2007/04/23

Feldgraus femma

FELDGRAUS FEMMA Säsongens första trepoängare och en något lättare uppgift att hitta spelare att ge poäng till.

IF Brommapojkarna, borta
5 poäng: Niclas Alexandersson - Hade likt hela laget svårt att hitta spelet i första halvlek. Sen vände det, med en ohygglig kanon från Alex vänsterfot. Efter det var han kung på banan, och slet något oerhört i defensiven. Nu är det bara att hoppas att resten av laget tänder till också.
3 poäng: Adam Johansson - Efter två bottennapp från vår filosof, syntes i dag i alla fall en glimt av det som Adam kan. Allt var inte hundraprocentigt, men framspelningen till 1–0, längs marken och snett inåt bakåt, är inte något som man är bortskämd med.
2 poäng: Marcus Berg - Liksom Adam har Marcus stått för två rejäla bottennapp. Idag var han inte mycket bättre, men det var klass på avslutningen. Att bara sätta dit foten och styra vidare bollen är inte heller något man är bortskämd med. I vanliga fall ska det fipplas i ett par sekunder innan skott kommer.
1 poäng: Ragnar Sigurdsson - Jag är fortsatt imponerad av vår nye islänning. I dag var det något fler missar än vad man, efter två allsvenska matcher, vant sig vid, men det jag främst gillar är förmågan att hålla i bollen i backlinjen, och antingen slå bra bollar mot forwards, korta bollar mot mittfältare, eller faktiskt driva upp bollen själv.

Totalt efter 3 omgångar
1. Andres Vasquez - 6 poäng
1. Ragnar Sigurdsson - 6 poäng
3. Niclas Alexandersson 5½ poäng
4. Erik Dahlin - 5 poäng
5. Jonatan Berg - 3 poäng
5. Adam Johansson - 3 poäng
7. Pontus Wernbloom - 2½ poäng
8. Marcus Berg - 2 poäng

12 kommentarer:

  1. Vet inte riktigt om jag kan hålla med dig här Feldgrau. Tycker Vasquez och Ragnar var bäst idag, tillsammans med Alex.

    SvaraRadera
  2. Jess, jag håller med föregående talare... Vasquez ska också ha ett gäng poäng, han var överallt! Adam var knackig i defensiven men skönt att han kom igång offensivt. Alex behöver en bättre kompis än boom-boom... Berg jobbar inte ihläl sej...

    (ställning efter 3 omgångar

    SvaraRadera
  3. För det första undrar jag vad matteläraren tycker idag. Sen vill jag påstå att Vasques får skärpa till sig i offensiven... Visst får han till nåt bra inlägg, men kvalitén på de måste förbättras... Sen tycker jag inte att han ska ha solbrillor på sig när han hänger inomhus på krogen heller!

    SvaraRadera
  4. Vasquez är min idol...

    SvaraRadera
  5. Vasquez, Berg, Alex i den ordningen.

    SvaraRadera
  6. nån mer, eller är det bara jag som tyckte att det var selakovic som fick igång spelet i andra? Han tog emot två långa uppspel på kort tid som han förvarade och delade ut på kanterna. Varav den andra startade anfallet som orsakade frispaken innan 0-2 målet. Annars såg han allmänt pigg ut och blev grymt arg när han byttes ut såpass tidigt.

    Såg dock senare att han gick runt med bandage runt vänstra låret, var det anledningan av bytet kanske?
    Mackan gjorde ju inget större väsen av sej under matchen förutom målet och halva friläget i första (framspelad av just sella).

    //åsikt av Xezzo

    SvaraRadera
  7. Jag läste precis på svenskafans spelarbetyg om exakt det jag skrev och tänkte. Sella slog tydligen upp en skada och därmed det tidiga bytet. Annars hade jag hellre sett Sella i 90 minuter.

    /xezzo

    SvaraRadera
  8. Kanske är gamla nyheter, men är det inte på plats med en ny lika som bär: Hjalmar & Olof Mellberg?

    Båda bjuder motståndarna på frilägen i tid och otid samt tjongar iväg bollen utan adress vid första bästa tillfälle.

    SvaraRadera
  9. Feldgrau:

    Har haft Adam Johansson lite som en gullegris efter förra årets fina insats från hans sida. Men igår fanns det en försvarare över alla andra: - Ragnar.

    Ragnar, Alex, Sella. Där har vi mina tre favoriter.

    Sedan ska man inte underskatta Rehn/Olssons första seger i allsvenskan, det släpper nog en del knutar på många håll och kanter.

    / Sillstryparen

    SvaraRadera
  10. Selakovic var ju sämst på plan igår, bortsett från ett par enkla passningar till Berg och vasquez lyckas han ju inte med någonting, sjukt att vissa fortsätter att hypa honom så fanatiskt. In med Wallerstedt från start!

    SvaraRadera
  11. kubanen:
    enkla passningar? han tog emot bollen med minst 2 gubbar i ryggen och delade ut dom på kanterna... det vill seja det alex och werbloom inte gjorde.. kanske såg enkelt ut men som sagt.. ingen annan klarade ju av det utan tjongade hellre..


    /xezzo

    SvaraRadera
  12. Käkade pytt i panna igår och det gav resultat. Nåja, det blev 3 poäng i alla fall. Annars var det väl inget vidare spel?

    5 poäng tycker jag Alex skall ha. Han gör ju ett helt avgörande mål och efter målet så ser det ju länge helt lungt ut. Man hade ju i alla fall 30 minuters lugn och ro.

    3 poäng vill jag ge Bengan. Han gör en bra och troligtvis helt avgörande räddning i slutet på första halvlek. Hade den gått i mål hade det troligtvis blivit total panik och kanska noll poäng?

    2 poäng ger jag Ragnar som gör en stabil insats. Hans syns inte så mycket tycker jag. Han är rätt placerad och utsätts inte för några större prov. Han spelar enkelt och rejält.

    1 poäng till Marcus Berg som river och sliter och också får pilla in en boll. Man kan tacka BP:s passiva försvar för att alla tittar på bollen i det läget. Men det är ju inte Bergs fel. Bra jobbat!

    En del gillar Adam. Tycker att han kan betydligt bättre. Förväntar mig mer av honom. Han är på väg att göra en Hjalmar i första halvlek då han sjabblar med en enkel boll. Vet inte vad han sysslar med där? Han skall väl rensa inåt planen men får halvträff? Sen reder han ju ut situationen. Men det kunde slutat illa.

    Vasques är ju också en spelare som många tagit till sitt hjärta? Förväntar mig även mer av honom offensivt. Han får ett gyllene läge i andra halvlek då han kommer centralt och rättvänd utanför straffområdet. Man förväntar sig skott. Men han är ju vänsterfotad. Han är för långsam och BP:s försvar kan enkelt styra ner honom till kortlinjen och chansen blir det ingenting av. Där måste han vara mer beslutsam och komma till ett avslut.

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.