2009/03/09

Barcelona dag tre: "Sisten upp är en AIK:are"

BARCA 09. Klockan var 06.15 när mobilen ringde till i morse. Löpning med Hellberg och Mild stod på programmet. 25 minuter genom bergen innan man var framme i receptionen på El Montanya. Väl där möter Hellberg upp och visst har fystränaren redan varit ute och sprungit när klockan börjar närma sig sju. Mild kommer ner punktligt och det bär iväg längst med kullarna i soluppgången.

Lite nervös är man i det här laget, när man inte ägnat senaste tio åren åt att vara i fysisk topptrim som Hellberg, eller när man inte sprungit biiptest sönder och samman som Mild. Hellberg gick dock ut ganska lugnt och jag och Håkan hängde på utan problem. Jag ville försäkra mig om att ligga framför Håkan för att ha koll när rycket skulle komma. Något ryck blev det dock inte tal om på ett tag. Upp och ner bar det genom backarna och ut på grusvägar där vi till slut tvingades vända när en gäng galna hundar började skälla. Hellberg hade tydligen blivit jagad av hundar på sin tidiga runda i morse och det märktes att han blev lite darrig i benen när rabiesbestarna satte igång att skälla.


Till slut så började vi närma oss receptionen igen efter vad som kändes som en halv evighet. Nu började åtminstone mina krafter tryta. Då utbrister Hellberg ”siste man upp är en AIK:are”, och sätter sedan världens fart sista biten. Vem vill vara en AIK:are tänker jag och lägger mina absolut sista krafter på att trycka förbi Mild med en liten rusch. Problemet här är bara att det är 200 meter kvar och när Håkan driver förbi och flinar ”jaså, du utmanar?” då känner jag att det är kört. Jag har bränt mina sista krafter, jag har gjort en Brink. Jag gick för tidigt helt enkelt.

Till sist stapplar jag upp till receptionen men får trots allt beröm för min löpning. ”Jag ska säga till Niclas Carlsson”, säger Hellberg då. ”Vadå då”, undrar jag. ”Så får han fixa en tröja till dig”.

27 kommentarer:

  1. Haha Håkan är Mühlegg. Du är Elofsson. Skön text.

    SvaraRadera
  2. Bra text! Keep it comin'

    SvaraRadera
  3. Älskar att man kan gå in på baraben flera gånger om dagen och att det alltid finns nytt fräscht material, GRYMT!! :)

    SvaraRadera
  4. HAHAHAHA! Kanonbra text, BaraBen när den är som bäst.

    När du får tröjan av den skalliga råttan så kan du ju alltid köra den genom blästringsburen och sedan pissa på den när den kommer förbi på löpande bandet. Alltid något...
    =)

    SvaraRadera
  5. Detta är ju beroendeframkallande, hlet underbart med sådan här bevakning riktigt lyxigt

    SvaraRadera
  6. Mera sånt här, tack! Detta var göld

    SvaraRadera
  7. haha fan va fint.. att få vara med och springa med håkan mild.. det är lyx

    SvaraRadera
  8. Bästa texten på evigheter! Fan vad bra Erling!

    SvaraRadera
  9. Bra jobbat Erling. Från att ha varit lite sömnig under vintern har baraben vuxit till Svergies bästa sida! Kämpa på!

    SvaraRadera
  10. Burn! :) Härligt att se att Håkan är rolig gubbe hela tiden där nere :D

    SvaraRadera
  11. GnagarErling:

    Jävla mocklis som får löpträna med St Håkan.

    Men ett väl valt fälleben, tror jag Mild hade kunnat respektera och uppskatta.

    SvaraRadera
  12. Gött med "löpande" rapporter från Barcelona, fortsätt så här! Kanon!

    SvaraRadera
  13. HAHA!
    Underbar text och vår sportchef är ju lysande:)

    SvaraRadera
  14. Hahahahaha klockren läsning! Underbart skriven text och slutet var ju bara för klockrent!

    SvaraRadera
  15. Riktigt bra skriver Erling! Gick precis ett par varv runt Gamla Ullevi och nu ser man det här. Myten om måndagsmorgonar är spräckt :-)

    SvaraRadera
  16. HAHA fan va kul =)
    Riktigt skönt med färska rapporter ifrån Barcelona!
    Fortsätt så!

    SvaraRadera
  17. Grattis Tobias Hysén på födelsedagen!

    Glöm inte att gratulera honom ni utsända Baraben:are.

    SvaraRadera
  18. Jag vill önska en video intervju med kalle!

    SvaraRadera
  19. Väl rutet av er båda.

    Kommer det några intervjuer?

    SvaraRadera
  20. Anonym 11:46/ Ja, det kommer komma spelar- och ledarintervjuer från Spanien. Håll koll på sidan, löpande uppdateringar sker!

    SvaraRadera
  21. Gratis e gott :)

    SvaraRadera
  22. Efter en hel del "Benchmarking" har vi GAIS'are kommit fram till att bästa sättet att stödja GAIS är att köpa Faktum.

    "Sup skallen i skinnväst"

    SvaraRadera
  23. hör inte in på tråden men e det års möte idag??

    SvaraRadera
  24. Kan tänka mig att IFK Göteborg som förening också uppskattar att detta genomförs av baraben till supporters. Riktigt grymt!

    SvaraRadera
  25. Haha! Grym rapportering.

    /Culo

    SvaraRadera
  26. Så bra grymt jobbat skulle vilja sitta & titta på er med en öl i handen.

    Bäst i SWE !

    GubbUltras ÄnglarnaSthlm

    SvaraRadera
  27. Hahaha helt underbart =))

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.