2009/08/09

Höstformen är här


ORDNINGEN ÅTERSTÄLLD. När det kändes som mörkast tändes hoppet om en riktigt rolig höst. Misströsta icke. Vi har alla andra topplagen på hemmaplan utom Kalmar. Idag visade vi att vi börjat ta poäng på borta(?)plan också. Trots alla spelare som fallit bort så är vi fortsatt med i den absoluta toppen. Tack Tobbe och alla spelare och ledare som rest sig fastän ni egentligen aldrig varit nere för räkning.
Tack Bengan för vi vet hur du hatar när blåvitt förlorar.
Visst känns det mer spännande att vara med i guldstriden utan att ha den största guldpressen på sig?

49 kommentarer:

  1. Ni hade 12 spelare på plan idag med dommaren. Var det därför ert tifo var vitt och svart vid matchsstart! Riktigt rötet främst när alex kom förbir på kanten och skickade upp er gubbe på läktaren frispelar allbäk och sen får ni frispark. Äcklig jävla dommare!

    Hata bögvitt!

    SvaraRadera
  2. Härlig vinst! Viktig vinst! Vi älskar Blåvitt!

    SvaraRadera
  3. Dålig förlorarw??

    SvaraRadera
  4. Ingen offside vid 1-1 målet så vet inet varför ni gnäller jävla nötter

    SvaraRadera
  5. Skönt med vinst idag, men domarteamet var faktiskt en vandrade katastrof åt båda håll. Samt vart är all Göteborgspublik, 11 000 i ett derby är ju tamejfan magiskt pinsamt. Hela stan valde väl knappast Madonna framför fotbollen..

    SvaraRadera
  6. Dyrt.
    Tror helt enkelt att priserna skrämmer lite. Jag har varit på många matcher sista tiden och idag var det helt klart en faktor som fick mig att stanna hemma. Kalla mig gärna snål och att jag inte bryr mig om blåvitt men jag tror lite lägre priser är ett måste till nästa säsong. Jag bor bara i Göteborg på sommarn så årskort är inget alternativ

    SvaraRadera
  7. Så jävla gött med dessa 3 viktiga poäng!
    Tack Tobbe! <3

    Klacken sög kuk idag måste jag säga!

    SvaraRadera
  8. ALDRIG MER PENGAR TILL TIFOFONDEN! serriöst hur fan kan man göra samma jävla pissluffartifon hela tiden ???

    SvaraRadera
  9. 19:11

    Je, tanken har slagit mig också. Satt på långsidan idag då vi var en blandning av öisare och goda människor som såg matchen. 320 kr eller vad det gick på är ju inte bara roligt att hosta upp för en allsvensk match, dock sitter man där likförbannat på varenda match :)

    Heja Gefle! Heja Örebro! Heja Halmstad!

    SvaraRadera
  10. jävligt snyggt med svarta sopsäckar som tifo....är det renhållnings-bolaget som sponsrat eller?Mina tifo-pengar hamnar hädanefter i flume-riden

    SvaraRadera
  11. Tifot var lite som gais sopsäckstifo i premiären.

    SvaraRadera
  12. känn på dom övriga resultaten ikväll! Ellos-Gefle 1-3, Hif-ösk 0-1 osv...ingen dålig afton!

    SvaraRadera
  13. NÄR ska någon ställa de här jävla pajasarna som håller i tifona mot väggen? Varför kör inte Baraben igång en Tifo-sektion? Då hade jag gladeligen lagt pengar!

    SvaraRadera
  14. Serieledare!!

    SvaraRadera
  15. Serieledare här är vi här är vi !!!


    HÄR ÄR VI !!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  16. SERIELEDARNA HÄR E VIIIII

    SvaraRadera
  17. höstformen? om vi ska vinna allsvenskan får vi fan lära oss att spela bra i 90 minuter.

    bortsett från blåvitt älskas idag även gefle, örebro och halmstad... tack säger jag bara

    SvaraRadera
  18. håller med!

    Ultras nu är det fan dags att börja leverera!

    SvaraRadera
  19. UNDREBART.
    Glöm nu inte att gå in och rösta.
    Bara några timmar kvar. Gå in på;
    http://www-anglakamraten.blogspot.com/

    SvaraRadera
  20. Hannes Stiller är grymt bra! Sicken jäkla nickpass på sista.

    Även TO skall ha en eloge för att han vände matchen.

    SvaraRadera
  21. Tifot suger verkligen !

    Fram med Bengalerna igen !!!

    SM-GULD !!!

    SvaraRadera
  22. 12000 nu, 37000 2004. En hatad "nya ullevi" en ny efterlängtad "gamla ullevi". Vad händer?. Är det någon som bör vakna.. eller!?.

    SvaraRadera
  23. Kolla vart ÖIS ligger i tabellen smarto!

    SvaraRadera
  24. Senaste 2-3 åren har blåvitts tifo varit löjligt och man ser samma varje gång! Dags för en förändring????????

    SvaraRadera
  25. asså elfsborg gör snyggare tifon än oss, de e pinsamt

    SvaraRadera
  26. Smarto svarar: Blåvitt låg inte i topp då. Vart har 25000 tagit vägen?. inte är det öis supportrar.
    SMARTO!

    SvaraRadera
  27. Bättre tifon!!

    SvaraRadera
  28. http://www.youtube.com/watch?v=6TAdteN1_Vg

    Dagens tifo, rent visuellt är det faen inget dåligt tifo. Att sedan plast kanske kan kännas "billigt" kan jag ju hålla med om, men helt ok tifo för en bortamatch. Våra påkostade tifon skall vi ha på våra hemmamatcher. Mina pengar kommer att trilla in i hinken som vanligt, bra jobbat för en liten peng UG !!!

    SvaraRadera
  29. Öis har bara medgångssupportrar, det är ett faktum, ni såg väl hur tomt det var i deras klack idag? Där nere var det ju typ 30 pers..

    SvaraRadera
  30. vi vann matchen fan va gött. Men ÖIS KROSSADE i tifon det är va jag kallar hyllning...

    SvaraRadera
  31. On top of the league, we're havin' a laugh!

    SvaraRadera
  32. Som det ska vara, Blåvitt serieledare!!!!!. Nu skickar Överklassen till Superettan...tvii

    SvaraRadera
  33. Vi låg visst i topp 2004...

    SvaraRadera
  34. När skall folk fatta att VI INTE ÄR AIK? En direkt efterapning av "kom igen gnaget" är patetiskt. Att alla klackar plankar är en sak, men AIK är för guds skull vår största rival. Nu är det 2 matcher i rad som det här självmålet genomförts. En massa färskingar tycker säkert att det till och med var mäktigt.Vi 40+ skruvar oss i obehag och håller för våra barns öron.

    SvaraRadera
  35. vad hände med "snart skiner poseidon"??

    SvaraRadera
  36. Ok, 2004 va jubileumsår. året innan va det mycket folk på matcherna. även 05,06,07.
    Håll med om att det inte blivit som förväntat med en ny intim arena, blåvitt serie ledare mm.
    Jag vill bara få fram en diskussion om vad som blivit fel, för det har det. Inte fullsatt på gamla än.
    Konstigt är det.

    SvaraRadera
  37. Så här skall det se ut mot Ellos!
    www.youtube.com/watch?v=o4eC9ta53TU&feature=related

    SvaraRadera
  38. palla kaos tifon...

    SvaraRadera
  39. Anonym 22:30:

    Det tifot kostade 150 000 kr och UG får in i snitt 3-4 000 per match så då får det nog hända nåt innan det kan bli möjligt igen..

    SvaraRadera
  40. Kan man inte använda sig av rök "bomber"? Istället för bengaler eller är det lika förbjudet?

    Annars kan man väl använda bengaler under kontrollerade former typ använda sig av taket på gamla, sätta upp bengaler där? Kan bli mäktigt?

    SvaraRadera
  41. Jävla plast flaggor och skit det är 2009 fram med Bengalerna igen för helvete så här skall det se ut på Söndag mot Helsingborg

    http://www.youtube.com/watch?v=L9Deyi1uIF8

    SvaraRadera
  42. Ralf: Bengaler är inte speciellt effektfullt kl 12:30 på dagen...

    (om man nu bortser från att de genererar dryga böter för Blåvitt...)

    SvaraRadera
  43. Nä bengaler är rent korkat och lär ge efterverkningar så ståplatssektionen far åt helvete fortare än vi hinner hoppa sönder den. Pucko

    SvaraRadera
  44. Det är dags för mossaik-tifo. Låt alla plastpåsar vara kvar hemma.

    SvaraRadera
  45. Vad hände med snart skiner poseidon i början??? Ultras kanske kan se till så fler folk än dom e beredda när sånt ska sjungas och varför innan de gör ringen ?? lite dumt men man lär sig med tiden

    SvaraRadera
  46. Det behövs inga tifon. En bra ljudkuliss räcker gott.

    Här e änglarna, typ...

    ljudnivån är det enda som betyder något.

    SvaraRadera
  47. Prisläget är givetvis en stor faktor, jag är själv drabbad av arbetslöshet och valde p.g.a det studier och min pengapung har verkligen blivit mindre, jag försöker att gå på så många matcher som möjligt själv men jag har inte råd att ta med min dotter och tjej varje gång, no way.

    Göteborg är hårt drabbat av denna krisen, men det glöms fort bort, dessutom är det flesta arbetslösa i "min" ålder denna gången, 25-35år.

    Jag tror inte den faktorn ska underskattas, en biljett på min plats kostar 180 spänn plus serviceavgift(trots att jag gör allt jobb själv, inklusive(!) attskriva ut biljetten.

    I min drömvärld fyller vi arenan till sådana priser och jag är ingen idealist med att subventionera biljetter, men det är nog dags att se hur verkligheten ser ut, nog fan hade laget, klubben och vi fans trivts bättre på en fullsatt arena?

    SvaraRadera
  48. De två kommande matcherna kommer ju garanterat bli välfyllda men till nästa säsong är en nedjustering nödvändig.
    Tycker t.ex. sektionen under klacken kan vara billigare än nu, 120 kr? där och 150 för en klackbiljett låter bättre i mina öron.

    SvaraRadera
  49. Sant 12:30 är kanske inte bästa tiden för Bengaler men fan sluta upp med dessa jävla Miffo tifon. Räcker med en stor fet flagga och som någon skrev en bra ljudkuliss

    Ev förslag till flagg är

    Våra Grabbar i WM våldtar FB,DFG,KGB sittandes , stående , springandes

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.