2006/09/04

Topp 5 snygga änglar

BLÅVIT SEX APPEAL För att ännu en gång bekräfta fördomarna när det gäller tjejer och fotboll kommer här min lista på de fem snyggaste spelarna i IFK Göteborg. Av förklarliga skäl (jag föddes 1985) har samtliga spelare ingått i laget under 1990- och 2000-talen. Kommentera gärna min lista och ge förslag på namn, gärna äldre spelare som jag inte har så bra koll på. Kom igen nu tjejer, eller killar för den delen. Kommentera mera. Kriterierna består helt enkelt av vem som är snyggast, inte bäst även om det säkert påverkar utgången i alla fall. Kort sagt, vem bär bäst upp den blåvita dräkten?

Min lista på de snyggaste Blåvita spelarna:

5. Martin Ericsson, 25-åringen lämnade Blåvitt 2003 för danska Ålborg men spelar numera i Bröndby. Charmade oss och var viktig för laget i början av 2000-talet. Vann även assistligan 2003. Fick sitt genombrott i IFK och hade gärna fått fortsätta ett tag till om jag fått bestämma.

4. Andreas Andersson. För honom klappade mitt hjärta i mitten av 1990-talet. Han tog oss till SM-guld när han vann skytteligan 1996. Efter det spelade han i både Milan AC och Newcastle United innan han förrådde oss genom att göra allsvensk comeback i AIK. Från och med i år innehar han titeln Trainee/sportchef i just AIK.

3. Oscar Wendt. Nya generationens idol som charmar tjejerna från sin vänsterbacksposition. I somras lämnade han dock oss för spel i FC Köpenhamn. Vi önskar honom lycka till i klubblaget liksom i U21-landslaget.

2. Niclas Alexandersson. ”Alex” är en riktig ärkeängel som trots utflykter till storklubbar har sitt hjärta hos oss i IFK Göteborg. Har spelat i Sheffield Wednesday, Everton samt West Ham men 2004 kom han tillbaka. En av de viktigaste spelarna i laget som gjort över 200 matcher i den blåvita tröjan.

1. Fredrik Risp. Snyggast av dem alla och stabil mittback i blåvitt fram till 2005 då han lämnade för spel i turkiska Genclerbirligi. Enligt mig är han den som burit upp den blåvita dräkten på bästa sätt och han är alltid välkommen tillbaka!

48 kommentarer:

  1. snälla ta sålla bort dessa dåraktiga artiklar.

    SvaraRadera
  2. Jag fattar inte riktigt poängen med inlägget. Är det den spelare som är snyggast, bär dräkten snyggast eller är viktig för laget? Kanske en mix helt enkelt? Håkan Mild bär definitivt tröjan snyggast, men är inte snyggast. Nja, jag röstar på Risp och Ericsson som toppkandidater. Nr 1 är definitivt Magnus Erlingmark dock. En tröja kan inte bäras stiligare!

    SvaraRadera
  3. Roligare hade varit fulaste!

    5, Mamadou Diallo

    4, Emmanuel Tetteh

    3, Kabba Samura

    2, Peter Ijeh

    1, Glenn Holm

    SvaraRadera
  4. Jolla du kanske ska sluta skriva här? Dina inlägg är ju sämst, -Hej jag är jolla och vill jobba på aftonblaskan när jag blir stor!

    SvaraRadera
  5. Var är Kalle Svensson? Snyggare blåvit kille finns ju inte!

    SvaraRadera
  6. ej rasse/ Haha det hade fasktiskt varit nåt...

    SvaraRadera
  7. Ska det vara högt i tak?

    = rolig artikel!

    År det inte så det är tänkt?

    I sin ungdoms dagar var Glenn Hysen nationell magnet värt att beakta...

    SvaraRadera
  8. Pontus Wernbloom, han är ju fn nästa Ljungberg när det handlar om Sex Appeal
    fram med Pontus till brudarna

    SvaraRadera
  9. Jo, det är tänkt att vara en rolig artikel och det vore inte dumt om vi fick hit lite kvinnliga läsare... Det verkar dock inte vara några tjejer som kommenterat hittills, vad jag kan bedömma...

    SvaraRadera
  10. Vadå ej rasse?

    Troligen både rasse och nasse.

    Nej den snyggaste jag sett i Blåvitt var Bebben, hans snea kran var läcker.


    Såg en över åttioårig neger i lördag, han var bättre än de flesta vita jag sett och hört, kung skulle man kunna säga, både kung och barnbördshus på samma gång.

    SvaraRadera
  11. Ähh känn er i trygga i er manlighet... Har nog sett allt bra mycket mer tvivelaktiga artiklar på den här sajten än snygga Jollas.

    /Danieli

    SvaraRadera
  12. Jolla- sexigast på Baraben?

    SvaraRadera
  13. Lite väl mycket tramsfaktor på denna post... Skriv lite om dif då frankie!

    SvaraRadera
  14. var är bengan...?

    SvaraRadera
  15. Larsa: Kunde inte sagt det bättre själv!

    SvaraRadera
  16. Jag är också född 1985 men jag minns Erik Wahlstedts pojkaktiga charm med sin nittiotalsfrisyr, Anegrunds trygga stil där han satt på sin bänk och framförallt Magnus Gustavssons enormt välutvecklade adamsäpple. Det var tider det.

    Alla vill se ut som Håkan Mild!

    SvaraRadera
  17. Anonymous said...
    Jolla du kanske ska sluta skriva här? Dina inlägg är ju sämst, -Hej jag är jolla och vill jobba på aftonblaskan när jag blir stor!

    må sep 04, 07:42:52 PM


    Pinsamma jävla gnällrövar - LÄS INTE DÅ!

    SvaraRadera
  18. Fan titta på spelarna(bortsett från böge Andreas Andersson) vilka lirare!

    SvaraRadera
  19. Andreas Andersson hör definitivt inte hemma på den listan. Den killen är INTE snygg.

    SvaraRadera
  20. Anonymous said...

    Lite väl mycket tramsfaktor på denna post... Skriv lite om dif då frankie!

    må sep 04, 09:48:13 PM


    Haha touché, men min DIF-källa har legat lågt ett tag nu...

    SvaraRadera
  21. jolla är uppenbarligen rasist.
    alla människor är lika mkt värda!

    SvaraRadera
  22. Nej nej nej, Martin Ericsson och Andreas Andersson! För fan, dessa vidriga människor har fan inte burit upp den blåvita dräkten på något bra sätt alls! Till och med Jimmy Svensson ser ju bättre ut än dessa retarder.

    SvaraRadera
  23. V snälla mot Jolla nu. Hon som publicerade sina semesterbilder från grekland här på bloggen och allt....

    SvaraRadera
  24. Jonathan Berg när han har rakat hår går inte av för hackor. Mums

    SvaraRadera
  25. 5. Lampan
    4. Nisse
    3. Johnny
    2. Ölme
    1. Axel Wingård

    SvaraRadera
  26. Äntligen ett inlägg som engagerar.

    St Håkan är snyggast. Förmodligen den stiligast karl som planeten skådat sedan jesus gick i kortbyxor. Skall jag välja ur dagens trupp, så går ju inte Andres välvaxade ben av för hackor direkt.

    SvaraRadera
  27. Själv hade jag gärna sett en lista på dem som har det största blåvita hjärtat och den bästa inställningen. Min lista blir i så fall:
    5:Pontus Wernbloom
    4:Jonas Wallerstedt (baserat på den inställning han visat angående att hamna i "frysboxen"
    3:Glenn Hysén, hans hjärta har aldrig slutat klappa för Blåvitt
    2:Niclas Alexandersson (han ÄR dessutom snyggast, men det är inte det viktiga)
    1:Håkan Mild

    SvaraRadera
  28. Attraktiva Bengan??? Filf för er teens...

    SvaraRadera
  29. Shit, Bengan borde varit med på min lista med blåvita med störst inställning och hjärta! Listan får bli så här istället då:
    5:Walle
    4:Glenn
    3:Bengan
    2:Niclas
    1:Håkan

    SvaraRadera
  30. Glenn Strömberg med sitt svallande hår...

    SvaraRadera
  31. Min lista över mian favoriter i Blåvitt både förr och nu.

    5.Bebben förre min tid men han var bra har jag hört.

    4.Alex så jävla bra som han är och med ett sådant hjärta skall han vara med på denna lista.

    3.Glenn Hysén
    Glenn är Glenn;)

    2.Fredrik Risp Det finns en bild som på honom när han har på våran tröja och han ger fram sitt glädje vrål. Med den blicken som han har när han spelar i Blåvitt kan man bara älska honom.

    1.Håkan Mild. Kung Håkan är alltid kung Håkan.

    SvaraRadera
  32. Martin ser ju ut som en gammal gubbe

    SvaraRadera
  33. Kalle Svensson va lätt snyggast!

    SvaraRadera
  34. 5. Bengan
    4. Bengan
    3. Bengan
    2. Jolla
    1. Bengan

    /Bosse

    SvaraRadera
  35. Kalle Svensson ska ju latt vara med pa listan!
    1. Alex
    2. Kalle
    3. Berg
    4. Risp
    5. Hakan (for att hakan ar hakan, som nagon sa tidigare ;) )

    //en angel (feminim) som forsoker hanga med i vad som hander blavitt fran Italien!

    SvaraRadera
  36. Erlingmark är överlägset attraktivast. Där har vi en riktig man, rak i ryggen och manlig haka. Bättre än så kan man inte önska sig.

    Även Stefan Pettersson var en pudding.

    SvaraRadera
  37. Blåvittspelare som påverkat mig mest:

    1. Jesper Blomqvist (överlägsen)
    2. Magnus Erlingmark
    3. Thomas Ravelli
    4. Mikael Nilsson
    5. Torbjörn Nilsson

    SvaraRadera
  38. Någon som kommer ihåg klippet där Torbjörn Nilsson blir överraskad en tidig morgon av bl.a Hysén som häller en hink vatten på honom. Gud står klädd endast i sina goa kallingar, skruvar lite på sig och säger med skrovlig morgonröst " ja ska vi äta frukost då"

    Kan inte baraben lägga ut detta klipp? Tror jag sett det på videon om "från klubblag till världslag"

    SvaraRadera
  39. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  40. Grymt kul med alla kommentarer!!!

    SvaraRadera
  41. Man undrar var El attractivo är någonstans..

    SvaraRadera
  42. Till er som kritiserar, det här var väl en av de artiklar som hållt högst klass på den här bloggen. Bra Jolla. Men börja jobba hos en mer seriös tidning eller nåt istället.

    SvaraRadera
  43. Jolla: är du singel?

    SvaraRadera
  44. Trodde bara att det var Bengan som kunde toppa en sån lista...

    SvaraRadera
  45. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  46. Nej, jag är inte singel ;)

    Jag tog faktan om Alex från http://www.ifkgoteborg.se/portal/page?_pageid=113,80507&_dad=portal&_schema=PORTAL&element_id=80522 så man tycker det borde vara rätt?

    SvaraRadera
  47. Okunniga dårar. Alex har visst spelat i West Ham. Var utlånad dit från Everton.

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.