2006/10/05

Pontus Wernbloom: Supportrarna har rätt att gnälla!

SPELARINTERVJU När landslagsuppehållet kryper på oss tänkte vi ta tempen på en av våra mittfältsstjärnor för att höra vad som egentligen hände i Helsingborg, vad spelarna tycker om Ultras protestmarsch och hur det känns att få spela på Nya Ullevi hela nästa år. Baraben.com tog oss ett snack med Pontus Wernbloom.

Tjena Pontus, vad hände med guldstriden? Vi supportrar är sugna på guldpytt vettu!
- Ja vem fan e inte det, riktigt surt att vi spelat så dåligt på sistonde och nu nästan är borta från den!

Första halvlek nere i Helsingborg var något av det sämsta jag sett ett Blåvitt lag prestera. Varför blev det så? Så jävla bra är väl knappast Henke Larsson?
- Hahaha, mmm dojorna stod verkligen kvar i omklädningsrummet. Fråga mej inte varför men vi skäms och hoppas att det aldrig kommer att upprepas!

Din egna form den senaste tiden har varit lite vacklande med, vad har du att säga till ditt försvar?
- Den har väl precis som lagets inte varit på topp på sistonde men det é bara knyta näva å komma igen. Man kan inte göra något mer än det...

Det har diskuterats bland supportrarna att Arne Erlandsen trots att han var en "väl hård" tränare tog med sig vinnarinstinkten bort från Kamratgården- vad säger du som spelare om det?
- Så é det verkligen inte! Tro fan att vi vill vinna annars hade vi ju lika gärna kunnat spela puttekula.

Vad tror du skulle krävas till nästa år för att orka hela vägen? Att vara med ända till 26 omgången i guldstriden?
- Jag vet inte riktigt, men vi behöver bli jämnare och förhoppningsvis har vi unga fått lite mer rutin. Då kan vi bli riktigt glödheta.

Det har ryktats en hel del den senaste tiden att utländska klubbar studerat dig. bland annat sägs West Ham ha varit på Ullevi två gånger efter VM. Kommentar?
- Haha nej det är bara mycket tjöt och inget konkret. Inget jag hört i alla fall.

Men om något konkret dyker upp då? Är du sugen på att dra ut i Europa eller vill du stanna och "utvecklas"?
- Svårt att säga, men jag trivs i Blåvitt så dyker det inte upp något riktigt kul så stannar jag med glädje här! Men lite för tidigt är det ännu, jag har ju bara spelat en säsong.

Har ni spelare hört om bland supportrar väldigt omdebatterade "demonstrationen" upp till Kamratgården nästa helg? Där en del supportar ska tåga upp till träningen för att dels kräva bättring efter Helsingborgsdebaclet men även stötta er inför DIF-matchen?
- Mmm jag hörde det. Vi får lá se, alla har ju rätt att uttrycka sig. Jag menar, folk betalar pengar för att se oss så det är klart dom vill få "betalt" och tycker de inte att de får det så kan dom gnälla.

Nästa år blir ju 13 hemmamatcher på Nya Ullevi då Gamla ska rivas, vad tror du om det? Risk att det blir väldigt avslaget kring fotbollen i Götet då kanske?
- Nja svårt att säga, men det är bättre atmosfär på ett fullt Gamla än några få på Nya.

Plast eller gräs på nya arenan?
-Gräs!

Vem vill du se som tränare i IFK Göteborg 2007?
- Spelar mig ingen roll. Jag får sköta mitt bara!

Men intresserar inte ni spelare er väldigt mycket för det? En viss tränare kan ju innebära förtroende för dig medan en annan kan betyda bänken...
- Jag har ju bara haft två tränare haha. Så det är svårt för mej att säga men det é hugget som stucket.

Till sist, har du något budskap till vill ge våra läsare?
- Det ordnar sig.

18 kommentarer:

  1. "Det ordnar sig". Samma motto som MP. Illailla

    SvaraRadera
  2. Bra frågor, baraben. Inte lätt för Pontus att riktigt oss svaren vi vill ha... Det här inlägget tog ung. gem minuter att skrica. Det var det.......bäty--

    SvaraRadera
  3. "bland supportrar" är en otrevlig fras att använda, då det lätt feltolkas antalet det handlar om.

    SvaraRadera
  4. Vad fan bettyder "puttekula"???

    SvaraRadera
  5. Han är allt bra skön, Pontus. Men att säga att det ordnar sig gillar jag inte att höra...

    SvaraRadera
  6. Men vad faen?! Vad vill ni att HAN ska säga då?

    "Jo, serru, jag har fixat med en ny tränare på min fritid här, så han börjar träna laget nästa vecka. Tipsade honom på en ny spelidé som jag filat på. Sen har jag skrivit till stadsbyggnadskontoret och Higab, så de kommer snabba på bygget och öka platserna till 25 000. Vidare har jag lobbat för att Gais och Öis ska ut ur alliansen och det pappret är precis påskrivet."

    Han är en spelare bara, som dessutom spelar sin första ordinarie säsong. Var glada för att han ställer upp och alltid svarar så öppenhjärtig som han gör. Snart är han mediatränad, och då är det slut på såna här intervjuer.

    Jävla gnällkukar!

    Ps
    Fråga din farfar eller farsa, så förklarar han vad puttekula betyder. Det involverar bland annat dina pungkulor och en hammare.
    Ds

    SvaraRadera
  7. Mosa Serbien/Montenegro!!!

    SvaraRadera
  8. Ps
    Fråga din farfar eller farsa, så förklarar han vad puttekula betyder. Det involverar bland annat dina pungkulor och en hammare.
    Ds


    Hahahahahahhaaha. Weltklasse.

    Sen gällande det ordnar sig är det ju helt rätt, han har en livsstil som är positiv och framåt. Hade det varit bättre om han sagt "allt går åt helvete"??? Som någon annan sa, var JÄVLIGT glada att vi fortfarande har spelare som svarar från hjärtat och inte som medietränade kaniner...

    SvaraRadera
  9. Bra intervju och så, men det hade varit kul att höra/läsa vad Pontus tror att hans dåliga form sedan KFF borta beror på.

    SvaraRadera
  10. Men hallå eller, om han hade vetat vad hans svacka hade berotpå hade han ju redit ut det. Fotbollen e ju sån att ibland har man flyt ibland inte...

    SvaraRadera
  11. fan va skön han är wernbloom! hehe

    SvaraRadera
  12. han är ung, han är tung, han är stadens kung!!!

    SvaraRadera
  13. Jag gillar wernbloom! Han känns äkta! En riktigt skön lirare som kommer fortsätta utvecklas och bli grym. Sen är han från rätt stad också=)

    SvaraRadera
  14. "Det ordnar sig". Gnäll hur mycket ni vill om det, men jag älskar fanimej Pontus. Så jäävla skönt att svara så, jag tror på Wernbloom.

    Och som andra sa, var glada över att han inte är en mediatränad divafjolla. All heder till Pontus

    SvaraRadera
  15. pontus for president! (fast han vill väl inte det, har hört att han och frankie har sin gemensamma nämnare i sin politiska åskådning...)

    SvaraRadera
  16. sista anonym//

    Så Pontus och Frankie vill ha Monarki?

    SvaraRadera
  17. gurra/ menade mer att de är subversiva rödingar...

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.