarna starka!

BORTAMATCH Borås Arena, Måndag kväll 19:16. När spelarna gör sin andra raka plattmatch så visar flera tusen Blåvita supportrar vart skåpet ska stå. För andra året i rad sjunger änglakören så att till och med trärucklet Gamla Ullevi skakar flera mil bort. All heder till alla som var i Borås.

Se nu till att följa med till Stockholm och visa även dessa Stureplansbönder vart skåpet ska stå! Om inte annat än för att visa Erlandsen och hans trupper att oavsett uselheten i spelet så står vi alltid enade bakom laget som den blåvita folkfront vi är! Alla till baksidan den 24:e!

47 kommentarer:

  1. Erlandsen. Inget annat. Så stavas det. I övrigt håller jag med dig Frankie. /Mackan

    SvaraRadera
  2. vi lät ju knappt. Där jag stod var jag en av tio som sjöng. Folk stirrade på mig när jag sjöng för fan. Det ska gå att låta mkt högre än så här!

    SvaraRadera
  3. Relativt sett (jämfört med förra året) gjorde både vi och laget lika mediokra insatser...

    Fast det finns få saker som är skönare än orättvisa kvitteringar på övertid. Det enda jag kan tänka mig är orättvisa segermål...

    SvaraRadera
  4. Erlandsen sågar laget i flera intervjuer idag, och det gör han rätt i för nu måste det snabbt göras något åt anfallsspelet om det ska bli något sm-guld.
    Men det känns som att vi har spelarmaterialet iallafall...

    SvaraRadera
  5. Vad hände med Selacovic?

    Enligt vad jag hörde på Sportradion så skulle han varit med men satt inte ens på bänken.

    SvaraRadera
  6. Har ni fler bilder på lager?

    SvaraRadera
  7. sella var skadad

    SvaraRadera
  8. Sånginsatsen i speciellt den första halvleken var väldigt bra. Sedan tände det till ibland när råttan slog ett par hörnor i andra, hehe.

    SvaraRadera
  9. Det är problemet. Alla sjunger på hatramsorna, men skiter i att älska?

    Älska är fanimej de bästa som finns

    SvaraRadera
  10. Lyssnade på nätradion igår och det som hördes hela tiden (i stort sett) var änglakören... Starkt jobbat! Förresten är han som kommenterade matchen starkt Elfsborg-färgad, men förbannat kul att lyssna på... Tack också till Kalle Svensson som räddade kvällen från gliringar från farsan som är Gul/Svart...

    SvaraRadera
  11. Kalle Svensson for President!

    SvaraRadera
  12. Fy fan va underbart 1-1 målet var. Kändes nästan som långås 1-0 borta i 89:e bort mot råttorna för en massa årsedan.
    Klacken var rätt bra igår tycker jag, iaf där ja stod.

    SvaraRadera
  13. Håller med där, killen på nätradion va mycket pisam, de enda han fick ur sig vid 1-1 målet, var hur orättvist de var, jag fick kolla upp målskytten på text-tv.

    Att han sen ville ligga med hela borås, framförallt Sjöhage, gjorde inte saken bättre.

    SvaraRadera
  14. Höj volymen! Jag satt ungefär mitt på sittplatsläktaren (fick tag på överblivna sponsorplåtar) och kan konstatera att vi blev utsjungna. Andra halvleken var det väl tyst i typ 30 minuter.

    Sedan blev det ju dock ett jävla liv, varpå resten av borås arena tystnade ;)

    SvaraRadera
  15. Utsjungna? Är det Linda som är här och spökar? Satt i höjd med mittlinjen och tycker klacken gjorde ett jävligt bra jobb. "Vilken fantastisk klack ni har" sa elfsborgarna som satt brevid oss.

    SvaraRadera
  16. Till alla fiskare vill jag bara säga, SUG KUK. Förövrigt kommer ni att åka ur. Det är vi som regerar västsverige nu. Vi har publiken, pengarna, arenan och de bästa spelarna. Ni är hopplöst efter!

    SvaraRadera
  17. Haha. Bönder och deras fantasi va? HAHAHAHA.

    SvaraRadera
  18. mackan/ Jag stavar ju det visa Erlandsen .

    Så whats the problem?

    Sen håller jag med om att det inte va lika stort ös igår som förra året i klacken, men det var ju för att jag inte stog i klacken... ;)

    SvaraRadera
  19. det som hördes på webradion var, som någon sa, en total blåvittdominans på läkarna. jag stod ifjol på andra kortsidan (närmast elfsborsklacken, mitt emot ifk:s) med min elfsborgskompis och då var det helt förkrossande överlägset från ifk-klacken.
    till er som var där igår, var vi sett till klacken tre ggr så många i år också?
    tycker det f.ö. är pinsamt att elfsborg pratar om att dom har supportrar och om att ha utsålt mot oss, när dom bara lyckas locka 15 000 till arenan...

    SvaraRadera
  20. Facit från en som vet. Jag stod mitt emellan spelarbänkarna och jobbade. Såg ni någon som gick ut på plan med stora hörlurar på var det jag.

    Sella var anmäld först, men de strök honom pga en ankelskada. Han hade nog kunnat spela en viktigare match om ni hajar.

    Läktarmatchen vanns hur enkelt som helst av Blåvitt. Hur enkelt som helst. Banderollen "Ekonomisk rådgivning? Ring Janne Plånbok!" som Guliganerna satte upp i andra halvlek togs ner efter ett par minuter av vakter. Jag hörde snacket i spelargången för där stod säkerhetschefen.

    Bäst i Blåvitt en ledsam dag i övrigt: Oscar och Bengan.

    På fredag jobbar jag igen (IFK-HIF). Det dröjer innan jag kan stå ledig på östra.

    SvaraRadera
  21. Det är inte anfallsspelet som behöver förbättras främst, utan mittfältsspelet. Anfallarnafår absolut inget att jobba på och måste ta konstiga löpningar. Så här säger jag (så länge Alex är borta):Vasques, TO, Wernbloom & J.Berg. Då får vi naturliga yttrar och rivjärn i mitten. Anfallsspelet kommer att lösa sig.

    SvaraRadera
  22. Va det någon som sa nåt om publiksiffran? Hur många va det på ICA:s premiär?

    IFE For Gold

    SvaraRadera
  23. Blir IFK Göteborg ett av topplagen?
    - "Om de blir det, då hamnar vi väldigt högt upp, säger Haglund."

    Topplag kan spela som skit o ta poäng ändå. Mittenlag briljerar och tappar poäng. Ellos - Djyrgården har ju inte varit ännu heller så får väl se hur kaxxigt det låter sen.

    SvaraRadera
  24. Jäkla tjöt om publiksiffran.

    Jämför några faktorer som kanske förklarar varför ellos hade 15 000 å vi 7 000

    1. Motståndet: Blåvitt mötte ett öster med 200 supporters från vaxsjö på plats medans Ellos börjar med sin viktigaste match för året, iaf om man skall tro deras ordförande i supporterklubben. En guldkandidat med ett antal tusen med sig från götet på läktarn.

    Arenan: Ullevi med plats för 44 000 åskådare, en arena som inte e gjord för fotboll, och en plan sönderspelad av gaisbös osv, inte idealiskt kan tyckas.
    Ellos har en riktig arena med en plan som inbjuder till rolig fotboll, även om vi nu med facit i hand inte spelade så värst roligt.

    Mindre faktorer som kanske spelar in är att Ellos första match blev uppskjuten och på så vis ökade suget efter fotboll än mer.

    Dessutom började ellos med "derby"
    (de va ni som sa de)


    Om blåvitt fått ett derby som premiärmatch, GAIS lr ÖIS, på en hel plan så hade vi absolut haft minst det dubbla mot vad ellos hade igår.

    SvaraRadera
  25. igår satt jag ca 20 m från elfsborgsklacken. o nog fan va de änglarna som hördes mest, guliganerna sjöng högt som fan men sen kontrade ni o tystade dem totalt. o guliganer kom med nytt eget nån gång "alla luktar fisk i göteborg" sjunger ju för fan varenda klack. o jan hansson i på bt sporten, du skrev att banderollen va elakt fyndig, alla lag kör med samma stuk mot oss. är det inte olagligt att piratkopiera?!

    SvaraRadera
  26. Elfsborgsklacken gjorde bort sig å de grövsta.
    1: Först ska de väckla ut en banderoll, detta gör de 5 minuter innan spelarna kommer in.

    2: sedan visar det sig att det är en banderoll som är helsponsrad av Borås Kommun, man kompleterar det hela med en massa röda flaggor (visserligen har elsborg i många år haft en röd reklamblaffsa på bröstet, men de ser väl sig ändå som gulsvarta?). Det bara fattades en text typ "gå in på www.borås kommun.se"

    3: En banderoll med text i stil med "borås drömmarnas stad" hålls upp. (i rött och vitt!).

    4: Allt spektakel tas ner någon minut INNAN spelarna kommer in, (det var kanske meningen, boråsarna själva måste ha rodnat i skam över spektaklet).

    5: Den "fyndiga" banderollen om Janne P tog ca:5 minuter att veckla upp. Elfsborgare är ju kända för att ha en stor del förståndshandikappade och alkoholister i sin klack, kanske fungerade de bägge gruppernas sammarbete inte vid utvecklandet av banderollen - individer med starka viljor kanske var tvungna att samarbeta.

    Ja, jag vet inte vad jag vill komma riktigt - allt kändes bara så...guligan-aktigt...

    SvaraRadera
  27. Piraten:Hahaha ja visst var det patetiskt?! Speciellt deras "tifo" haha det är väl sitt lag man ska göra ett tifo för inte sin hemkommun...

    SvaraRadera
  28. Den som snackar skit om tifot är en tönt, svårare än så är det inte. När det gäller tifo håller GTS sedan ett par år tillbaka allsvensk toppklass och det visade de även igår. Piraten glömde lägga till dessa punkter:

    4.1: Den rödvita banderollen "Vår stad är fylld av drömmar" tas ned och ersätts av en gulsvart "Ni får oss att tro på dem" när spelarna kommer in.

    4.2: Ullsaxarna försvinner och ersätts av Elfsborgs-emblemet samtidigt som det röda-vita flagghavet nu är gul-svart istället.

    Det var ett avancerat tifo som krävde engagemang från hela läktaren för att fungera och jag tycker att man ska kunna ge credit till dem som förtjänar det, vilket lag man än håller på. (Annars är man en tönt/idiot.) För övrigt var er klack under långa perioder ganska tyst förutom efter er orättvisa kvittering då resten av arenan var lamslagen. Tycker absolut inte att ni ska vara nöjda med den insatsen i förhållande till hur många som var där.

    SvaraRadera
  29. Boråsklacken är ganska bra på att hoppa, iaf 10-20 st. Man har väl lärt sig från Malmö..

    SvaraRadera
  30. röd gulin:

    Hur många från Göteborg var på matchen, och hur många från Borås? ändå blev ni utklassade på läktaren!

    SvaraRadera
  31. anonym: Vilka "ni"? Jag står inte i klacken. Det är inte min uppgift att låta. Tifot var bra, ni lät inte högt i förhållande till hur många som var där, punkt slut.

    SvaraRadera
  32. röd gulin

    Och det gjorde ni?

    SvaraRadera
  33. röd guling, om vi inte lät högt i förhållande till hur många som var där, vill jag gärna höra din kommentar på hur högt ni bönder lät i förhållande till hur många ni var...

    SvaraRadera
  34. Jag skulle tippa på att det var fler änglar på plats än vad det var guliganer. Tröttsam diskussion det här för övrigt, låt oss snacka om något viktigare, exempelvis kvinnosyn.

    SvaraRadera
  35. på fotbollsmatcher eller i allmänhet?

    SvaraRadera
  36. Rödguling<<<

    är du allvarlig nu eller?
    vem har påstått att alla ifk:are som va på plats är "klackfolk" då?
    det är väl samma sak?

    SvaraRadera
  37. Röd Guling

    enligt radion iaf så sjöng vi ut er igår

    SvaraRadera
  38. Ha,ha,ha. Ja-du röda guling, den som snackar skit om tifot är en tönt?
    -Ja jag måste vara den största tönten som går i ett par skor, för det finns mycket att säga om ert tifo. Jag är ledsen att jag inte förstod storheten i att ha en röd kommunflagga och röda flaggor -var det Mao´s födelsedag?
    -Jag gillar tifon, jag kan beundra ett genomtänkt, fyndigt, vackert tifo. ERT VAR INTE ETT SÅDANT!
    Kul att Janne Hansson på BT tyckte att banderollen om Janne P var "fyndig". Herr Hansson fick sparken på GP och nu är han beredd att krypa hur mycket som helst för att få behålla jobbet...Svårt att bli arbetslös vid 89 års ålder...
    Länge leve Borås kommun!

    SvaraRadera
  39. De roligaste är att även Ellos har Ekobrottsmyndigheten efter sig och riskerar att eftertaxeras.

    Näst roligast var när Sjöberg ska nicka undan det totalt ofarliga inlägget som Wiland nästan har i sin famn.

    SvaraRadera
  40. piraten: Angående din eventuella idioti, tönthetsfaktor etc. Dina inlägg talar för sig själva, jag behöver inte sparka in en massa öppna dörrar. För övrigt hade jag ingenting med tifot att göra, mer än den hundring som drogs från mitt konto till GTS insamling. Jag tycker dock att temat var bra. Varför du har något emot idén som sådan är för mig obegripligt. Det är ju som om jag skulle ha svårt att fatta varför ni vill profilera er som en Göteborgsklubb. Själva kvaliteten/svårighetsgraden/utförandet av tifot har du ännu inte kommenterat, skit i det även i fortsättningen så slipper jag svara.

    När det gäller Änglarnas insats är det ju flera av er som håller med mig så det räcker väl att ni tar den debatten internt? Jag är trött på att skriva den här typen av helt meningslösa inlägg till ingen nytta, därav den något sura tonen. Om ni är nöjda är det bra, om jag är nöjd med GTS är det bra. Snipp, snapp, snut så var sagan förhoppningsvis slut.

    SvaraRadera
  41. Ha,ha,ha - Ja du Röd Guling. Du skriver ett lååångt inlägg om att jag inte ens är värd att kommenteras. Varför då det långa svaret?

    Förövrigt har jag aldrig sagt att jag är emot idén med tifo - tvärtom
    Dock tog jag mig friheten att kommentera ett tifo jag ansåg var löjeväckande-ledsen om det gjorde dig upprörd. Du kan väl göra en lista på vilka åsikter det är okej att ha? Jag blir så osäker på mig själv...

    Och du;titta på vårt stadsemblem -titta sen på vårt klubbmärke.
    -Bra titta nu på ert kommunemblem- titta sen på ert klubbmärke...

    SvaraRadera
  42. "Ha,ha,ha - Ja du Röd Guling. Du skriver ett lååångt inlägg om att jag inte ens är värd att kommenteras. Varför då det långa svaret?"

    Bra fråga.

    "Och du;titta på vårt stadsemblem -titta sen på vårt klubbmärke.
    -Bra titta nu på ert kommunemblem- titta sen på ert klubbmärke..."

    Jahopp.

    SvaraRadera
  43. Jag fattar dock inte varför jag skriver "klubben" med jämna mellanrum när det ska vara föreningen (även ife) - bugar mitt huvud i skam över detta misstag.

    SvaraRadera
  44. Det är bättre att spela bra än att sjunga bra, det är ju för f*n inte melodifestivalen det här!

    SvaraRadera
  45. -Jo det är bättre att spela bra än att sjunga bra...Problemet är bara att som supporter så kan man inte SPELA, däremot SJUNGA.

    Förövrigt är det bättre att ta poäng än att spela bra...

    SvaraRadera
  46. Såg på guliganernas forum att detta var den bästa klackinsatsen från elfsborg någonsin. Man kan bara ge de en fet smile. Elfsborgs klack är i samma klass som gefle, öster, kalmar. (dock inte tifomässigt). Lag som Öis, Landskrona ligger en bra bit före er och då ska man inte tänka på lag som AIK, Bajen, Blåvitt, DIF som ligger hästlängder framför er i läktarkulturen. Läktarkultur är inte bara tifon som ni boråsare verkar tro. Men ni har ju er drömvärld i regniga borås så javisst tro vad ni vill - På internet är ni iaf bäst i världen tydligen.

    SvaraRadera
  47. well på internet "täljer IFK guld" så det är ju uppenbart att det inte bara är i borås man lever i en drömvärld.

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.