2009/11/02

Smått och ogôtt

SMÅTT & GÔTT. Det är inte så jävla enkelt att sätta sina tankar på pränt en dag som den här. Men när jag, sandsäter och Falkenbergs-Jonas satt i en övergiven del av Trädgår'n och deppade i takt spelades det en låt i nattklubbens stora sal. Kanske min första musikkärlek, för att vara ärlig. Det som spelades var The Offspring med "Self Esteem" och när jag satt där sjöngs textraderna som träffade mig rätt i hjärtat. Då förstod jag hur den här texten skulle inledas.
The more you suffer
The more it shows you really care
Right? Yeah-eah-eah!
«»BaraBen.com«»BaraBen.com«»BaraBen.com«»BaraBen.com«»

Att döma av kommentarer på tidigare inlägg så verkar varenda jävla AIK:are på jorden läsa här. Och jag antar att ni läser det här också. Så grattis då. Laget med flest poäng efter 30 omgångar är alltid värdiga svenska mästare. Jag hoppas ni förstår hur jävligt det är att skriva det. Förhoppningsvis slipper jag göra det fler gånger under min livstid.

«»BaraBen.com«»BaraBen.com«»BaraBen.com«»BaraBen.com«»

När jag satt kvar på Gamla Ullevis läktare var och plågade mig igenom euforiska gnagare och en kräkframkallande prisutdelning, var det relaterat till just det. Att få tanken att behöva genomlida det här en gång till så fruktansvärd som möjligt. En påminnelse till oss alla om att ge allt, göra allt, för att gårdagen aldrig mera ska behöva återupplevas. Och scenerna på Gamla Ullevi efter matchens slut borde vara den bästa motivationen som finns. Kanske borde man ge ut en bok med titeln ... om detta må ni berätta ... för att vi aldrig ska glömma, och aldrig ska låta det ske igen.

«»BaraBen.com«»BaraBen.com«»BaraBen.com«»BaraBen.com«»

I den här stunden är det svårt att glädjas över att vara first loser och det är inget vi ska vara nöjda med, men det går inte att inte vara grymt stolt över den säsong som är till ända på lördag. Det är bara så jävla bittert att tvingas avsluta den med en förlust, mot AIK, i en avgörande match, på hemmaplan, där vi aldrig förlorat. Vilken annan avslutning som helst hade jag kunnat acceptera, utom den här.

«»BaraBen.com«»BaraBen.com«»BaraBen.com«»BaraBen.com«»

Avgörandet i går föll redan innan avspark. När AIK vann slantsinglingen och valde att spela första halvlek med ryggen mot vår klackläktare var det avgjort. IFK har spelat 17 allsvenska matcher (två på "bortaplan"), en cupmatch och en Uefacupmatch på Gamla Ullevi. Vid 17 av 19 tillfällen har Blåvitt spelat mot söder i första halvlek och mot norr i andra halvlek. Det har blivit 14 vinster och 3 oavgjorda. Vid 2 av 19 tillfällen har det omvända skett. Facit är två förluster, mot Hapoel Tel-Aviv och mot AIK. Den som inte tror på vidskeplighet bör göra det nu.

«»BaraBen.com«»BaraBen.com«»BaraBen.com«»BaraBen.com«»

feldgraus femma avgjordes redan förra omgången så det är ganska ointressant att dela ut poängen, egentligen. Att skriva några längre motiveringar orkar jag bara inte. Hela laget gjorde en bra första halvlek och en sämre andra halvlek.

5 poäng: Elmar Bjarnason - Grym första halvlek.
3 poäng: Thomas Olsson - Bäst när det gäller.
2 poäng: Stefan Selakovic - Ett par centimeter från matchhjälte.
1 poäng: Tobias Hysén - Lagets hjärta.

Slutställning
1. Tobias Hysén - 54 poäng
2. Gustav Svensson - 41 poäng
3. Kim Christensen - 40 poäng
4. Ragnar Sigurdsson - 29 poäng
5. Sebastian Eriksson - 25 poäng
6. Stefan Selakovic - 24 poäng
7. Elmar Bjarnason - 21 poäng
8. Pontus Wernbloom - 16 poäng
9. Thomas Olsson - 14 poäng
10. Mattias Bjärsmyr - 13 poäng
10. Mikael Dyrestam - 13 poäng
10. Hannes Stiller - 13 poäng
13. Niklas Bärkroth - 12 poäng
14. Erik Lund - 11 poäng
15. Robin Söder - 10 poäng
16. Jakob Johansson - 8 poäng
16. Hjalmar Jonsson - 8 poäng
18. Publiken - 7 poäng
19. Adam Johansson - 6 poäng
20. Tobias Sana - 5 poäng
21. Niclas Alexandersson - 4 poäng
22. Joel Alme - 3 poäng
22. Nicklas Carlsson - 3 poäng
22. Tränarna - 3 poäng
25. Kamal Mustafa - 1 poäng

Grattis till skytteligaseger och seger i feldgraus femma, Tobias Hysén. En ytterst klen tröst.

«»BaraBen.com«»BaraBen.com«»BaraBen.com«»BaraBen.com«»

I kaoset efter matchen var det en Blåvit spelare som gick ut på planen igen och tackade klacken. Trots att IFK Göteborgs(!) ordningsvakter nästan med våld försökte förhindra honom från att gå ut på planen igen. Men han tryckte sig fram ändå. Jag ville krama dig på Trädgår'n igår för det, Tobbe, men jag fegade ur.

«»BaraBen.com«»BaraBen.com«»BaraBen.com«»BaraBen.com«»

Och vad i helvete gjorde då polisen på plats i går? Man ålägger IFK att fixa en helvetes jävla massa extra säkerhetsarbete. Det sätts upp extra kravallstaket runt planen. Det kommenderas ut poliser runt hela planen mot slutet av matchen. Och vad fan händer när AIK:arna börjar rusa in på planen? Inte ett jävla skit. Det är ingen vild gissning att det var stockholmspoliser framför bortaläktaren som inte gjorde sitt jobb. Varför ställdes de där överhuvudtaget om de inte gör minsta lilla för att förhindra en planinvasion? Är det vad IFK betalar extramiljonerna för, ingenting? Vad var vitsen med att poliserna skulle stå där, finns det någon som kan svara på det?

«»BaraBen.com«»BaraBen.com«»BaraBen.com«»BaraBen.com«»

Det bestående minnet från Trädgår'n är ändå Hjalmars besvikelse. Den som inte tror att Hjalle har ett enormt Blåvitthjärta, den som inte tycker att han ger allt för IFK, den som undrar vad han gör i Blåvitt borde varit där i går och sett med egna ögon hur fel ute man kan vara. När övriga spelare minglade runt lite och pratade en hel del med oss vanliga dödliga stod Hjalmar i ett hörn av lokalen med tom blick, omöjlig att få ett leende från.

«»BaraBen.com«»BaraBen.com«»BaraBen.com«»BaraBen.com«»

Nu kommer jag att röra upp en jävla massa känslor, men jag har väldigt lite förståelse för de fans på Trädgår'n som överhuvudtaget inte verkade berörda av att vi ett par timmar tidigare tvingats bevittna den kanske värsta förlusten i Blåvitts historia. Ju mer du lider, desto mer visar det att du bryr dig.

52 kommentarer:

  1. Tänkte också under matchen på att blåvitt spelade åt "fel håll". Det kändes inte rätt helt enkelt.

    SvaraRadera
  2. Den mätta dagen, den är aldrig störst.
    Den bästa dagen är en dag av törst.

    SvaraRadera
  3. Smärtan
    Edith Södergran

    Lyckan har inga sånger, lyckan har inga tankar, lyckan har ingenting.
    Stöt till din lycka att hon går sönder, ty lyckan är ond.
    Lyckan kommer sakta med morgonens susning i sovande snår,
    lyckan glider undan i lätta molnbilder över djupblå djup,
    lyckan är fältet som sover i middagens glöd
    eller havets ändlösa vidd under baddet av lodräta strålar,
    lyckan är maktlös, hon sover och andas och vet av ingenting...
    Känner du smärtan? Hon är stark och stor med hemligt knutna nävar.
    Känner du smärtan? Hon är hoppfullt leende med förgråtna ögon.
    Smärtan ger oss allt vad vi behöva -
    hon ger oss nycklarna till dödens rike,
    hon skjuter oss in genom porten, då vi ännu tveka.
    Smärtan döper barnen och vakar med modern
    och smider alla de gyllene bröllopsringarna.
    Smärtan härskar över alla, hon slätar tänkarens panna,
    hon fäster smycket kring den åtrådda kvinnans hals,
    hon står i dörren när mannen kommer ut från sin älskade...
    Vad är det ännu smärtan ger åt sina älsklingar?
    Jag vet ej mer.
    Hon ger pärlor och blommor, hon ger sånger och drömmar,
    hon ger oss tusen kyssar som alla äro tomma,
    hon ger den enda kyssen som är verklig.
    Hon ger oss våra sällsamma själar och besynnerliga tycken,
    hon ger oss alla livets högsta vinster:
    kärlek, ensamhet och dödens ansikte.

    SvaraRadera
  4. Summerar även mina känslor idag. Trots den oerhörda besvikelsen skulle jag vilja ta varenda blåvit spelare i hand och tacka för den här säsongen. Detta heroiskt kämpande lag man har äran att kalla sig supporter till. Undantaget torde möjligen vara Tobias Hysén, det han gjorde igår efter slutsignalen är i min bok värt en ordentlig omfamning.

    Hjalmar förtjänar också att nämnas eftersom han gång på gång kritiseras (ibland med rätta) men aldrig slutar kämpa. Också Bjarnason gör en bra match och förtjänar att få höra det.

    Jag är uppriktigt stolt över det våra grabbar gjort den här säsongen och för att de inte uppför sig som spelarna i AIK.

    Några ostrukturerade tanker från en ängel vars hjärta gråter.

    SvaraRadera
  5. Mycket tankar och känslor som finns i kroppen, vi har nått stort att bygga vidare på och jag ser med stort självförtroende fram emot de närmaste åren.. kämpa blåvitt!

    SvaraRadera
  6. Tack för detta! Ju mer du lider ju mer bryr du dig. Tack för dom orden

    SvaraRadera
  7. Det sista stycket, menade du fansen eller spelarna?

    SvaraRadera
  8. Anonym 17:09/ Fansen. Jag såg ingen spelare som verkade speciellt uppåt igår. Jag fixade till så att det blev tydligare nu.

    SvaraRadera
  9. En bra dag för alla Gaisare och Öisare. Grattis Gnaget!!!

    Var tog pytten vägen?

    SvaraRadera
  10. anonym 17:15, öis åkte ur allsvenskan, hur kan det vara en bra dag för dom?

    jag stämmer in i grattis gnaget, men resten?

    SvaraRadera
  11. Nu börjar laddningen inför 2010....

    Efter kontakt med kansliet idag skall alla årskortsinnehavare erbjudas samma platser som under denna säsongen. Det e ju skitbra då iallafall jag är nöjd med platserna på Gamla Ullevi. Med detta vill jag påvisa att det redan nu skall påbörjas med arbetet att få fler att bli stolta årskortsinnehavare. Med undantag av gårdagens jävliga resultat så var det en helt otrolig stämning på GU. Och det har varit en helt fantastisk säsong. Att BLÅVITT har Sveriges bästa publik och Sveriges absolut största och bästa klack råder det ju ingen tvivel om. Till och med kommentatorerna på de stockholmsstyrda TV rikskanalerna påtalar detta . Och det match efter match.
    Med Söder, Adam och alla de andra som inte kunnat deltaga i större delen av säsongen tillbaka till nästa säsong så är jag helt övertygad att vi avgör Allsvenskan nästa år när det e minst tre omgångar kvar. Därför så måste arbetet med försäljning, planering för oss supportrar börja redan nu. Fan det skall bli ännu mera ös på läktaren. Tänk att ha så med flaggor(se youtubeklippet) runt hela arenan även mot Gefle och Trelleborg. ajk kommer att konkursa och inte helt omöjligt åka ur Allsvenska på säsongen 2011. Minns 1998. Suporteklubben har arbetat riktigt bra iår, baraben.com har varit helt fantastiskt i år. IFK GÖTEBORG har arbeta skitbra också. Nu e förarbetet gjort, kommande säsong kommer och skall bli den bästa på många år. Om vi inte lyckas sälja minst 10 000 årskort inför 2010 är det inte OK. Det e dags för oss alla att fixa detta nu. IFK, baraben, Änglarna och alla vi andra, nu börjar marschen mot GULD.
    Vi börjar med att ta Svenska Cupen på Lördag.
    Blir det nåt på Biljarpalatset?

    Kolla in klippet från igår på http://www-anglakamraten.blogspot.com/, så kommer det att se ut på varje hemmamatch nästa säsong.

    Forza BLÅVITT

    SvaraRadera
  12. Känns bittert att man inte var där. Visste ju om det innan men det var faktiskt inte försän imorse jag ens fick en tanke på Trägårn. Men när Tobbe slet sig fri... alltså, finns det på bild? Goddag behärskning - inte. Jag storlipa.

    Håller förövrigt med femman fullständigt. Med tanke på hur alla slet hela matchen och tvingade AIK att slå bort boll efter boll (hur många bollar spela de direkt till inkast egentligen..?) hade alla varit förtjäna av en femma under en vanliga match. Trots detta stod Bjarna i en klass för sig igår. Heeeeelt sinnesjuk. För er som inte såg det, lid igenom första halvlek igen och titta bara på Bjarna. Han står för det bästa blåvita insatsen under hela året, utan tvivel.

    SvaraRadera
  13. Och vad gäller vilket mål vi spelar mot så var det ingenting jag tänkte på direkt. Däremot kändes det jävligt OVANLIGT och KONSTIGT att AIK-spelarna började svärma runt Blåvittringen precis innan avspark. Inte så konstigt om det kändes ovanligt om det aldrig hänt innan...

    SvaraRadera
  14. Tack för trösterika ord! Min beundran till alla som stod kvar till slutsignal. Jag kan inte ens förmå mig till att se tv-bilder eller foton ett dygn efteråt. Blev lite orolig när jag läste om hur några av spelarna hade showat på Trädgårn, hur uppfattade du det?

    SvaraRadera
  15. Jag kan ta en förlust, jag kan ta ett tappat guld. Jag kan till och med leva med ett aikguld någongång varannat decenium. Jag kan däremot inte leva med glada gnagare på VÅR innerplan, som hånar VÅRA spelare och vandaliserar VÅR arena. Det är en jävla skymf, känns som någon gjort inbrott i mitt hem. Jag är i vanliga fall emot våld, men varför gjordes inte mer för att stoppa det? Det här får alla blåvita vara självkritiska, både kat A, B och C.

    SvaraRadera
  16. Håller helt med dig där David... Det var oerhört svårt att se AIKarna springa runt och SLÅ våra spelare, knuffa dom till höger och vänster.

    synd bara att wisemen sitter på den övre läktaren, för jag kan inte i min vildaste fantasi se att dom bara suttit och kollat på, som de blåvita på de undre läktarna gjorde igår. Hoppas verkligen att gnagarsvinen får se på fan i sthlm.

    SvaraRadera
  17. Men hallå, 2007 stormades också planen, fast då var det IFKare. Jaja, väx upp. Hade IFK vunnit en avgörande match på bortaplan, nog fan hade fansen stormat plan!

    SvaraRadera
  18. Anonym 18:31/ Det är skillnad på att storma plan på hemmaplan när det är Trelleborg som är motståndaren och de har ytterst få supportrar på plats, och att göra det under de omständigheter som rådde i går.

    SvaraRadera
  19. feldgrau..så om ni tex vunnit guldet på Råsunda hade ifk fansen inte sprungit in på planen å gjort likadant?? kom igen nu. Vem försöker du lura.

    SvaraRadera
  20. AIK har en gång för alla visat att de egentligen skiter i fotboll, de vill bara visa sig tuffa och vara allmänt hatiska.

    SvaraRadera
  21. Bara att konstatera. Ett steg närmare England. Tack så mycket alla puckon(gäller IFKare som AIKare) Att rusa in på plan när ens lag vinner SM-guld är väl inget, men att håna hemmasupportara jävligt onödigt, Credd till lillhysen, starkt gjort.

    SvaraRadera
  22. Riktig bra femma! Elmar var kung igår men det verkar som att det är många som inte sett det.

    SvaraRadera
  23. Anonym 19:17/ Jag har överhuvudtaget inte uttalat mig om hur vi hade gjort om vi vunnit guld på Råsunda. Så vad pratar du om?

    SvaraRadera
  24. Wisemen vågade inte visa sig igår eftersom FB var där med en stor liga. Wisemen vågar sig bara ut om man är dubbelt så många annars fegar man ut. Sådana är dom tyvärr. Fega!!!

    SvaraRadera
  25. Feldgrau skriver att han inte förstår de fans som befann sig på trädgårn och betedde sig precis som att inget hade hänt några timmar tidigare. Jag å andra sidan har jävligt svårt att förstå hur man, som blåvit, kan gå och och festa överhuvudtaget bara några timmar efter en sån grym förlust.

    Jag orkade inte göra någonting, orkade inte äta, orkade inte ens tänka efter matchen och jag orkade ABSOLUT INTE att gå till trägårn och festa.

    SvaraRadera
  26. Det man inte dör av gör en starkare.

    Aldrig har min kärlek varit större.
    Aldrig har jag varit stoltare.

    Framtiden till hör oss!

    SvaraRadera
  27. Anonym 19.59 synd du misslyckades. Inte ens i vår värsta stund kan du undgå att kläcka ur dig din rasistiska smörja. Du har inget på GU att göra.

    SvaraRadera
  28. Jag kan säga att jag efter matchen avundades alla de supportrar som kan ta en sådan här förlust med en axelryckning. Att bara kunna resa sig, borsta av dammet, uttala ett "det var väl trist" och med glada skratt promenera förbi mig på väg från gamla.
    När jag själv satt ensam på stenpiren med tårar i ögonen och stirrade ut över det svarta havet Hade de för länge sen lämnat allt bakom sig. Det är lycka tänkte jag, att slippa lida.
    Jag slutade avundas dem efter att ha läst denna texten. Lidandet är mitt ok och jag skulle aldrig vilja ha det på annat vis.

    SvaraRadera
  29. Snart är det vår2009-11-02 20:39

    Bra inlägg, feldgrau!

    SvaraRadera
  30. Jag tycker de flesta reagerar för snällt. Fan jag är helt galen att svensk fotboll är död i och med ajkarnas SM titel.
    stFF född 18 dec 1904-död 1 nov 2009. Hej då blåvitt. Hej då svensk fotboll.

    SvaraRadera
  31. Jag vet, vi gör kukmätning av lidandet efter förlusten! Den som kan komma upp med den fetaste beskrivningen av hur dåligt han mår är den största supportern!

    Lite för mycket gajs över sånt här tugg för min smak...

    SvaraRadera
  32. Daniel 19:52/ Jag förstår inte riktigt vad det är för fel att gå till Trädgår'n, supa bort helvetesdagen och samtidigt åtminstone ge en liten hyllning till spelarna. Du valde att deppa ihop totalt hemma. Jag och många andra valde att göra detsamma på Trädgår'n.

    SvaraRadera
  33. Är väldigt stolt ändå över vilket fantastiskt lag vi har och vilken fantastisk framtid vi har. Tobbe du är för alltid en hjälte, en sådan spelare finns inte någon annan stans i norden. Aik:s damp spelare kommer få hybris nästa år då de inte vet var de kommer satsa mest på då tar vi guld! Nu tar vi cup culdet! Det finns många höjdpunkter att minnas i vinter från i år. Nästa år då jävlar!

    SvaraRadera
  34. Aldrig skall vi glömma...

    SvaraRadera
  35. Feldgrau! Gött det du säger, IFK fansen kommer att respektera fansen till de lag vi möter nästa år. Inga planinvasioner, inget provocerande av supportrar. Snyggt, tack blåvitt att ni sätter nivån till nästa år. Den som lever får se...

    SvaraRadera
  36. jag är så fruktansvärt jävla ledsen.

    SvaraRadera
  37. Kolla in Eurotalk på FanTV, i del 2 efter ca 15:30. Det bara sjunger råttmentalitet om det. Extra intressant det Härenstam säger om "självbild".

    http://www.svenskafans.com/fantv/default.asp?program=1057

    SvaraRadera
  38. sista stycket är mycket bra skrivet!.

    SvaraRadera
  39. Kommer aldrig glömma bilden av de äckliga råttorna som tvingade blåvitt-spelarna av sin egen hemmaplan. VÅR hemmaplan. Jag visste inte att någonting inom sport kunde göra så otroligt ont.

    Gnagarna försökte även attackera Glenn, de hånade Tobbe, de får fira det guld som hör hemma i götet och en importerad jävla pissluffare från brasilien i AIK gör så att jag för första gången velat personligen mörda någon.

    Jag hoppas att jag aldrig mer tvingas se AIK fira en seger mot blåvitt eller en titel. Jag har inga ord för att beskriva alla känslor i mig.

    Efter Hamburg 82 sa Glenn: "Jag känner mig som en fågel". Idag känns det som att den här fågeln fått vingarna avklippta. Men när framtiden är här kommer det bli klart för alla att ingen kan mäta sig med IFK Göteborg

    SvaraRadera
  40. Anonym 21:18/ Var säger jag det du påstår att jag säger?

    SvaraRadera
  41. Jag träffade några killar på jobbet idag som jag känte ett bra tag och som alltid har haft blåvita hjärtan och gått på matcherna. Men när jag talade med dem så tog de upp matchen utan att röra en min de såg helt oberörda ut av det som hänt medans hela mitt liv hade punkterats. Herregud dessa killar är ju inte hälften så mycket Blåvitt-supporter som jag.

    Men AIK lånat färdigt pokalen och det blir vi som får höja den nästa år kommer de vara hälften så lyckliga som jag

    SvaraRadera
  42. Kuken såklart, men att jämföra med förintelsen Feldgrau... nja.

    SvaraRadera
  43. Känns lite löjligt att sitta och jämföra hur dåligt man mår, och att vissa var på trädgårn och faktiskt valde att ha roligt och hylla spelarna som gjort en bragdsäsong är det väl inget fel i? Även om det gjorde enormt ont att de förlorade igår tycker jag att vi kan vara lyckliga över vilket bra jävla lag vi håller på.

    SvaraRadera
  44. var på trädgårn igår och nu i efterhand känner jag att det var ofantligt mycket bättre än att sitta hemma och deppa. istället för att lida i ensamhet kunde man sätta sig ner och snacka av sig med likasinnade som mådde lika piss

    dock var det riktigt förjävligt i början av kvällen. klockan är väl runt sju bandet drar igenom massa genomrötna covers samtidigt som dansgolvet befolkas av redan drängfulla ärkemuppar. ni vet, sånna som går på frölunda indians, lyssnar på bandit rock och bor i typ partille eller nån annan ångest-kranskommun. fyfan vad jag skämdes då...

    men längre fram på kvällen när mer vettigt folk dök upp var det rätt gött faktiskt och laget förtjänade verkligen hyllandet. inget annat lag hade klarat av att göra en lika grym säsong med så många nyckelspelare sålda/(korsbands)skadade

    SvaraRadera
  45. Fy fan för Frölunda puckeypacket och Partilledräggen som skämmer ut Götet.

    Långedrag

    SvaraRadera
  46. Feldgrau, du kan väl försöka förstå budskapet iaf. Jag bara undrar, hade IFK fansen uppträtt bättre på bortaplan? Kommer nästa säsong att bli ett trendbrott, IFK fansen slutar hata och uppträder städat på och utanför arenorna?

    SvaraRadera
  47. Om man ska försökase det possitivt så var ju gnagarna inte så tuffa längre när de gick mot central och dessutom kommer blåvitt visa alla hur stora vi är.

    Just nu hoppas jag att vi snart får se en till sån här guldfinal, med ett lyckligt slut dock, och att vi nästa år visar Gnaget och tar dem med typ 11-0 i inbördes möten. Till en början skulle inte heller en storseger i cupfinalen sitta fel heller

    SvaraRadera
  48. Nu kommer jag att röra upp en jävla massa känslor, men jag har väldigt lite förståelse för de fans på Trädgår'n som överhuvudtaget inte verkade berörda av att vi ett par timmar tidigare tvingats bevittna den kanske värsta förlusten i Blåvitts historia. Ju mer du lider, desto mer visar det att du bryr dig.


    Bra skrivet

    SvaraRadera
  49. Grabbarna var väl värda att firas på Trädgår´n i söndags. Glöm inte vad de presterat, det är helt otroligt starkt jobbat att vi kom 2:a!
    Nej, jag är inte känslokall, jag mår fortfarande skit efter matchen. Jag var en av dem som satt och grät långt efter att slutsignalen ljudit, jag var inte talbar och stängde av telefonen. Mina kära vänner/ovänner som följde matchen i tv-soffan fick även de se min stora besvikelse, rödgråten och tom.

    Men samtidigt så var jag också en av dem som försökte "fira" på Trädgår´n på kvällen.. Killarna anser att de var värda att firas, för den prestation de gjort under året. Jag ville dit för att visa min uppskattning!
    Istället för ris så vill jag ge en ros till alla som, trotts den bittra förlusten, gick till Trädgår´n och (firade är fel ord, men..) hyllade våra grabbar!

    Grabbarna ÄR guld!

    SvaraRadera
  50. dyrestam va bäst på plan!

    SvaraRadera
  51. det kallas att supa bort sina sorger, som jag tror dom flesta fansen OCH spelarna gjorde på trädgår´n

    SvaraRadera
  52. Psycho In Spe2009-11-06 13:18

    Visst var detta en sur och tung förlust...men semifinalförlusten i Europacupen mot Barcelona 1986 rankar jag personligen som värre... Total tomhet och mörker. Men om man inte var med på den tiden så upplevs söndagens förlust såklart som en av dom värsta, eller kanske den värsta. Det var väl nästan i paritet med utslagningen på bortamål i CL-kvartsfinalen mot Bayern München 1994.

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.