2010/11/23

Årskort och solsemester

ÅRSKORT. Idag en vecka innan sista -just nu- officiella datum att förnya sitt årskort går ut har det enligt officiella hemsidan sålts drygt 500 årskort. Sådär stabilt. Över 6000 personer, företag eller kort och gott kunder har alltså valt att ännu inte förnya sitt årskort. Jag tvivlar på att vi får se en helt osannolik försäljningsökning kommande vecka även om löning kommer.

Jag tvivlar även på att ansvariga på Kamratgården kan ha missat BaraBens läsarundersökning från häromveckan:

Officiella hemsidan passar nu även på att meddela att leverans av de nya årskorten dröjer. Efter en säsong där missnöjet bland kunderna är minst sagt stort trodde Blåvitts marknads och försäljningsavdelning märkligt nog att deras kunder är jättesugna på att väldigt kort inpå en misslyckad säsong återigen betala för en produkt medan besvikelsen för säsongen som gått knappast släppt på alla håll. Framförallt är långt ifrån alla förändringar eller positiva nyheter inför kommande säsong är klara.

Att Kamratgården tog beslutet att årskortet skall förnyas innan siste november är ett för mig väldigt märkligt beslut efter en säsong som blev den stora besvikelsens säsong istället för revanschens. Jag hoppas, önskar och tror att Blåvitts marknads och försäljningsavdelning redan insett detta och rätt snart kommer gå ut med att årskorten kan förnyas typ hela januari ut så att folk kan behålla sina platser och det inte blir en massa strul för alla parter.

Åtminstone för goodwillens skull gentemot kunderna borde förnyelsetiden förlängas. Det är knappast så att det dräller av nya supportrar efter säsongen som nu vill skaffa årskort. Det skulle väl vara de som vill migrera till årskortsutsålda Levande Sittplats om det uppstår lediga platser där.

Annars skall det varit publikrådsmöte under tisdagen. Man kunde maila in sina åsikter om matcharrangemangen, bortsett från åsikter om hur spelet sett från läktarna, och jag skulle vara förvånad om publikrådet inte tar upp frågan om den korta tiden att förnya årskortet.

Publikrådet skulle även fokusera på mat och dryck och detta tolkar jag som ett steg mot att Blåvitt räknar med att hyra Gamla Ullevi "clean court" kommande säsong och därmed även ges möjlighet att ta del av intäkter från mat och dryckesförsäljningen.

Jag skulle i så fall bli förvånad om det inte görs ett försök till en kraftig ökning av inhägnade mobila barer på eller snarare under läktarna nästa år. Sittplatssektionerna har en väldigt stor majoritet av besökare som är över 18år och under sista matchen prövades det även att ha en bar under klacken som ändå är den sektion där störst andel misstänkta ickemyndiga befinner sig. Det enda hindret för en utökning av mat och framförallt dryck på Gamla Ullevi är egentligen tillståndsmyndigheten i Göteborg som visst skall vara minst sagt hård nuförtiden och flera av deras anställda verkar enligt källor komma från en annan planet eller rent av rekryterats från pingströrelsen.

-----------------------

COPA DEL SOL. Blåvitt kommer som bekant åka till denna träningsturnéring i månadsskiftet januari/februari 2011 för att möta andra lag från norden och östeuropa som också spelar vår/höst och flyr vädret på hemmaplan under försäsongen.

Om någon redan är trött på snön och kylan som redan dragit in så kan BaraBen ”avslöja” att Ryanair flyger direkt Göteborg-Alicante (Väldigt nära Elche och La Manga där matcherna skall spelas) och billiga flygbiljetter för perioden finns det gott om.

Matcherna kommer annars att visas på TV4 Sport verkar det som och BaraBen håller på att planera för att troligtvis skicka ner något form av team på plats för att bevaka Copa Del Sol och Blåvitt i synnerhet.

21 kommentarer:

  1. Tiden för förnyande av årskort är verkligen kort men det är nog många som mig som sitter och väntar på löning, men att det skulle förnyas runt 6500 kort är det nog ingen som tror, om du tänker efter kommer du nog på att det var likadant förra året. Alla förnyar inte. Det är liksom ingen risk om man inte ska vara på LS att man inte får en plats man är nöjd med. Folk har redan börjat spara till jul och januari och februari kommer vara tajta de med. Så sitt ner i båten, vi lär sälja en hel del årskort även om även jag är rädd för ett tapp.

    SvaraRadera
  2. Jag tror folk vill se om det blir någon satsning eller inte..

    Fler Gajsare in i truppen och jag kommer GARANTERAT inte förnya mitt kort.

    JAg vill se spännande värvningar. Gärna något från lägre divisioner (ej trollhättan) eller skandinaviska ligorna.

    Kommer finnen tillbaka?
    Sticker Ragge?
    Lämnar JO?

    Många funderingar - Få svar.

    SvaraRadera
  3. helt sjukt faktiskt att man inte kan få smälta denna rötna säsongen innan man är tvungen att bestämma om man vill behålla sina platser, känns nästan som ett hån, en månad till borde man ha på sig tycker jag.

    SvaraRadera
  4. Hur är priserna kommande säsong jämfört med årets?

    SvaraRadera
  5. Om man ligger pyrt till ekonomiskt kan man be om mer tid. Men då får man inget presentkort. Vem behöver 2 månader för att bestämma sig? Ni som vill kan fundera till slutet på mars när revanschen börjar.

    SvaraRadera
  6. Det kan bli ett bistert uppvaknande för den marknadsavdelning som tror att kunder egentligen inte uppskattar eller bryr sig om kvalitén på produkten.

    I slutändan är Blåvitt en produkt, och efter en säsong som denna slår man definitivt ur underläge om man vill behålla sina kunder.

    Tråkigt men sant. Säljs det 5000 årskort ska man nog vara lycklig.

    SvaraRadera
  7. Jag SKA förnya mitt årskort, det är givet. MEN jag har inte änns tänkt när jag ska göra det, kan nog ta någon/några månader för mig att fatta, känna lite längtan efter blåvitt...just nu gör jag inte det. smälta detta rötna.
    föralltid blåvitt, för alltid årskort.

    SvaraRadera
  8. Jag tänker inte förlänga mitt årskort. Flera tusen kronor för ett lag som i bästa fall gör fem bra matcher om året är inte värt det. Blir PPV och enstaka matcher med lösbiljett till 2011. Första säsongen jag inte kör årskort sedan 1993. Men någon jävla gång får det fan vara nog.

    SvaraRadera
  9. Jag är sugen på att prova en ny plats nästa år. Är det någon trevlig stämning på någon sektion på "Allélångsidan"?

    SvaraRadera
  10. Har suttit 2 år på sektion K2, fick inte sitta kvar,då YF ska ha både sek K1 o K2 nästa säsong.
    Köpte årskort förra veckan på LS, enda platsen som va ledig var längst upp på rad 13 i ena hörnet,byter gärna mot en bättre plats om det blir någon ledig.

    SvaraRadera
  11. @Bengan
    Har du blivit medgångssupporter efter så många år? Blåvitt handlar inte bara om fin fotboll! Man ska stödja Blåvitt i vått och torrt!

    SvaraRadera
  12. @Bengan
    Tänk om det vänder, jag säger inte att det gör det men tänk om? Vill du då sitta där hemma framför tv:n och känna att du "missat" alla roliga matcher? Det är verkligen inte samma sak att se Blåvitt på tv som på plats. Brukar se alla bortamatcher (som jag inte åker till) på tv men det blir liksom aldrig desamma. Hoppas du ändrar dig och vi ses på Ullevi så många matcher vi bara kan 2011. Desamma till alla andra änglar.

    SvaraRadera
  13. Den enda anledningen varför man vill sälja årskort innan 1 dec är för att säkra upp ett visst ekonomiskt resultat redan detta året då vi går minus och vi vill kunna visa på inkomster under kvartal 4. Tappat som alla bävar för tycker jag redan märktes ganska tydligt denna säsongen redan. Varje match var det mellan 1000-2000 årskortsinnehavare som inte dök upp. Det är nog de personerna som kommande säsong inte kommer förnya sina årskort.

    SvaraRadera
  14. Vissa verkar inte fatta att folk som "Bengan" (och jag) inte köper den loja inställningen från Blåvitt. Över en månad sedan fiaskot fullbordades och ännu inte ett jävla pip från Blåvitt om någon självrannsakan eller insikt om att vi måste förbättra oss så in i helvete. Deras förmåga att kommunicera är så pinsamt usel att man fanimej skäms. Ibland känns det som att hålla på ett lag i division fyra eller något, när ska de fatta att det är dags att börja tänka positivt och kommunicera med medlemmar och fans???

    SvaraRadera
  15. Jag ska köpa nytt årskort. Fast det blir nog i typ mars eller nåt. Nu är det jul och mkt annat man ska lägga pengar på.

    SvaraRadera
  16. Det är klart att Blåvitt kommer att hyra GU "Clean court".

    Ida kommer nu att börja samla in pengar på BB för att åka till La Manga.

    Blåvitt kommer att förlänga årskorts tiden, även företag visar ljumen inställning. Fast då "fjanten" Fredrik är försäljningchef på KG, så blir det inte många rätt.

    SvaraRadera
  17. Jag har, tillsammans med mina grannar på Gamla förnyat årskortet.
    Inte för att jag är nöjd med någonting överhuvudtaget med den säsongen som precis tagit slut eller för att jag drömmer våta drömmar om JOs taktikska genidrag...
    För mig var den enkla anledningen att jag dels vill vara garanterad att få sitta bredvid de jag alltid sitter med och på våra platser som vi trivs mycket bra med.

    Det är ju ingen som blir mindre supporter för att de inte lägger ut upp till 3papp i dessa tider när julen stundar, när det fortfarande är jävligt tajt ekonomiskt för många dessutom.

    Jag tror även att en stor anledning till att det bara är nov ut som gäller är att man vill kunna sälja även de "frigjorda" platserna i julruschen.

    Dock "kräver" jag fortfarande förändringar, främst vill jag ju ha väck Jonas Olsson, det är en känsla av att det kommer gå käpprakt åt helvete nästa säsong annars.

    SvaraRadera
  18. utomlands-träningsmatcher på försäsongen i all ära, att de dessutom kommer sändas på tv är fantastiskt, men valhalla då?
    har fan saknat att stå ute i 16gradig KYLA, ända sedan jag satte mig på bussen hem efter sista försäsongsmatchen mot ljungskile i vintras...

    SvaraRadera
  19. Möjlighet att förlänga sin bokning
    För dem som vill finns möjlighet att få sin årskortsreservation framflyttad till 31/12. Dock innebär detta att man inte får förnyelsepremien om 200 kr i Blåvittshopen.

    Hör av dig till arskort@ifkgoteborg.se eller 031-703 73 00 , så hjälper vi dig att flytta fram din bokning.

    SvaraRadera
  20. Blir -3 årskort för mig o mina vänner nästa år:(. Kommer dock kunna lösa friplåtar.

    SvaraRadera
  21. Vad är det man ska tänka på?
    Köp kortet och glöm att du gjort det. Sedan, i mars, när suget sätter in kan du tacka dig själv för att du var framsynt... :-)

    Är bollen rund, eller?

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.