2009/12/12

Lucka 12. 94:e minuten.

Baraben.com presenterar, Julkalendern "24 blåvita stunder 2009."

STEFAN SELAKOVIC. Idag är det min födelsedag, och därför väljer jag en av de bästa stunderna från året till dagens lucka. Det här är i mina ögon sett den absolut bästa matchen som har spelats i Allsvenskan under säsongen 2009, den hade allt. Det var derby, det var fullsatt, bra tryck från läktaren, många målchanser, många fasta situationer, mycket närkamper, hårt men fair spel, ribban var rätt lagd av domaren. Jag bara älskar den och kan se det här klippet gång på gång. Jag har dock aldrig i mitt liv varit närmare en hjärtattack än under denna match. Här har ni den.

Rysningar, överallt. Man får väl först och främst gratulera Jakob Johannson till priset "flest missade målchanser under en match" men han är så jävla förlåten efter att han får fram skarven så att Sella kan springa in avgörande målet. Vi vann bägge matcherna mot Gais i år, Gais är alltid Gais, och en seger mot dem känns lika bra varje gång. Men den här gången var det extra skönt, för det stod 1-1 fram till 94:e minuten...