2007/05/07

Feldgraus femma

FELDGRAUS FEMMA Egentligen hade jag velat ha elva stycken femmor att dela ut en kväll som denna, men det vore att tänja lite för mycket på feldgraus femma. Istället nöjer jag mig med att som vanligt dela ut 5, 3, 2 och 1 poäng samt därutöver ge alla spelare en mycket värdefull låtsaspoäng (helst skulle jag vilja överösa Sigurdsson med poäng men han är så jävla jämn och bra varenda match att det är svårt att motivera att han skulle få femman omgång efter omgång utan att upprepa sig för mycket).

Örebro SK, borta
5 poäng: Andres Vasquez - Maradona. SvFF kan klistra igen det där kuvertet med vinnaren för "årets mål" redan i kväll.
3 poäng: Niclas Alexandersson - Tillbaka i gammal god form på högerkanten. Med Adam Johansson.
2 poäng: Thomas Olsson - Tillbaka i gammal god form i mitten. Med Maradona.
1 poäng: Adam Johansson - Tillbaka i gammal god form på högerkanten. Med Niclas Alexandersson.

Totalt efter 5 omgångar
1. Andres Vasquez - 13 poäng
2. Niclas Alexandersson 8½ poäng
3. Thomas Olsson - 7 poäng
3. Ragnar Sigurdsson - 7 poäng
5. Marcus Berg - 5 poäng
5. Erik Dahlin - 5 poäng
7. Adam Johansson - 4 poäng
8. Jonatan Berg - 3 poäng
9. Pontus Wernbloom - 2½ poäng

6 kommentarer:

  1. Jag instämmer... och sen så sätter ju Eldin ett av sina lägen, så han kvitterar väl ut godkänt även han... Grymt mittfält, helt enkelt!

    SvaraRadera
  2. Markus Berg då?

    SvaraRadera
  3. anonym/ Han ingår i de övriga 7 spelare som jag hade velat ge en femma om jag kunnat.

    SvaraRadera
  4. Tyckte inte Niclas var alls så bra idag men han var ju bra. Jag tyckte han blev överglänst av Andres, Tomas, Adam och Marcus. Visst gör han bra hörnor ett bra inlägg på Bergs mål och friläget men de fans bättre spelare på plan enligt mig.

    Rheeds femma
    5 p Andres
    3 p Marcus
    2 p Tomas
    1 p Adam

    SvaraRadera
  5. 5 poäng: Thomas Olsson. Han spelar ofta enkelt med få tillslag på bollen. Kanske inte ser så mycket ut för världen? Men det är effektivt och han får upp tempot på bollen. Det som vi ofta tidigare saknat. Sen är han allt som oftast spelbar. Snyggt mål också. Behövs göras lite fler mål en tidigare från distans om man vill hänga med i toppen?

    3 poäng: Alex. Äntligen fick han spela som högerytter. Det är där han skall vara. Ett perfekt inlägg till Bergs första mål. Oerhört viktigt att få det målet. Sen lyftar han ju Adam till nya höjder. Adam känner åter igen trygghet när Alex är tillbaka. Alex har ju också två riktigt heta chanser i matchen. Synd att han inte får sätta dit den någon av gångerna. Men det är två bra räddningar.

    2 poäng: Vasques. Ett helt fantastiskt mål! Och så har han en hel del bra passningar. Nu visar han äntligen upp det jag vill se av honom. Han har blicken och precisionen i passningarna. Nu behöver han bara bli kvickare och våga utmana sin motståndare för att bli en komplett spelare. Han är fortfarande oslipad i vissa situationer. Har lite för bråttom ibland. Igår tänker jag främst på 2 mot 1 situationen. Där han har för bråttom och gör saken svårare en vad det borde vara? Han måste vara kyligare och låta backen göra första draget. Istället ger han sig på en svår passning över backen. Men det kan man ju ta en dag som denna. Du var riktigt bra Vasques!

    1 poäng: Den vill jag ge övriga i laget. Tycker alla gör en bra och stabil insats. Man hjälper varandra över hela planen. Bra rörelse och variation i spelet. Vet inte när man skapade så här mycket chanser senast? Örebro är långt ifrån bra. Men man vill ju tro att det är Blåvitt som gör Örebro dåliga också. Och det tror jag att fallet är till stor del? Och det tack vare att 11 man hjälps åt att jobba ihop mot samma mål. Och att man håller uppe spelet under hela matchen. Inga egentliga djupa svackor under matchen. Det betyder mycket. Nu gäller det att fortsätta på denna vägen. Det kommer att komma betydligt tuffare motståndare framöver. Hittills har resan varit ganska enkel. Kan vi prestera detta underhållande och effektiva spel i flera matcher på raken? Och kan vi genomföra det mot på pappret tuffare motstånd?

    SvaraRadera
  6. Hej Feldgrau!

    Som vanligt har du gett rätt spelare rätt poäng. Vill bara ge ett tips, kan du inte skriva 2,5 poäng istället för 2½? Jag förstår vad du menar men jag är orolig för att inte alla ungdomar kanske förstår? Hoppas att du tar detta som konstruktiv kritik för jag ser alltid fram mot dina betyg.

    Forza IFK!!!

    MVH,
    Matteläraren

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.