2010/10/10

Blåvitt är ett beroende

PASSION. Jag är svag för dig, för att du gör mig stark. Mina händer darrar, benen skakar, jag behöver dig nu. Trots att du förstör mig helt behöver jag så mycket mer. Jag vägrar släppa taget och jag kan inte hjälpa det. Svett och feber, jag vill ha dig här och nu. Du är min enda drog, kan aldrig få tillräckligt i kroppen, jag har dig och hela dig runt om i blodomloppet. Är jag dum för att jag utsätter mig för denna plåga? Är det här priset man får betala för att man håller något kärt? Jag kanske borde veta bättre…

Nu är det bara en lång väntan, kan stå mitt i Nordstan och trots det känna mig ensam, jag kan vara ensam men ändå känna din närvaro omsluta mig. Försöker kväva känslan och förneka begäret, det tjänar inget till, allt går i moll i en färglös verklighet. Och alla drömmarna som blivit stulna, drömmar man nu fått ge upp, nu återstår det bara minnen, nostalgi, ett låtsas-liv, en befängd flykt från sanningen. Min tillflyktsort; En behagligare realitet. Men just nu finns den bara i min fantasi. Finns det ingen bot för mina symptom? Jag öppnar ögonen och är tillbaka i min dystra vardag.

Jag får snart panik, någonting måste göras. Jag andas men känner knappt om jag lever, jag ber till en gud jag inte längre tror på. Det sägs att dåliga saker inträffar av en anledning, men inga kloka ord tycks lindra smärtan. Ligger vaken om natten och drömmer på dagen, alla tomma löften tär och mitt hopp det sinar. Vet varken in eller ut, måste ha tappat greppet. För att jag älskar dig, men vill samtidigt slå ihjäl dig, jag är en slav som gör allt för att få vara med dig. Jag skulle gå genom eld och nu sätts min lidelse på prov. Jag vill att du ska veta att jag inte lämnar dig när färgen flagnar på fasaden.

Jag är fångad i ett tvång som förtrycker mitt förstånd. Men kan inte överge dig nu, inget kommer nära nog att kännas som du. För du är min last och min räddning, min börda och min frälsning. Jag har famlat i höstmörkret men i dig såg jag ljuset. Ett ljus som gjort mig troende, men samtidigt så hopplöst beroende. Jag räknar varje sekund, varje minut till nästa stund, då jag ser dig igen, du är min stora kärlek du är min enda sanna vän.

Hur ska jag orka fortsätta? I höst finns inget kvar att hämta, bara misär och längtan. Och vad ska jag göra när jag bryter ihop medan du verkar oberörd? När jag bara vill försvinna men samtidigt vill vara kvar? Vad ska jag göra när jag vet att det inte finns något bättre i mitt liv? Jo, jag gör som jag alltid gjort, jag står vid din sida och håller din hand. För somliga ljus brinner aldrig ut och du kommer alltid att finnas i mitt hjärta.

Mot ett mer lyckosamt (och mindre smärtsamt) 2011!

21 kommentarer:

  1. Japp. Blåvitt är kärlek.

    SvaraRadera
  2. Har Birro börjat blogga för BaraBen?

    SvaraRadera
  3. Mycket riktigt, ära den som äras bör, mycket inspiration är hämtat från hans texter... Och parallellen med att se kärleken som en drog är klockren då man ena stunden njuter av känslan men att nästa stund lida för pga avsaknaden. Tror väldigt många kan relatera till det i den bemärkelsen även om man inte håller på med droger.

    SvaraRadera
  4. Jag känner igen mig i krönikan. Å botemedel finns ej.
    Grymt skön/smärtsam krönika.

    SvaraRadera
  5. den va lite väl mycket..

    SvaraRadera
  6. Du skulle må mycket bättre om du blev Gaisare! Förstår att det känns illa att hålla på ett plastlag utan själ och hjärta!

    SvaraRadera
  7. Bra skrivit Auburger.

    / Tobias

    SvaraRadera
  8. Märks att det är inspirerat från "Du är knark"... Precis som han säger, väl främst första stycket, men låten är väldigt talande för hur vi supportrar känner, kan instämma i allt vad aburger skriver, jävla landslaget som gör att vi måste vänta i 2 veckor för nästa "dos" ;)

    Anonym 21.39; Hahahahahaha

    SvaraRadera
  9. GAIS 1894 är äkta kärlek.
    ICA (KIA) Köpeborg är megångspublik och plast. Senaste matcherna har ni haft 6000 personer på hemmamatcher. De 1500 gratis ungarna bakom bortastå räknas inte. Innebär ju att ingen köper läsbiljetter eftersom endast de som var dumma nog att köpa årskort går på matcherna nu

    SvaraRadera
  10. Lider är väl det enda gaisare gör?

    I ärlighetens namn så var jag på vippen att bara köra låttexten för att beskriva känslan, men tyckte dels att det skulle bli lite väl brutalt, jämföra Blåvitt med droger liksom...(fanns vissa delar som jag dessutom inte höll med om så skrotade den tanken), men jag kände att inlägget blev mer innerligt då jag jag tog med en hel del eget också, och tog med det som jag tyckte var kärnan av låten.

    SvaraRadera
  11. anonym 22:49/ Du är medveten om att ert "lag" alltid har typ 2500-3500 personer på matcherna va? Inte ens när det är gratis för alla lyckas ni dra publik, så gå och häng dig å pajas som håller på laget som just nu ger bort gratisbiljetter till sin nästa hemmamatch = tragiska Gais.

    SvaraRadera
  12. wellington

    vi har aldrig haft under 3000 på våra matcher

    men du tycker ju 6000 är bra på era 2 senaste ICA amtcher där alla ahr årskort o inga lösbiljetter e sålda ?

    Undrar hur många åskådare ni hade haft om ni legat i tredjedivisionen..just det..ni(ICA) hade gått i konkurs som ÖIS VAR PÅ VÄG ATT GÖRA för några år sedan och e på väg att göra nästa år

    SvaraRadera
  13. stöd luffare, handla på ICA

    SvaraRadera
  14. Johan, provokatören2010-10-10 23:47

    Hej alla,
    har funderat på det här med FC Gothia! Vore inte det en kanonidé nu när vi klarsynt får medge att CL-spel för svenska lag endast är nittiotalet förunnat?

    Vi skiter i det här med derbyn och lokalkonkurrens, gör slut på smågäng som Häcken, Gais, Öis och låter oss uppgå i ett mäktigt göteborgskt storlag med egen arena a la FCK. Vi änglar skulle vara gladast då vi ju blir majoritet i den nya allians som skapas.

    Själ, hjärta och Blåvitt säger ni? Jovisst, men i en helt ny uniform och med djävulskt mycket större möjligheter att göra avtryck någon annanstans än runt allsvenska kvalstrecket. Det fanns en tid då människors klass, livsstil och ursprung sammanförde dem med ett av lagen i stan på ett självklart sätt. Den tiden är förbi. Min bror är moderat gaisare från Örgryte och jag själv skulle kunna vara KPML(r):are och rödblå.

    Mycket av vårt supporterskap idag bottnar i en kärlek till hela staden, och tillsammans skulle vi troligen fylla nya Ullevi, eller den nya superarenan som många talar om härinne.

    Visst skulle krönikeförfattaren och vi andra sörja vårt gamla blåvitrandiga gäng ett bra tag, men tiden läker alla sår och kärleken får åter liv.

    Och till sist - hur snällt är det att vilja hålla liv i en 106-åring som uppenbarligen tappat livsgnistan. Stäng av respiratorn och ge liv åt något nytt, utan att för den sakens skull glömma det vackra Blåvitt givit oss.

    SvaraRadera
  15. Jaha, och stockholmarna ska gå samman i Stockholmia IF då eller? Kommer inte att funka varken där eller i Göteborg. Antipatin mellan supportrarna är allför stor och viljan till denna hybrid är lika med noll!

    SvaraRadera
  16. 23:35 - Gais har aldrig haft under 3000 på era matcher? Du har ett väldigt selektivt minne:

    2010
    Omgång 18: 7 Augusti GAIS - Mjällby AIF 3-2 Publik: 2941

    2009
    Omgång 29: 26 Oktober GAIS - IF Brommapojkarna 0-1 Publik: 2775

    2008
    Omgång 18: 10 Augusti GAIS - Trelleborg FF 0-0 Publik: 2508

    Omgång 24: 28 September GAIS - Halmstad BK 0-4 Publik: 2834

    Omgång 26: 19 Oktober GAIS - Malmö FF 2-2 Publik: 2770

    Omgång 28: 28 Oktober GAIS - Helsingborg IF 0-3 Publik: 2554

    Omgång 30: 9 November GAIS - AIK 0-2 Publik: 2674

    Därutöver finns lika många matcher de senaste åren där ni ligger någonstans mellan 5 till drygt 100 personer just över 3000, uppjusterat eller inte.

    SvaraRadera
  17. 23.47 Håller inte med dig över huvudtaget skulle aldrig stå sida vid sida med en Gajsare dessutom har varken öis eller gais några pengar och häcken har sin Gothia cup som ända inkomst så vad skulle dom tillföra oss? Det ända vettiga från din text e en egen aren stuket sen att du ens nämner Nya Ullevi som en fotbolls arena e ju ett skämt sämre stämningsfull arena kan man ju leta efter även om den e slutsåld.

    SvaraRadera
  18. "Johan, Provokatören"
    Det är ju inte utan att en liknande tanke slagit en åtminstone en gång tidigare när man känner att man står på ravinens brant. Men det skulle ju aldrig fungera, på kort sikt skulle det innebära att fullblodssupportrarna (om jag får uttrycka mig så) skulle bojkotta och publiken enkom skulle bestå av evenemangssupportrar. Så att vi skulle fylla Betongevi? Nej. Personligen skulle jag nog aldrig kunna sympatisera ens i närheten av vad jag gör med IFK med ett sådant lag ihop-plock-lag... Skulle innebära döden för "den riktiga" Göteborgsfotbollen.
    Sedan gör många jämförelsen med FCK, och det är inte helt rättvist, i arenafrågan nämns det väldigt ofta, men i Köpenhamn är "Parken" den främsta evenemangsarenan och när artister kommer dit så får FCK inkomster således, om vi har en arena för 25000 (vi måste ju vara lite rationella) och U2 kommer hit säger vi, vart tror ni konserten kommer gå? Betongevi eller vår arena? Så man måste fråga sig hur lönsamt det blir att äga en arena som ändå inte kommer hyras ut till särskilt många andra evenemang...

    SvaraRadera
  19. Grymt skrivet!
    Håller med, man klarar sig inte utan Blåvitt och tiden mellan november och mars/april är en mörkt tid!

    Fortsätt så Auburger!
    Kärlek till er på BaraBen som lyser upp min vardag!

    SvaraRadera
  20. Anonym sa...
    GAIS 1894 är äkta kärlek.
    ICA (KIA) Köpeborg är megångspublik och plast. Senaste matcherna har ni haft 6000 personer på hemmamatcher. De 1500 gratis ungarna bakom bortastå räknas inte. Innebär ju att ingen köper läsbiljetter eftersom endast de som var dumma nog att köpa årskort går på matcherna nu

    10/10/10 22:49


    Om du får sätta såna regler så får jag också det. Därför bestämmer jag att alla era åskådare inte får räknas.

    HAHA! GAIS HAR NOLL ÅSKÅDARE!! HAHA!!

    (Maka på dig i sandlådan så jag också får plats.)

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.