2009/11/12

Snart Skiner Poseidon - 1 nov, 2009

38 kommentarer:

  1. När jag ser tifot så här i efterhand så måste jag erkänna att det inte ser bra ut i mina ögon. Jag vet att många tycker att bengaler är en del av kulturen men att se den vanliga synen av ett blåvitt papperstifo eller ett hav av flaggor och halsdukar är enligt mig alltid att föredra. Vilka luffare som helst kan bränna av lite eld och rök men att koordinera ett mosaiktiofo kräver jobb, och om jag får välja mellan att se rök och smält plast eller de blåvita färgerna så säger jag BLÅVITT 100 av 100 gånger.
    Måste tillägga att jag ger all respekt till Ultras för deras arbete med tifot och vill tacka dem för ett underbart år.

    SvaraRadera
  2. det är som man börjar lipa alltså

    SvaraRadera
  3. Håller med en föregående talare. Det borde gå att göra riktigt grymma tifon på nya nya arenan.

    Två stora änglavingar som flyger med vingarna över hela läktaren vore tufft.

    Brist på pengar eller brist på tid eller både och...?

    Men, jag vill inte dissa de som lagt ner mycket tid på detta. Fantastiskt jobbat!!

    SvaraRadera
  4. Mjaaaa.. Man är lite besviken...

    Jag tycker som 09:20, och då självklart även det sista stycket!

    SvaraRadera
  5. Wow. Riktigt häftigt. Tycker tifot ser grymt ut, speciellt när spelarna tar plats på plan. Samtidigt håller jag med, blått och vitt bör det vara och eld är inte särskilt unikt.

    Bubblarpris till Canal+ bildproducent. Antar att det är från livesädningen det där och klippningen är ju riktigt bra...

    Bubblarpris2 till de som står med halsdukar precis över det massiva råtthavet i bortre kurvan (1:14).

    SvaraRadera
  6. Gött Crumbs!

    SvaraRadera
  7. De där lysgrejerna Malmö hade mot oss omfattas de av bengalförbudet eller var det ett sätt att kringå regelverket?

    SvaraRadera
  8. Grym låt...
    ...t o m jag får ståpäls när jag hör den!

    Gnagarn i Götet

    SvaraRadera
  9. Mäktigt tifo!
    Dock förstår jag inte varför man har massvis med flaggor i mitten när de ändåså tänkt sig att täcka allt med rök?

    Hade väl varit bättre att placera alla flaggor ute på flankerna isåfall, och bränningarna i mitten?

    DOCK! Ultras & Co har gjort ett fantastiskt år med nya arenan. Är så jävla laddad inför nästa säsong och vad den kan bära med sig!
    Framåt blåvitt

    SvaraRadera
  10. Det är så underbart att vi äntligen har en sång som förenar våra känslor inför Ifk Göteborg. Den gör att man känner stolthet över föreningen och oss supportrar och skapar en samhörighet som är härlig även i de bittraste stunder. När jag ser klippet så inser jag att även i en förlust finns det en oerhörd stolthet över att vara blåvit. /Stolt Kamrat

    SvaraRadera
  11. Vilken uppvisning i läktarsång alltså. Jag undrsr hur det känns som spelare att vandra in när över 10 000 vrålar "För vi glömmer aldrig Änglarna"

    Tack ALLA som bidrar!

    SvaraRadera
  12. fy fan, får tårar i ögönone när jag ser detta!

    Fan va jag älskar blåvitt!

    SM-GULD 2010!!

    SvaraRadera
  13. när vi kastar våra tomma glas!!!

    SvaraRadera
  14. När vi kastar våra tomma glas,
    det kanske var det som Gnagarna sjöng när Glenn Hysén gick förbi!

    SvaraRadera
  15. Bengalerna kostade en massa pengar och förstörde tifot. Det var enda matchen under säsongen med bengaler och enda matchen som vi förlorade. Kalla mig skrockfull men jag ser ett samband..

    SvaraRadera
  16. Grymt mäktigt är vad det är! Dock tycker jag inte det framstår så där jääättemaffigt ljudmässigt i det här klippet. Väl på plats var det dock det häftigaste jag varit med om.

    Nästa ååååårrrrrrrrrrr!!!!!!!

    SvaraRadera
  17. Jag tror att vi ska strunta i att ha bengaler inne på arenan,det kan ställa till med mycket elände,det måste finnas andra vägar att gå för att få till ett mäktigt tifo använd fantasin,och gå gärna med bössan för att samla in pengar....

    SvaraRadera
  18. Håller med om att bengaler är överflödiga. När jag ser blåvitt vill jag inte se massa rök å eld. Jag vill se blåvita färger och folk med halsdukar. Rök å eld kan Mordor pyssla med.

    SvaraRadera
  19. Alltså, bengaler och rök kan ju vara riktigt häftigt när det görs på rätt sätt.. Dock blir det helt enkelt bara för dyrt att göra det på "rätt sätt" i Sverige, i och med att böterna ligger per bengal.

    Några spridda bengaler ser ju mer gaisigt ut, man vill ju ha ett ELDHAV om det ska bli av. Dock skulle det aldrig gå utan att köra klubben i fördärvet...


    Kan man inte satsa på blå och vit RÖK istället eller nåt?

    SvaraRadera
  20. Dock, all heder åt banderollen "Kör så det ryker!"! Hahahah, riktigt bra! :)

    SvaraRadera
  21. Nästa år får ni sjunga på Nya Ullevi igen. Ett helt år tar det att få ordning på skakningarna!

    SvaraRadera
  22. KÄÄÄÄRLEK, KÄRLEK, KÄRLEK, KÄRLEK!!!!
    BLÅVITT! <3

    SvaraRadera
  23. INGEN KÄKAR PYTT I GÖTEBORG!

    SvaraRadera
  24. Riktigt fint tifo får jag säga. Men som 09.20 säger, hällre blått och vinte än begaler.

    Jag tycker även att vi skulle kunna göra större tifon för exempel att vi tar med hela övre läktaren, inte bara i mitten. Och även dom matcher där det är mycket folk nedanför. Jag vet att det kostar och att de tar tid, men tillsammans kan vi göra det möjligt!

    För övrigt, tack ultrasgbg för ett fantastiskt år. Riktigt grymt tryck och fina tifon. Ni är guld värda!

    /blåvite

    SvaraRadera
  25. Härligt halsdukshav och fin ny inmarschsång! Stort cred från en bajare!

    SvaraRadera
  26. fyfan jag blir tårögd

    SvaraRadera
  27. Jag tycker dem skall sänka ljudet i högtalarna så publiken hörs mera!

    SvaraRadera
  28. Undra hur länge bengal-romantiken skall hålla i sig? Tills någon blir svårt brännskadad eller helt enkelt bränns ihjäl? Böterna finns ju där för en anledning..

    SvaraRadera
  29. Trodde det skulle ta längre tid innan längtan till premiären 2010 satte in...

    Kunglig klass på inmarscherna i år!

    SvaraRadera
  30. Fasen så vackert. Nu somnar man gott.

    SvaraRadera
  31. Älskar den texten, och sen kommer en tung jävla rök med massvis av bangaler. Någongång ibland är det inte fel, typ en gång per sässong som detta året.

    Föresten: vilka e de mest synd om? killarna som fick bara ajk tröjor eller killarna som få hålla råttjävlarna i handen?

    SvaraRadera
  32. 1 november 2009: poseidon föll som en fura och AIK står som obesegrade på Gamla Ullevi

    SvaraRadera
  33. 1 nov 2009, vi var sämst när det väl gällde! samma sak helgen efter.
    Losergänget 2010 lär knappast ta något guld,snarare en 4-5 plats som bäst.

    SvaraRadera
  34. Vi har Europas bästa inmarsch låt! Jag vill påstå det. Vi Inter och Lazio har den tre bästa. Grymt vilket lyft låten gett oss och spelarna!

    SvaraRadera
  35. är det bara jag som får ångest av allt som har med denna matchen att göra?

    SvaraRadera
  36. Härligt att slippa svensktoppsskräpet "heja blåvitt"

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.