2009/09/14

DN - AIK:s officiella propagandaorgan?

16 kommentarer:

  1. ...och GP är Blåvitts!

    Grattis till serieledningen, passa på att fira innan kl 21 ikväll, då är vi förbi igen!

    Firman

    SvaraRadera
  2. Omgången är inte klar än så vänta med dina hyllningar.

    SvaraRadera
  3. [Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.]

    SvaraRadera
  4. Vaddå passera Kalmar, det är ju Blåvitt de i sådana fall passerar!!!

    SvaraRadera
  5. Firman: Du är uppenbarligen inte GP-prenumerant.

    SvaraRadera
  6. Dulee är jävligt starkt psykiskt har jag förstått!

    SvaraRadera
  7. Han dricker jävligt starkt spritiskt också har jag förstått!

    SvaraRadera
  8. Om man bortser från att DN har missat att det framförallt är Blåvitt dom behöver gå om så ser jag inte riktigt felet med artikeln? Det är väl Englund som säger att AIK är starka mentalt? Det får man väl räkna med att han säger. Dn publicerar ju bara uttalandet.

    SvaraRadera
  9. Ar Pharazon2009-09-14 14:50

    Firman: Du har aldrig funderat över varför vi kallar GP för GAIS-Posten? De har typ lika positiv inställning till Blåvitt som SvD's Jan Majlard har till Zlatan!

    SvaraRadera
  10. anonym 14:22/ Då bortser du ju från hela poängen. Att DN skrivit artikeln innan Blåvitts match och antog att de skulle förlora- eller har katastrofal koll på tabellen. Det är ju poängen.

    SvaraRadera
  11. de får gärna spela lika ida o passera kalmar, men oss passerar de icke

    SvaraRadera
  12. Skribenten på DN är med i Blåvitts konspiration om att hålla nere pressen och guldförväntningarna. Så måste det vara!

    "DN-SKRIBENT UTSATT FÖR TACKLINGSATTACK AV HÅKAN MILD" är en mer lämplig rubrik.

    SvaraRadera
  13. Klockrent Frankie, som vanligt! :D

    SvaraRadera
  14. Någon gång runt 2000/2001 hade jag en mycket intressant mailkorrenspondans med Lars Grimlund(om jag minns namnet rätt)på DN ang AIK. Detta var efter att han i en intervju med Stuart BAxter presenterade Gnaget som den "ända svenska klubb som varit internationellt framgångsrika". Efter ett antal mail fram och tillbaka kom således det som jag misstänkte, "Nej, sjävfallet har vi inte sama artikel i upplagan utanför Stockholm, det stämmer ju inte riktigt men vi måste ju sälja tidningen....IFK och Malmö är ju mycket mer framgångsrika ". Jag har ångrat mig 2000gånger att jag inte har sparat den korrenspondansen.....

    SvaraRadera
  15. Som sagt, vi är tillbaka i serieledning, ni borde kanske tacka för lånet!

    Håller med PeeMan att resultat inte var helt rättvist, men måste alltid fotbollsmatcher sluta rättvist?

    Om jag inte missminner mig så var det bara en vindögd linjman som såg att bollen var inne när Blåvitt vann på Råsunda med 1-0 2007 och därmed gav Blåvitt SM-guldet, fråga djurgårdarna om de tyckte att det var rättvist!

    Men skit i det!

    Vi leder serien och Djurgårn åker ur, Djurgårn åker ur...!

    Stolta AIK

    SvaraRadera
  16. Stockholmslagen har en lokal reklamtidning som heter DN.

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.