2009/03/21

Är det bara jag som längtar till den sjätte april?

SPELSCHEMA. Dagens match, mot Kalmar, tillsammans med premiärmatchen mot Helsingborg bör vara de två svåraste matcher vi har framöver. När man slänger en blick på spelschemat reflekterar man ganska snabbt över vilka självklara matcher vi har. I april månad bör vi ta full pott, sålänge vi får ha laget intakt utan skador ser jag inga större hot mot vinster.

Många skulle säkert säga att hemmapremiären mot Djurgården är en svår match och visst, det är premiär-nerver, det är en helt ny arena och det är framförallt Djurgården som man aldrig riktigt vet vart man har. Trots det förmodar jag att våran trupp är såpass rutinerad och säker i sig själv att vi även i den matchen får med oss tre poäng.

Efter de inledande två matcherna möter vi Häcken, Öis, Hammarby och Örebro. Det här är givna matcher som vi SKA vinna, allt annat är katastrof. Däremot inleds Maj med en borta-match mot Ellos. Jag har aldrig sett en vinst på Borås arena, och funderar faktiskt på att stanna hemma i år. Det känns som det måste vara något som gör att vi inte vinner där när jag är med!

Maj månad blir en riktig "hemma-månad". Vi spelar hemma mot Gefle, Kalmar, Malmö och Brommapojkarna, och har dessutom säkra tre poäng att ta hem i ett derby mot gais. Derbyt är dessutom den viktigaste matchen för mig att vinna i Maj, då det gäller att visa vart skåpet ska stå efter förra säsongens debakel!

Fram till uppehållet känns det helt klart som att vi har en god chans att ta full pott sålänge vi har truppen intakt och inget oförutsett händer. Många skulle argumentera att de farligaste matcherna är mot motstånd som Malmö, Kalmar och Djurgården. Tvärtom anser jag att de mest riskfyllda matcherna är mot Örebro, Brommapojkarna och Gais. Helt enkelt de matcher som du, jag och förmodligen laget redan räknar hem som segrar! THAT'S IT, SÅ ÄR DET BARA!

Och förresten, är det bara jag som längtar till den sjätte april?!

15 kommentarer:

  1. STANNA HEMMA MOT ELFSBORG!

    SvaraRadera
  2. Även jag har lidit den känslan att de är mitt fel att vi förlorar mot Elfsborg borta... MEN det är deras jävla plastgräs som förstör en ännu större del av den svenska fotbollen.

    Därför behövs ALLT stöd våra änglar kan få där. Så att Taco-Anders hör så mycke sång om Blåvitt att till och med Hjalmar snurrar upp honom på läktaren.

    Ge inte sitta-ner-och-klappa bönderna en vinst på läktaren, för vi alla vet att till och med BP har en bättre klack än dem.

    SvaraRadera
  3. Som vi SKA vinna.

    Tycker du har alldeles för höga förväntningar!

    SvaraRadera
  4. lite ödmjukhet tack. Detta unga lag helt utan nån riktigt bra spelare på innermittfältet kan få problem mot många lag om man inte ger 700%

    SvaraRadera
  5. Jisses, snacka om höga förväntningar.

    SvaraRadera
  6. längtar mer till 6e då börjar allsvenskan för blåvitt

    SvaraRadera
  7. Gott att man löst årskort för att kolla på sånt här:). Fy fan

    SvaraRadera
  8. Anonym 17.05:
    Helt rätt, sjätte ska det vara och är. Vet inte var jag fick fjärde ifrån!

    SvaraRadera
  9. Ja, snälla, uppmuntra till ännu högre förväntningar! Jag vet dock inte om det går. Förväntningarna och pressen är enorm. Full pott i alla de första matcherna? Knappast, inte en chans skulle jag till och med vilja påstå. 1:a platsen är ett självklart mål i år, men att vinna varje match kommer vi inte göra, glöm det.
    Ha realistiska målsättningar, och framförallt realistiska krav!

    SvaraRadera
  10. Z:
    Det är bara förlorarare som håller kraven och förväntningarna låga. Vill vi vinna SM-guld, vill vi ut i Europa och vill vi framför allt bli ett storlag igen går det inte att ha inställningen att "Det blir svårt och vi kommer säkert att förlora en del". Det här laget är det mest lovande och det har potential och chans att inleda och spela en jävligt stark första halva av säsongen. Har du inte tron, viljan och målsättningen att varje match ska vara vunnen kan du hålla på gais eller öis istället!

    SvaraRadera
  11. Av PeeMan:
    Det är bara förlorarare som håller kraven och förväntningarna låga. Vill vi vinna SM-guld, vill vi ut i Europa och vill vi framför allt bli ett storlag igen går det inte att ha inställningen att "Det blir svårt och vi kommer säkert att förlora en del". Det här laget är det mest lovande och det har potential och chans att inleda och spela en jävligt stark första halva av säsongen. Har du inte tron, viljan och målsättningen att varje match ska vara vunnen kan du hålla på gais eller öis istället!
    Du har fel på ett antal punkter. Föreställningen att vi ska vinna SM-guld och spela ut i Europa är klart möjlighet, och något vi också med dagens trupp kan kräva. Det betyder dock INTE att vi kommer vinna varje match, att vi kommer flyta igenom årets Allsvenska. Vår trupp har svagheter, det går inte komma ifrån. Vi är inte överlägsna. Att lägga upp förväntningen att vi kommer vinna varje jävla match i årets Allsvenska är fullständigt orealistisk.
    Sedan påstår du att jag inte har den viljan. Det har jag, herrgud vad jag har det. Men jag har inte den förväntningen eller kravet. Varför? För sådana ska vara realistiska, annars får dom motsatt effekt.

    År 2007 vann vi 14 av 26 matcher.

    SvaraRadera
  12. Blåvitt är ett höstlag - Det kommer inte bli full pott innan uppehållet, utan vi kommer ligga 6-7 poäng efter täten i det läget.

    SvaraRadera
  13. "Blåvitt är ett höstlag"

    Hjäsp... Detta är en ny säsong. Nyckelordet är ny.

    SvaraRadera
  14. Allvarligt talat är jag riktigt orolig för barabens läsares förmåga att förstå vad andra människor säger/skriver. Varenda text blir ju helt söndersågad av folk som inte ens fattar budskapet och i många fall innehållet Helt sjukt att ni inte fattar att texten är skriven med fruktansvärt mycker ironi och hets!

    SvaraRadera
  15. Haha, ni är för roliga. Har ni läst PeeMaNs tidigare texter? Jag som känner honom personligen kan gå i god för att det här är ironi på hög nivå. Hittar han en svaghet att gnälla på gör han det, och finns det ingen hittar han den :)

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.