2007/04/10

En chockkupp kommer sällan ensam...

Veckans kupp 1: Aftonbladets Robert Laul på Norra Stå under AIK-Kalmar. Om så bara i en minut i paus på övre läktarens ena entré, så var det lite kul. Dock ser vi det som en solklar uppmaning från Aftonbladet för brutalt läktarvåld framöver. För inte kan väl vi drönare till fotbollsfans göra annat än invadera Norra Stå på vår bortamatch mot AIK nu när vi sett folkhjälten Laul uppmana oss till det?



Årets comebackkupp 2: Förra året såg vi till att GP.se-läsarna ansåg att Gefle var det lag som skulle vinna SM-guld enligt folkopinionen. I år var det dags för en favorit i repris, Brommapojkarna röstades fram som "folkets" val om SM-guldsfavorit. När drygt 2 000 röster hade lagts hade Brommapojkarna en överlägsen ledning på 46 procent av rösterna. Denna återkommande styrkedemonstration är dels ett slag mot tidningens ledande krönikör som ständigt och jämt attackerar Blåvitt vare sig de förtjänar det eller ej. Men det är även en protest mot att tidningar i många fall använder dessa extremt vanskliga internetomröstningar som "opinionsmätningar" när de presenteras efter avslutad period.
Och nej Härd, i Göteborg agerar vi inte åskådare.

Månadens biljettkupp 3: Håkan Mild har fått sina fiskar varma från krönikörer, Baraben.com, supportersnack och debattinlägg den senaste veckan. Hur vänder han som sportchef en sådan ilsken mobb till sin fördel? Man går på frontalattack mot hatobjekt nummer ett: AIK. Men det börjar dock lukta lite desperation från Blåvitt när man i biljettförsäljningen kapitulerat till att låta den gamle spelarhjälten Håkan Mild vädja till supportrarna att ta med sig hela släkten till matchen mot AIK. Det officiella biljettvapnet har klickat och det har klickat när vi beger oss ut på den farligt ödsliga gigantarenan Ullevi. Nu kommer de smarta initiativen istället från supporterhåll vilket i sig är jävligt bra, men samtidigt ett underbetyg åt IFK själva. 20 000 på Ullevi är ett måste för att det ska bli bra ös på läktarna, klarar hypen av detta?

14 kommentarer:

  1. den gamla blåvitt-tröjan anno 1998 tyder väl ganska solklart att laul är blåvittsupporter...

    SvaraRadera
  2. Fan, hade jag varit skribent på Baraben hade jag testat vad jag kunde få läsarna till att göra, t.ex säg till alla att skapa ett konto på valfritt community(Lunarstorm etc.) och skriv Älska Blåvitt på deras klotterplank valfri dag/tidpunkt...
    Do it Frankie!

    /Lundquist

    SvaraRadera
  3. Jävligt märkligt att man inte sett någon som helst officiell reklam på stan för AIK-matchen. Det där utskicket från .se snackades det ju mycket om men den verkar ju inte ha nått många, ingen jag snackat med har fått den. Vart delades den ut?

    SvaraRadera
  4. Off-topic men det här med att saker och ting "klickar" förstår jag inte riktigt. Ibland hör man att det klickar när det INTE fungerar (som i denna artikel) och ibland hör man att t.ex "samarbetet oss emellan klickar perfekt". Då är det positivt.
    Fan, förvirrad

    SvaraRadera
  5. Sms:ade fem polare om de var intresserade av att kolla på AIK-matchen. Fler borde försöka få med sina polare till matchen om de normalt inte går på matcherna.

    SvaraRadera
  6. Jag fick det inte, jag bor i Linnéstan.

    SvaraRadera
  7. Jag fick det inte.

    Jag bor i Neanderthalborås.

    SvaraRadera
  8. Va fan ska mormor göra på matchen?
    Tror inte en 80 -årig tant kan bidra med någon fest stämmning. Men det lär klirra gött i Blåvitts kassa.

    SvaraRadera
  9. Jag fick det inte, jag bor i Malmö....

    SvaraRadera
  10. Jag fick det inte, jag bor i Lundby. Det verkar som många inte fått dem, gick det ut med reklamen eller posten? Det är ju inte ovanligt att reklamutdelarna dumpar sin reklam och kammar in pengarna...

    SvaraRadera
  11. .SE bilagan delades ut som reklam, det innebär att alla med en "ej reklam" skylt på sin dörr blev utan.

    Det är väl upp till oss själva helt enkelt. Ut och sprid budskapet. Flyers, snacka med vänner. Gör vad som krävs!

    SvaraRadera
  12. Var med min kompis när vi delade ut denna lilla reklam. Tyvärr var det inte särskilt många som fick det eftersom att väldigt många har en "ej reklam tack"-lapp på sin brevlåda.
    Dock så "råkade" jag lägga i några utskick i "ej reklam" hushållen =)

    SvaraRadera
  13. Passa på att bjuda med polare medelst nöjesguidens gratis-grej! Finns på shoppen och magasin 11, bland annat. 8och se till att gå på förfesten också, så får vi juste stämning i gänget!)

    SvaraRadera
  14. Jättekul med egna blåvitt-kampanjer men det finns en baksida även för oss blåvitt-fans. Dessa affischer sätts upp på ställen där det är förbjudet att affischera. När jag efter jobbet var tvungen att stanna över för att riva ner massa affischer och skrapa tejp MISSADE JAG BUSSEN TILL TRELLEBORG OCH PREMIÄREN. Baraben.com är ofta ett föredöme när det gäller att skapa en debatt kring blåvitt men inhte alla förstår var gränsen går. Är man sedan egen företagare är det bara man själv som drabbas. TÄNK EFTER FÖRE NÄSTA GÅNG..!!!!

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.