2009/12/15

Lucka 15. Gamla Ullevi (den nya).

Baraben.com presenterar, Julkalendern "24 blåvita stunder 2009."

ULLEVI. Kärt barn har många namn, har även hört olika försök till att få kalla Ullevi för "Borgen", vilket är helt befängt. Borgen är och kommer alltid att vara Frölunda borg, och i den borgen spelas det hockey. I frölunda borg är vi inte. Vi är på Ullevi. Vi spelar en lite finare sport, vi spelar fotboll.

När jag skriver här på BaraBen så kommer jag bara att skriva Ullevi, och är det då någon bonde som frågar - vilken? Så är han tydligen inte riktigt intresserad och förtjänar därför inte min tid. Skulle det helt plötsligt bli så förfärligt att vi måste spela en match på friidrottens Ullevi (den stora) så tar vi det problemet då.

Hur som helst. Ny arena, fantastiskt. Akustiken på Ullevi är helt underbar, vilket vi blåvita supportrar verkligen har fått uppleva. Lite svårare dock för dom andra två lagen som har Ullevi som hemmaarena, eftersom dom inte har kapacitet att fylla den, men låt oss nu inte gå in på den diskussionen igen.. 19 Spelade matcher, 17 utan förlust. Om någon säger Ullevi, då tänker man blåvitt. Blåvitt och Ullevi. Hade varit rätt intressant att se hur många som skulle svara Gais eller Örgryte, inte många.

Jag har köpt mitt årskort, har du?