2006/04/25

När behöver Blåvitt som bäst din hjälp?

SUPPORTERFONDEN Svaret på frågan som ställs i rubriken är självfallet när laget befinner sig i brygga. Efter tre poäng på fyra matcher, sviktande publiksiffror, förväntade åtal som är på gång och stora brister i spelet som blåvitt visat upp är det ännu viktigare att som supportrar sluta sig upp bakom föreningen i våra hjärtan, IFK GÖTEBORG.

Supporterfonden har den senaste tiden rejält gått i stå. Vi har stått och stampat kring 52 000:- ett par veckor nu och som supporter till, Sveriges genom tiderna bästa lag, IFK Göteborg blir jag lite oroad över när IFK:s supporterfölje väljer att visa sitt stöd. Det är nu, NU när vi ligger nere för räkning 1... 2... 3... 4... 5... 6... som pengarna borde flöda in i fonden.

Vi hade som mål att nå upp till två miljoner kronor under 2006, ett mål som med tanke på hur utbrett stödet för IFK är i vårt avlånga land inte föreföll som orealistiskt. Om vi i början av 2007 skall kunna stoltsera med denna imponerande siffra av 2 miljoner måste vi som supportrar vara givmilda och visa vårt stöd även när det går dåligt för föreningen. Jag ser det som så att vi måste vara extra givmilda när det blåser hårt.

Jag tycker att vi alla nu sluter upp bakom föreningen i våra hjärtan. Jag tycker att vi skall visa att vi är sveriges mest engagerad supportrar. Låt oss visa detta genom att få fart på supporterfonden igen. Låt det smälla till rejält i supporterfondens konto de närmsta dagarna.

Visa vilka som är störst, bäst och vackrast!

17 kommentarer:

  1. Nå rör det på sig i fonden igen- trots förlusten igår, så det ser bra ut!

    SvaraRadera
  2. Jag har sagt det tidigare i detta forum. För att få in pengar måste man göra som GAIS, vara på matcher med en spann eller dylikt. Det är så otroligt mycket enklare för en givare att stoppa handen i fickan och ge på plats än att vänta tills han/hon kommer hem och skänka pengar via sina vanliga betalningssätt. Man skall absolut göra på även detta sätt via inbetalningar på fonden, jag är en av dom som gör det men för att få in dom stora pengarna så måste man dit där människorna finns, dvs matcherna. På detta sätt kommer vi aldrig få in två miljoner men genom att vara på matcherna har vi chansen att göra det.

    SvaraRadera
  3. Matchinsamlingar kommer längre fram i år. Men till skillnad från tex Gais-hinksamlingar kommer vi vara organiserade och effektiva på ett sätt som kommer innebära succé...

    Från sommaren och framåt kommer Supporterfonden att finnas på Ullevi. Var så säkra.

    SvaraRadera
  4. 2 miljoner var ju ett redan från början orealistiskt mål. Börjar det gå upp nu?

    Inte för att jag vill snacka ner suporterfonden någonting, tycker det är ett skitbra initiativ. Men orealistiska mål tror jag inte kommer att hjälpa fonden, snarare stjälpa den.

    SvaraRadera
  5. 2 miljoner är ju verkligen inte orealistiskt, det är ju fan i underkant. Hur svårt är det att få in 2 mille om bara Blåvita samlades lite runt projektet under året, fan det är 10 månader kvar, det är iiiinga problem.

    Jag tror på minst 3 miljoner efter årets slut.

    SvaraRadera
  6. Jag är mest orolig att det inte är någon som skänkt några större summor? Var det inte något företag som skulle skänka?

    SvaraRadera
  7. Anonymous du räknar som knugen stavar, har du 10 månader kvar på året? Är du muslim eller kanske håller du dig med Persiska år? det var väl inte så länge sedan dom hoppade över glödande kol för att fira sitt nyår.

    Naturligtvis är två millar fullständigt orealistiskt, om det mot all förmodan skulle dyka upp någon Rysk Maffiamillionär så går han ändp inte via fonden.

    SvaraRadera
  8. fan, jag skäms - blåser säkert 150 spänn på café i veckan, å hittills inte en krona till fonden. Kom å be på en match, så lägger jag fan ett par hundra!

    SvaraRadera
  9. Jag stavar själv lika illa som knugen ibland, men min dyslexi sitter i fingertopparna, är inte uppfödd med tangentbord direkt.

    SvaraRadera
  10. "Anonymous said...
    2 miljoner var ju ett redan från början orealistiskt mål. Börjar det gå upp nu?"

    Sikta mot stjärnorna och nå...

    SvaraRadera
  11. Det är som tidigare sagt 10 månader kvar på insamlingen ja, då den började och avslutas i Februari. Dvs så går insamlingen till Februari 2007!

    I dagsläget har vi ett tempo på supporterfonden som innebär att vi kanske får ihop 400 000-600 000 om vi skulle fortsätta med ungefär samma tempo hela tiden som vi haft de två första månaderna.

    Men nu har vi ju inte bara en hel del kommande evenemang som kommer öka insamlingstakten och medvetenheten om att insamlingen pågår- vi kommer under sommaren att börja köra lite insamlingar på Ullevi bland publiken och dessa kommer ju självfallet att boosta totalsumman en hel del...

    Om Gais kan samla in cirka 20 000 på en match borde vi kunna samla in 50 000 på en enda match, om folk väljer att satsa lite och vill stödja sitt lag.

    Men ibland undrar man om inte en del Blåvita mest är intresserade av att sitta hemma och kolla på textv...

    SvaraRadera
  12. två miljoner är ju MINST sagt u UNDERKANT. Med tanke på att det finns säkerligen 50 000 potentiella gåvogivare borde det inte vara svårt att samla in runt 10 miljoner.

    MEN VARFÖR HJÄLPER INTE IFK ER MED ATT GÖRA REKLAM FÖR DETTA??? IFK verkar ju skita fullständigt i sin fans och de försök de gör.

    SvaraRadera
  13. Mitt bud på tröjan kommer imorn när jag får lön!

    SvaraRadera
  14. "Men till skillnad från tex Gais-hinksamlingar kommer vi vara organiserade och effektiva på ett sätt som kommer innebära succé..."

    Till skillnad mot gaishinken så finns ni inte på varje match eftersom ni inte kommit igång ännu. Inte särskilt väl organiserat och effektivt...

    SvaraRadera
  15. För det första tror jag det kan ta några år innan fonden blir känd och accepterad. Det finns nog en del skeptiska som inte litar på supporterfonden än. Ge inte upp, keep up the good work!

    SvaraRadera
  16. Jag rundade precis av kontot till en jämn och fin summa genom att betala in 251,36 kr.
    Nu ser det genast mycket snygare ut på saldot och man har dessutom gjort sin tredje inbetalning till Fonden.
    Jag uppmanar samtliga läsare av den här kommentaren att få tummen ur ärschlett och genast pynta in en liten slant.

    SvaraRadera
  17. Till skillnad mot gaishinken så finns ni inte på varje match eftersom ni inte kommit igång ännu. Inte särskilt väl organiserat och effektivt...

    Haha så du anonyma (gaisare) anser att gais hink är mer sofistikerad och organiserad än hundratals personer som betalar in pengar direkt på ett bankkonto?

    Gais luktar fisk.

    JAG KOMMER MED MIN FÖRSTA GÅVA SNART!

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.