2006/10/16

IMG går på storoffensiven...

(klicka för större bild)

26 kommentarer:

  1. aaaahhahaha "gymnasieutbildning är ett krav", ja det får man ju FANIMEJ hoppas!

    SvaraRadera
  2. Det var en ganska tafflig jobbannons får jag säga, hoppas det inte är synonymt med det nya samarbetet.

    SvaraRadera
  3. skandal var väl att ta i, men själva annonsen lyser ju inte av proffsighet direkt. dock är det förmodligen så att man lägger låga krav för att få en bred bas av ansökningar. men samtidigt undrar man ju om IMGs satsning ska påbörjas genom en jävla annons i GP?!?!

    Skulle inte de finnas på Kamratgården för att skapa nya kontakter från sitt fantastiska kontaktnät? Att sätta in en annons i GP för att fixa ett par reklam/sponsorsäljare kunde nog Blåvitt klarat av utan att snacka om tidernas bästa avtal när man presenterade samarbetet med IMG.

    Jag i alla fall förväntade mig att tre personer från IMG skulle jobba med Blåvitt, inte att man skulle rekrytera lokala säljare för att jobba för Blåvitt.

    SvaraRadera
  4. de är ju bara och ringa halse, så kan vi vara med och bjuda på makondele för faan. skit i PR.

    SvaraRadera
  5. Bred bas? Ja det kan tänkas, oftast brukar företagen göra tvärtom. Alltså fläska på lite extra i annonsen för att solla bort folk direkt och slippa få så jättemånga ansökningar. Det är klart man kan reagera på annonsen, men oftast brukar inte jobbannonser vara speciellt bra utformade. Synd bara att det i det här fallet "går ut över" Blåvitt.

    SvaraRadera
  6. Jag skall lätt söka det jobbet. Jag är kass på engelska, men vafan - kan Svennis vara förbundskapten för England med sin engelska så skall jag nog klara mig där...

    SvaraRadera
  7. Borde väl finnas hur många säljare som helst bland oss Blåvitt-supporters?
    Bara att söka!

    SvaraRadera
  8. enligt rykten har flera supportrar som jobbar inom sälj/marknad redan sökt jobben med...

    SvaraRadera
  9. Ryktas även att ett par av Barabens "hangarounds" sökt jobbet. Hade jag varit säljare hade jag tyckt det varit det finaste uppdrag som funnits, att jobba för föreningen vi alla älskar!

    SvaraRadera
  10. Dra åt helvete, rätt man på rätt plats inga jävla "jag hejar på blåvitt och vill jobba för er". VASSA säljare med ett sinne för ekonomi.

    SvaraRadera
  11. wallenberg/ finns iofs en del av stans bästa på sina områden som läser den här bloggen...

    SvaraRadera
  12. Man kan väl vara en vass säljare fastän man håller på blåvitt?

    Vill du hellre ha en råtta kanske?

    SvaraRadera
  13. gaisare som saboterar allt för blåvitt och img.

    SvaraRadera
  14. Angående "gymnasietutbildning är ett krav" så bör det påpekas att de flesta duktiga säljare jag känner är inte det för att de har en "fräck" utbildning utan för att de är skickliga på att sälja. Litegrann som en naturlig målskytt.

    Jag ser inget fel i att IMG söker folk, kom ihåg att det inte är blåvitt som betalar lönerna för de här grabbarna och IMG lär vara minst sagt lika intresserade av att det blir rätt folk på rätt plats i och med att de med all sannolikhet har provision på vad blåvitt förbättrar försäljningsmässigt.

    Håll i hatten, det här är en såkallad "win/win-situation" ingen jävla dragkamp.

    / Sillstryparen

    SvaraRadera
  15. kjellan

    Ja, självklart, men det är ingen kvalifikation. Inte ens intressant i sammanhanget. Gör en "råtta" jobbet bättre än en blåvit så skall "råttan" ha jobbet.

    sillstryparen

    "...de flesta duktiga säljare jag känner är inte det för att de har en "fräck" utbildning"

    Jag har arbetat som säljare själv och kan hålla med, men det har samtidigt vägts upp av en mycket god allmänbildning och människokännedom. Har du inte gått ut gymnasieskolan får du ju inte ens sitta på call-center, så nog bör det vara lägsta krav.

    SvaraRadera
  16. normerna förändras med, om 10-15 år kommer man behöva minst två högskoleutbildningar för att få toppjobben. gymnasieutbildningens tid för bra jobb är något för äldre generationer, när yngre chefer tar över kommer vi få se en kraftig höjning av kraven.

    är man inte välutbildad eller utbildad inom huset ska man inte ha jobb inom ifk framöver, det anser jag borde vara en självklarhet...

    SvaraRadera
  17. Står ju inte hur många säljare dom söker, och skall dom hålla på med detta fram till 2019 kanske det kan vara bra att ha lite nytt blod på företaget?

    SvaraRadera
  18. kapten/ de kanske behöver en KAPTEN för säljlaget? ;)

    SvaraRadera
  19. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  20. wallenberg/ Klart att det inte är en kvalifikation. Men jag ser hellre än blåvitare som är duktig på det han gör och brinner för klubbens bästa, än en GAISare eller vem fan som helst som har det "bara som ett jobb"

    SvaraRadera
  21. Wallenberg:

    Jag anser att en skicklig säljare tar sig vidare och anser precis som du att det handlar främst om en jävla social kompetens, men även om en stor portion självförtroende. En naturlig säljare är svårslaget oavsett vilken bakgrund han än må ha. Universitetsstudier eller livetsskola, det spelar ingen roll enligt min mening. Ej heller om säljaren är Öjsare eller AIK:are.

    Viktigaste är att det blir bra för IFK.

    SvaraRadera
  22. Dessutom är det väl troligt att det är en juniorsäljare de söker, de lär ha minst en seniorsäljare med sig.

    SvaraRadera
  23. I dagens samhälle så måste man ha en utbildning för att ha den rätta kompetensen och världsvanan. "Branschlärda" är bara en myt och en på tusen riktigt bra säljare har inte någon typ av säljarutbildning, ekonomiutbildning eller akademisk examen bakom sig. Gymnasiekompetens kommer man ingen vart med.

    SvaraRadera
  24. Frankie:

    Jasså, du tycker jag borde söka... tja varför inte...

    SvaraRadera
  25. Klart att man skall söka, när man är såväl säljare som blåvit. Perfect Combo!

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.