2006/04/26

Cliff: "Imorn ska vi fan ha tre poäng!"

BAJEN HEMMA Inför torsdagens hemmakamp mot Hammarby IF så är det väldigt osäkert hur Blåvitt kommer formera sin backlinje. Magnus "Ölme" Johansson avstod dagens träning på grund av skadekänningar och Dennis "Cliff" Jonsson fick bryta träningen. Baraben frågade "Cliff" efter träningen om skadan och morgondagens match.

Dennis Jonsson, du fick kliva av på grund av skada idag, vad var det som hände?
- Vi hade en lekövning eller rättare sagt så lekte lekte "jage" typ. Och så mitt bland gröten av spelare så va det nån som sprang över min fot med skruvdobbar över exakt samma ställe som jag fick en rejäl smäll mot Djurgården så det kändes kan jag lova.

Så om du blir uttagen så spelar du mot Hammarby imorgon, trots allt?
- Jag hoppas ju naturligtvis det, men vi får se. Jag får ju känna på det imorn helt enkelt, ska ta nån speciell bedövningssalva och smärtstillande. Det går inte med spruta trodde de för det é rätt på foten och om jag skulle ta den så skulle jag inte ha någon känsel i hela vänsterfoten, den skulle vara bedövad och det skulle inte funka tydligen.

Hur tycker du det har gått nu sedan du kommit tillbaka in i spel efter över ett års frånvaro i skadeträsket?
- Jag tycker det har gått helt ok. Jag har fått medhåll av tränare å spelare så det känns helt ok. Men jag har mer att ge, det lovar jag.

Det känns lite som att du stegvis blir bättre och bättre match för match med?
- Jo det e väl rätt naturligt, det är ju lite skillnad till exempel en match på Ruddalen med B-laget, då vågar man lite mer och är mer avslappnad än när man går in på Ullevi och det är flera tusen på läktarn. Det klart man blir lite mer nervös och så man kanske spänner sig lite mer. Men samtidigt så är det ju jävligt kul. Sen så det tar väl någon match innan man kommer in i det högre tempot med.

Hur kunde Tobias Hysén få gå 90 minuter mot dig och Wernbloom utan att bli totalmanglad en enda gång?
- Haha, han gick väl å gömde sig. Men jag tog ju hans skott med huvudet i första halvlek så det är väl en liten tröst då, hehe.

Vad tror du om matchen mot Bajen imorn? Det är änna dags för tre poäng snart...
- Snart? Det é väl rättare sagt dags imorrn! Imorn ska vi fan ha tre poäng, så é det bara!

26 kommentarer:

  1. Helt rätt Dennis! Imorn SKA vi ha tre poäng!!!

    SvaraRadera
  2. Dennis e för go... på dom Cliff!

    SvaraRadera
  3. KÄMPA Dennis!

    SvaraRadera
  4. Haha jag får ta på mig frågeforumuleringen, "änna dags snart" hehe. Tro fan det är dags! Imorn så jävlar.

    SvaraRadera
  5. Jaaaaaaaa då jävlar.....bara domarn är på våran sida och vinden och turen och KÄMPAGLÖDEN!!!
    Då JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄVLAR!!!!Hehe

    SvaraRadera
  6. MÅSTE INSTÄMMA I MORGONDAGENS MOTTO:

    DÅ JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄVLAR!

    Haha dennis är störtskön.

    SvaraRadera
  7. JA! Nu jävlar ska det vända!

    SvaraRadera
  8. Det kommer fan inte accepteras att fortsätta i samma takt som nu. Vinst i morn är ett måste. Med eller utan AB's rubriker med "Blåvitt är avhängda". Något annat än tre poäng kommer inte att ses med blida ögon. Och det är inte något jävla hot, bara ett konstaterande.

    SvaraRadera
  9. Om inte Blåvitt vinner imorgon kommer jag fanimej att bojkotta resten av deras matcher tills den där j-a Ali Gerba är borta. 3,5 millar för den där jävla pajasen är ju helt otroligt! Om jag vill se en clown går jag till cirkusen - inte till Ullevi.

    SvaraRadera
  10. Skön inställning som vanligt, Dennis! Imorn är bara tre poäng som räknas!!!

    SvaraRadera
  11. Bittter, förväntar du verkligen dig av blåvitt att göra lyckade (semi)dyra värvningar?

    SvaraRadera
  12. en för alla, alla för blåvitt!

    SvaraRadera
  13. De som var uppe i Fredrikstad vet att Ali Gerba kan göra mål. Och snyggt var det också. En enkel chip över sig själv, vändning på klacken och volley rätt upp i krysset.

    Det målet gav mig vissheten om att den mannen kan göra förbannat vackra grejer. Det gäller bara att komma underfund med hur han vill ha bollarna så sitter dom.

    Än har inte undertecknad tappat hoppet om Gerba.

    SvaraRadera
  14. Som hammarbyaren kan jag inte låta bli att fråga efter ett lite mer detaljerat ställe på vänsterfoten han är skadad på? Jag menar vi måste ju veta var vi ska trampa till på vid första hörnan.

    Tack för infot.

    SvaraRadera
  15. Det är bara att konstatera att vi kommer åka på däng imorgon också. I bästa fall spelar vi 0-0. Igen.

    Faktum är att vi nog inte vinner mer än 5 matcher i år och åker ur allsvenskan. Sen blir vi degraderade till division 2 efter ytterligare en spelaraffär. Bara för att IFK styrs av dessa idiotiska KOMMUNISTER!!!!!

    SvaraRadera
  16. hoppas alla dyker upp idag, vi ses på Harrys innan

    SvaraRadera
  17. Gerba får inte chansen!

    SvaraRadera
  18. Gerba kan dra nåt gammalt över sig! Ge nån ung talang chansen istället.

    SvaraRadera
  19. Kommunister???

    Mats Persson- MODERAT.
    Janne Plånbok- MODERAT.
    Bengt Halse- MODERAT.
    ICA-Stig- MODERAT.

    Hade vi haft kvar det gamla röda gardet med Roger, Gunnar, Wernersson, Ruben och så vidare hade vi ALDRIG, ALDRIG dragits in i någon sjuk jävla skatteskandal och fuskat som fan.

    MODERATSVINEN HAR DRAGIT VÅR FÖRENING I SMUTSEN.

    SvaraRadera
  20. Jag kan inte annat än att hålla med, kan man koppla politiken till vilka som är problem för IFK de senaste åren är det ju helt tydligt så att "högern" (Gentzel, M Persson, PLånbok mfl) skapat en jävla massa problem medan "vänstern" (Kurt Eliasson, Roger mfl) stått för det sunda i föreningen.

    Men sådan distinktion tycker jag är onödig och löjlig. Det är kompromisser och vilja att vara pragmatisk som gör Göteborg som stad och Blåvitt som förening unikt.

    Högern och Vänstern måste som Skager och Göran Johansson alltid gjorde komma överens för stadens och föreningens bästa!

    SvaraRadera
  21. Kul uppladdning inför match, tingsrätter kl 13, Harrys klockan 14.

    SvaraRadera
  22. Gött med en interview frankie =)

    SvaraRadera
  23. Tror inte kompetens har för fem öre med politisk tillhörighet att göra. Visst finns det korkade människor som har både höger och vänstersympatier. Men vakna Frankie, vad hade typerna som svindlade bort närmare 100 miljoner från 90-talet för politisk färg? Var det högerspöken det med?

    SvaraRadera
  24. Störtskön eller ej. Räcker man inte till så räcker man inte till.

    SvaraRadera
  25. Frankie har INGA visioner över huvud taget.

    Hä hä, nu i efterhand måste man konstatera... vilken loser Dennis är. Om man vill ha tre poäng tillräckligt mycket så tar man dom. Aj aj aj.

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.