2009/09/04

Hjalmar Jonsson kostade mig en marängtårta

HJALMAR. Så stod man där i söndags, och total pessimist som man är ibland så väntade man sig inget annat än en säker förlust med kanske tre, fyra mål. Ett par minuter in i andra halvlek får vi en frispark efter att Lund spelat upp ännu ett mindre teaternummer och förhoppningarna på läktaren började sprida sig om att nu kanske det äntligen skulle hända något. Men rutinerad som man är förstod man såklart att ”den sätter han aldrig”. Blåvitt har väl inte gjort mål på frispark sen Jimmy Svensson 2001, typ, och Hjalmars tidigare mål i allsvenskan kan han mest tacka Conny Johansson för.

Bredvid mig står en kompis som jag tagit med på den här matchen, vi kan kalla honom Lars, och nu hör jag mig själv säga en någonting i denna stund som jag skulle få ångra ett halvt dygn senare.

”Sätter han den här nu så bjuder jag på tårta imorgon!”


Givetvis händer det då. Miraklet att Hjalmar Jonsson på sitt sjuttioelfte försök äntligen smeker en frispark direkt i mål. Tror ni dessutom inte då att halva BaraBens redaktion (om det nu finns någon sådan) har hört detta fina citat och direkt börjar häcklandet… Nåväl, jag är en man som står vid mitt ord, så här kommer bildbeviset. En marängtårta från Steinbrenner för 103 spänn som jag, kollegan som vi kallar Lars, och en person till fick äran att dela på. Tack för den tårtan, Hjalmar. Men efter 4-0 på Ellos kan jag egentligen bara säga en sak, den smakade jävligt gott…

17 kommentarer:

  1. Lorenzo Lamas2009-09-04 18:36

    Nämn ALDRIG Jimmy träben i samma artikel som Hjalmar, vi kunde lika gärna haft "monstret" i goonies istället för Jimmy på vänsterkanten.

    Jag kan ärligt erkänna att jag inte var sådär jätteförtjust i Hjalmar i början men....nu bara älskar jag honom.
    Och filmade verkligen Lund? ser ju ut som dom krokar ihop eller?

    SvaraRadera
  2. "Blåvitt har väl inte gjort mål på frispark sen Jimmy Svensson 2001, typ"

    Men hallå eller. Ragnar Sigurdsson i premiären mot djurgården kan du väl inte ha glömt?

    Trots allt var det ju otippat att du skulle behöva bjuda på tårta. Mer vågar var det då av min kompis (ja, en tjej) som jag gick på Chile-Brasilien på Ullevi med för ett par år sen.

    Brasilien har fått frispark typ precis utanför straffområdet och det är Ronaldinho som ska slå den. Då säger hon:
    - Sätter han den här så visar jag brösten!
    Jag behöver nog inte säga att Ronaldinho satte den. Och hon var inte en kvinna som stod vid sina ord....

    SvaraRadera
  3. när var du på fotboll senast? boom boom har ju lirkat in några frisparkar på senare år.

    SvaraRadera
  4. Jonathan Berg mot AIK från typ halva plan förra året!

    SvaraRadera
  5. Hjalmars mål på länken. Se och njut!

    SvaraRadera
  6. Haha, en man vid ditt ord är du iallafall Erling!

    SvaraRadera
  7. @lLinnea. Ragnar la inte målet mot jurgården direkt på frispark.

    Gött med tåta annars!

    Forza Hjalmar!

    SvaraRadera
  8. men asså orka leta upp mål gjorda på frisparkar sen 2001. Poängen med hans inlägg handlar inte om det.

    Bra skrivet och kul läsning.

    //D-Day

    SvaraRadera
  9. MM ser god ut.

    SvaraRadera
  10. Hjalmar Jonsson han skjuter så högt, han skjuter så sneeeeet!

    Hjalmar Jonsson det bästa vi sett!!!


    PS. MEN DUUUUU! ALTERNATIVA SHOPENS REKLAM BILD!!

    MÅ DET FINNAS NÅGE FINARE BILD??!!

    (full)

    SvaraRadera
  11. Tänk vad mycket värt ett mål mot Elfsborg är!

    SvaraRadera
  12. Janos å Hilding2009-09-05 00:02

    Inte fan har du betalt pengar för den där tårtan?

    ;)

    SvaraRadera
  13. Haha! du blev totalsågad!

    SvaraRadera
  14. Tur att ni har nyttig mat i alla fall!

    SvaraRadera
  15. Lägg ner nu Erling och börja intressera dig för Dam curling eller nå´t, som du kan lära dig. Fotboll är nog lite för svårt för dig!

    SvaraRadera
  16. haha ja sa något liknande: Vafan ska hjalmar slå den för? Han har ju aldrig gjort mål på frispark...

    SvaraRadera
  17. Tips till anonym 12:02, lära sig att skriva ihop orden och använda stor och liten bokstav på rätt ställe. Dessutom är Erling en av de som kan mest fotboll på den här bloggen.

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.