2007/04/17

Skyll inte på tränarna

Allsvenskan Åter igen förlust med siffrorna 2-1. Var ända gång vi förlorar så skyller massvis personer på tränarna och det tycker jag vi borde sluta upp med!

Vi har haft en del tränare sen vi vann sm-guld sist, och jag tror personligen inte att det var tränarnas fel att vi inte har vunnit sm-guld på 11 år. Det kanske beror delvis på IFK Göteborgs styrelse, det kanske sitter personer i styrelsen som inte borde ens få sitta där eftersom dem inte sköter jobbet så bra som dem borde.

Och så är det en sak till jag vill gnälla på, det är folk som står i klacken men som inte sjunger. Varför ens stå i klacken då? I "råttkross" matchen var det slutsålt i klacken men ändå fanns det folk som inte sjöng. Ni som inte sjunger borde inte ens stå i klacken.

31 kommentarer:

  1. ut med packet som inte sjunger! fullt med fjortisar, småkids och annat patrask, sätt dom på familjeläktaren!

    SvaraRadera
  2. nä.. vi gjorde oss av med en av våra bästa sen Bo Johansson.. trist.. kommer la å dröja ytterligare 11 år med denna ledning, från ICA Stig till Jonas O.

    Fn.. risk för en j*vla kass säsong.. tur att kvalet är borta för iår..

    Nu får det fn vara nog...

    SvaraRadera
  3. sjuk match.. å fan va polisdrägg efter matchen, såg en kille få armen avslagen med batong.. aj,

    SvaraRadera
  4. varför skall ultras ha svart och gult i flaggorna? färga staden blå och vit för fan, orka ultras fula drägg flaggor

    SvaraRadera
  5. Ja tack. Jag vill inte sjunga hata, jag vill inte skrika fitta, jag vill inte att motståndaren ska dö. Familjeläktaren får det bli nästa gång.

    SvaraRadera
  6. ehh, ja ställer mig vart jag vill och sjunger gör jag enbart i duschen.

    SvaraRadera
  7. Sjöng så att stupen har blivit som ett russin! När vi väl var MÅNGA så hördes vi inte. Kommer bli mycket bättre på den nya arenan.

    SvaraRadera
  8. jag är inte själv blåvit men att läsa följande i gp tyder ju på att er marknadsavdelning saknar både indianer och paddlar i kanoten;
    "Marknadschefen Hans Lundberg berättar att tanken var att det skulle pågå hela året - med start på säsongens första match. Att det var en högriskmatch hade man inte diskuterat närmare." (ang. änglalandsområdet. min anm.)

    om man inte inser att blåvitt-aik är den största högriskmatchen utanför stockholmsderbyna bör man avgå...

    SvaraRadera
  9. Förslag till nytt tröjtryck:

    "I Was Fucked By A Rat And I Liked It"

    Ett bra val till "goa gubbar" som gillar när deras pissiga och mindervärdeskomplexa humor biter dom i arslet.

    STHLM säger gonatt

    SvaraRadera
  10. fan va bitter du låter ni vann ju.
    godnatt solna.

    SvaraRadera
  11. Fan va bitter man e asså.... Nya tag mot BP dock! Kom igen blåvittfans det är nu blåvitt behöver vårt stöd som mest! Vafan torsk mot gnagarna suger hästballe men vad är en match, hallå? Blåvit tills jag dör!!

    SvaraRadera
  12. HÅller helt med om dessa idissar som inte sjunger. Borde vi inte kunna införa åldersgräns?

    SvaraRadera
  13. Är det inte bättra att erkänna att motståndarna var bättre den här gången? Förstår om det svider, men det är ju den enkla sanningen, det värsta är att i år får ni nog finna er i att det kommer att vara så i många matcher! Idéfattigare mittfälts och anfallsspel har sällan skådats...
    Blåvitt suger...

    SvaraRadera
  14. Fan...ge laget tid..i år är det ju bästa chansen om något att starta om och bygga nytt storlag. Ett lag trillar ur och bara vi är bättre än GAIS så fixar vi detta. Jag är mer än stolt över vissa spelare jag såg igår. För er som inte vet så mycket om blåvitts akademi så var inte oroliga. Om spelare som Andres Vasquez, Pontus Wernbloom, Jonathan Berg, Marcus Berg men även Ragnar Sigurdsson kan ta ett så stort ansvar i så ung ålder kommer vi snart ha ett av allsvenskans yngsta mästarlag någonsin. Andrés Vasquez, du var lysande igår! Och ÄNTLIGEN Jonathan, din glädje kändes ända upp till läktarplats. Bygg vidare gubbar!

    SvaraRadera
  15. Vi har för dåliga spelare för att vinna allsvenskan helt enkelt!

    SvaraRadera
  16. Halvt bakfull å jävligt besviken sitter man å mår skit på jobbet. Besviken för att vi torska mot vår värsta fiende och JÄVLIGT besviken på folk som tar plats i klacken å bara står bara å glor....va fan e det frågan om igentligen?! Märks att medelåldern är alldeles för låg när inte en kotte sjunger med i "när det spelas fotboll så hörs det en sång"...vart va trycket igår? vi mötte ju fan AIK! Tycker inte vi kan klaga på spelarna när vi själva inte gör vårt bästa på läktarna....nä nu skiter jag i detta å emmigrerar till norge.

    SvaraRadera
  17. Den här gången skyller jag på tränarnas usla coaching.

    SvaraRadera
  18. Det är inte så enkelt att alla i blåvitts styrelse och tränarstab är idioter. Rehn gör så gott han kan med laget.

    SvaraRadera
  19. egentligen har inte ifk målsättning att vinna allsvenskan. man ansåg ju det gick för bra ifjol.
    nästa år skall ocså bli ett mellanår.

    SvaraRadera
  20. Kom försent till matchen, polisen ville inte att jag skulle gå där eller åka dit eller gå åt det hållet osv... total kaos i trafiken... kom in 20 över då ifk-klacken var slutsåld.-.. satt presic innan kurvan, dvs på samma sida som klackan fast 50-60 meter bort, hörde klacken EN GÅNG! och det var när aikaren blev liggande i straffområdet och domaren blåste av, annars hördes aikarna med ramsor som "var e änglarna?" ideligen, satt å bara väntade på gensvaret som aldrig kom....

    Visst vi kan skylla på att vi står mitt på långsidan å att ropen bara dör ut, och vi kan skylla på att inte alla sjunger, å vi kan skylla på att håkan mild inte spelar längre och att strömberg har flyttat. men allvarligt. alla vill inte gapa "hata, hata, hat, hata, hata, fittor, öööh, kom då. osv...." i 90 minuter.

    vad jag vet så är det ingen egentlig kontroll över klacken, är det ngn som kan ta tag i skiten å få alla at börja sjunga SÅNGER igen. det finns ett flertal. och dessutom roliga sånger som alla e med på.. men som alltid är UG mer en stoppkloss än en gaspedal...

    Är det bara jag som har den åsikten eller är det flera? mot halmstad står vi på gamla hederliga I,J?? där sångerna får fäste under taket.......

    FORZA BLÅVITT!

    SvaraRadera
  21. Vem det än var som sa att det borde vara åldersgräns i klacken så håller jag med... inte för att det står småungar där som inte sjunger utan för att det står småungar där som inte bryr sig om fotboll utan bara vill jävlas.

    så mynt flyga vid ett flertal tillfällen och de flesta kastade dessutom som kärringar vilket resulterade i att mynten träffade de som stod lite längre ner i klacken. lite som den satans idioten som försökte pricka Adam med en bengal förra säsongen.

    SvaraRadera
  22. Som många säger.. problemet med IFK's klack är att snittåldern är alldeles för låg.. inför 18 års gräns?

    Jag stod i klacken, men tyvärr kunde jag inte sjunga allt för mycket tackvare min hals är i dålig form tackvare sjukdom, men jag försökte sjunga så gott jag kunde iaf! Det finns inga ursäkter!

    SvaraRadera
  23. ja fattar inte alls va ni snackar om, finns det ngn vuxen människa som sjunger ö.h.t. det är ju tack vare 14-18 åringar som det finns en klack.

    SvaraRadera
  24. Det är därför det kommer införas en gubbhörna på nya arenan, likt så som det var på gamla.
    Så kan kidsen få så i klacken om dem vill. Och vi som är lite äldre kan slippa kidsen =Win-Win.

    Sen i ren protest sjunger jag inte skitsånger som "forza hop allez" och annan trams. Vi borde uppdatera våran repetoar och komma på något eget

    SvaraRadera
  25. Själv när jag började stå i klacken på tidigt 90-tal så visste jag absolut inte sångerna eller hur man skulle uppföra sig. Men det fanns ALLTID äldre personer/gäng som vågade säga vad man skulle göra.

    Istället för att gnälla på ungdomarna borde man uppmuntra dom, se till att få dom engagerade om dom är tysta. Införandet av en åldersgräns skulle stoppa återväxten i klacken totalt...

    SvaraRadera
  26. " Gubbjäveln sa...
    Sen i ren protest sjunger jag inte skitsånger som "forza hop allez" och annan trams. Vi borde uppdatera våran repetoar och komma på något eget "


    Ja visst skit i att sjunga och ta upp plats i klacken då. Men vad fan tror du bilr bättre av att du gnäller?

    Dra igång dem ramsor vi har som inte innehåller "trams" då.

    Och så kanske du ska fundera på att själv hitta på en ramsa innan du sitter och gnäller på allt du tycker är dåligt.

    Varför går du ens på matchen?

    SvaraRadera
  27. "Varför går du ens på matchen?"

    en vild gissning här. han kanske vill se på fotboll, inte leka i sandlådan!?

    SvaraRadera
  28. En sång jag har jävligt svårt för är "hoppa blåvitt hopp" ,men jag sjunger med efter bästa förmåga iaf....även om jag inte hoppar.

    SvaraRadera
  29. Varför byter dem ut J. Berg i 60:e? Han var en de få som skapade något. Att använda "stärka offensiven" som argument faller då Sella tog samma position som Berg fast utförde arbetet grymt mycket sämre. Helt otroligt beslut.

    SvaraRadera
  30. Inte helt enkelt att kunna se matchen och försöka sjunga också samtidigt som man måste se upp med vad en del sorgliga figurer håller på med. Hade med mig mina barn på ståplats igår och det kändes som ett jävligt dåligt val när vi väl kom in. Bakom oss stog några idioter och kastade diverse föremål, de orkade dock inte längre än till oss. Framför stog några missanpassade sorgliga figurer och försökte sparka sönder staket och skyltar. Vid sidan av oss var några flanar i färd med att riva staketet. Att det sedan staplade omkring några pundare och försökte vifta med flaggor utan att orka lyfta dem högre än huvudhöjd på övriga åskådare gjorde det hela ännu jobbigare.

    Så var det det här med sången då. För det första jag tycker nog att jag som mångårig (började 1974) supporter har rätt att se matchen var jag vill. Sedan sjunger jag med så gott jag kan i en del av det som bjuds. Men att mina ungar efter all annan skit de såg skall behöva se sin farsa stå och skrika en del av de imbeccilla ramser det dras igång vägrar jag gå med på.

    Så alla fjortisar o andra.....sjung och var glada, men framförallt STÖTTA BLÅVITT. Det som en del håller på med förstör bara, återväxten bland supportrar riskerar att stanna av.

    SvaraRadera
  31. blåvitts klack är tyvärr en av landets mest patetiska. Säga vad man vill om Aiks dito men de står för en riktigt bra inramning. Den nya arenan kan förhoppningsvis återställa ordningen. Men om alla slöt upp i gemensam sång istället för använda flaggor som spjut och stå vråla solnatattare och diverse könsord för sig skulle arenaproblemet inte vara lika akut.

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.