2006/09/26

Det ryktas...

att Aftonbladets skvallertant Michael Wagner (bilden) desperat sökte kommentarer i stilen "nu är guldet förlorat" i IFK Göteborgs omklädningsrum efter Gaismatchen...

att Stefan Rehn är klar som ny tränare för IFK Göteborg till nästa säsong...

att Göteborgs-Postens sportredaktion i spåren av Frölunda Indians usla resultat nu i ren desperation faktiskt snackar om att skriva en del artiklar inför Blåvitts matcher...

att man snabbt kom på bättre tankar när man insåg att Elfsborg nu medialt bör lyftas fram i guldjakten...

att IFK:s internetbaserade "Kanal 1904" är en rejäl succé och uppskattas mer bland supportrarna än Kanal Lokals än så länge ganska torftiga "Klubb-tv Blåvitt"...

att Göteborgarna blir fetare och fetare...

att IFK Göteborg är mycket intresserade av Sundsvalls U21 landslags-vänsterback Mikael Lustig...

att Martin Ulander redan för ganska länge sedan fick det klart för sig att att hans karriär var över men gjorde ett par sista försök att bli kvitt sina skadeproblem. Tack för din tid i Blåvitt "Ula"!

att det är sista chansen att köpa Änglarnas tågresa till Solna i dagarna. Inget direkt rykte men trots allt värt att noteras...

Till sist vill jag bara citera Kjell Jonevret angående våra poängtapp mot Öis och Gais: "Det är jävla bajs hela tiden..."

33 kommentarer:

  1. med tanke på att bajsjonevret inte kommer sitta kvar så länge i dif, så kan vi ju få honom som tränare nästa år ! HAHAHAHA

    SvaraRadera
  2. Välkomna till IFK Göteborg, Johan Arneng och Stefan Rehn.

    SvaraRadera
  3. I våras var jag inne på giffarnas forum på svenskafans o kollade vad de tyckte om lustig. De tyckte han sög som vänsterback men däremot var klockren som högerback.

    De tyckte som jag minns det t o m att han var bättre som mittback än vänsterback...

    SvaraRadera
  4. fy fan va mongo han wagner ser ut. än värre att fd blåvite fanzinemakaren lundgren numer horar hos aftonblaskan.

    undrar om hans tjefer känner till fanzinetiden?

    SvaraRadera
  5. Det ryktas även om Bobbie Friberg da Cruz till nästa säsong i ett eventuellt byte med J Berg och lite pengar.

    SvaraRadera
  6. Kommer Bobbie tror jag inte vi värvar Lustig.

    SvaraRadera
  7. kommer bobbi blir det ett år till utan guld..

    SvaraRadera
  8. Någon som har koll på den här två meters snubben från supertvåan (?), som GP yrar om?

    SvaraRadera
  9. Lustig är väl högerback och inget annat?

    SvaraRadera
  10. För mig personligen låter det fullständigt obegripligt att Blåvitt ska vara intresserade av Bibbo-Bobbie.

    Jag kan redan nu avslöja att han är ungefär lika professionell som en fiskpinne och syns i stadens nattliv VÄLDIGT ofta för en så kallad proffessionell fotbollsspelare...

    SvaraRadera
  11. Men om Ifk värvar Lustig, och om han är vänsterback, är det inte lite överbefolkat på den kanten då?
    Vovven, Vasques, Schaffer, Hjalmar och nu Lustig.
    Vem går?

    SvaraRadera
  12. rookie/ Lustig är höger och vänsterspelare, lite som Ölme. Sen är det väl ingen högoddsare att Hjalmar sitter löst...

    SvaraRadera
  13. Hur ser en rimlig laguppställning ut för nästa säsong, lite förslag vore trevligt!

    Min elva ser ut så här just nu:

    B.Andersson
    A.Johansson-Bjärsmyr-G.Svensson-Shaffer
    Alexandersson-Wernbloom-Arneng-Vasques
    Selakovic-Berg

    Avbytarna är: TO, Kihlberg, Gerba, Wallerstedt, J.Berg

    Dock kan jag känna att Alexandersson har gått neråt rejält de senare matchern. Är detta tillfälligt, annars vet i katten om inte han blir backup till Jonathan Berg.
    Backlinjen måste förstärkas Jag ser egentligen att Shaffer och Vasques slåss om högerytterplatsen och att vi behöver en västerback och en mittback. Även G.Svensson är en nödlösning som inte bör stressas i utvecklingen.
    Gerba kan vi ju hoppas att det händer något med men eftersom det inte kommer några rapporter så verkar han ha amnat på bänken i Norge. Troligen behöver vi köpa in eller plocka upp någon ung anfallare också, eller kan J.Berg spela där?
    Innermittfältet är väl det enda jag är nöjd med, förutsatt att Arneng faktiskt kommer.

    Kommentarer??

    SvaraRadera
  14. MÅste vara lite jobbigt för Mild att bli sportchef direkt efter karriären.
    Nu måste han ju kunna säga till sina kamrater att de inte duger längre... Hjalle Ölme...

    SvaraRadera
  15. sista anonym/ Jag vill ha Dennis istället för Gustav, Gustav tycker jag ska vara backup på mittfältet. Dennis har visat gång på gång att han kan när han får chansen.

    SvaraRadera
  16. Sedan vill jag även poängtera att jag inte tycker Alex är den pådrivare en kapten borde vara. Alex är kapten för att han är landslagsman, kanske inte smartaste lösningen egentligen.

    TO, Wernbloom och Mourad ser jag mer som kaptensmaterial egentligen.

    SvaraRadera
  17. Stefan Rehn som tränare? Är det så bra egentligen..?

    Arneng har jag inget emot!

    SvaraRadera
  18. Beträffande Gerba, så har man väl en loose-loose situation. Spelar han bra köper norrmännen loss honom för sedvanliga 10 kr eller liknande. Spelar han kass (vilket han gör: http://fotball.vg.no/bors/spiller.php?spiller_id=19258&sesong_id=103) kommer han tillbaks, grinigare än någonsin och med taskigt självförtroende.

    SvaraRadera
  19. Anonym med elvan:
    Håller med om att det är två positioner i backlinjen samt en central mf som är det mest akuta att förstärka. Frågetecken däremot för dina ersättare, vi måste satsa på att förbättra, inte ligga kvar på samma otillräckliga nivå. Satsa allt på 2-3 spelare som är givna i elvan och gör av med komplementspelare, det har vi ett överflöd av!

    Bänken är dock åt skogen: 0 målvakter, 0 backar, 3 mittfältare, 2 anfallare är ingen bra sammansättning

    SvaraRadera
  20. En sän här dag finns et en glädjefylld sak.

    Adams utveckling härligt att skåda och tänka på!

    Som någon nämt där har vi en kommande landslagsback om han fortsätter växa.

    Tänk att grabben var åpå väg o lägga av innan blåvitt kontaktade...

    SvaraRadera
  21. Lustig är egentligen högerback och Sundsvallsanhängarna avskyr att se honom till vänster. Ett tag var han katastrof till vänster, och det i superettan.
    Skulle tro att han i sånna fall värvas som högerback bakom Adam när Ölme drar eller slutar

    SvaraRadera
  22. Request till baraben-redaktionen: En intervju med en gammal hjälte som Lennart Nilsson vore på sin plats

    SvaraRadera
  23. erikbe/ Ursäkte min ignorans, men vem fan är det?

    SvaraRadera
  24. jag tycker att alexandersson utstrålar en enorm pondus på planen! vem ska annars vara kapten? bengan isf

    SvaraRadera
  25. 27/9/06 22:01 anonym

    Snabb forward som särskilt 87 var väldigt viktig för oss.

    Uefa cup guldet var ett stort signum av honom bla

    SvaraRadera
  26. Pinsamt att inte veta vem som sköt hem andra UEFA-pokalen. Blir att käka kaffesump som straff, eller sälja bingolotter utanför bolaget i Mölndal iförd Samir Bakaou-mask. Valet är fritt.

    Lennart pysslar numera med automation vill jag minnas. Rakat av sig mustaschen har han också gjort. Vore jättekul att läsa något om hans tankar om karriären och vår förening.

    SvaraRadera
  27. Tack för era svar om Lennart. Tragiskt att mustaschen är borta dock. Det känns som att han var lite av en dagslända i IFK. Någon som kan hans facit i den blåvita tröjan? Jari Rantanen då? Han drog väl till typ Leicester och jobbar nu inom HJK Helsingfors har jag för mig

    SvaraRadera
  28. "excathedra"

    Vadå pinsamt du har tolkat mig felaktigt. Jag menade bara att han var en nyckelspelare för oss 87.

    Men om du vill ha fakta från finalen gällande målen:

    Hemmamatchen mot Dundee 1-0
    Stefan Pettersson (min 38)

    Bortamatchen mot Dundee 1-1

    målskytt IFK Göteborg

    Lennart Nilsson (min 22)

    Visst det fanns fler nyckelspelare som Steff o Hysen.

    Ärligt talat finns det bara en sak jag ångrar gällande Lennart Nilsson och årgång 87 att (jag mitt pucko) har slängt tidningsklippen.

    Om du vill stå i Mölndal utanför bolaget är upp till dig. Med hopp om att inte bli feltolkad!

    allt gott!

    SvaraRadera
  29. Ingo Söderlund> Jag är nu, och var även tidigare, fullständigt övertygad om att du har koll på både Lennart och f.ö. även de övriga spelarna i vår framgångsrika historia.

    Var kanske något oklar i min kritik, men den var riktad mot den tidigare anonyma postaren. Jag blir riktigt bekymrad när jag ser att vissa, av naturliga skäl främst yngre, supportrar inte har vidare koll på laget de håller på. Det är en sak att inte kunna moderklubbar och annat av mer akademiskt intresse, men när UEFA-cuphjältar och andra tongivande spelare möts av levande frågetecken på läktarn så undrar man ju vilken nivå engagemanget ligger på.

    Jag tycker inte det är okej att bua åt Roland Nilsson även om han missade sin straff och just nu tränar gajs. Eller att en intervju inför match med Roger G förutkallar viskningar som "vad är det för gubbe?" och framförallt inte skoj när vissa försöker bua ut Jonas H, kvalhjälten. Detta är personer som bidragit positivt för föreningen och följdaktligen till oss som supportrar. Är det då inte mer än rätt att man bjuder tillbaka med lite respekt?

    Kanske är det jag som tar det för allvarligt, kanske är fotbollen inte alltid värd den höga nivå av uppmärksamhet som den får från personer som en annan? Kanske ska fotbollen ses som mer av en förströelse? Vad vet jag, det känns ibland som vi har en del pajasbetonade typer helt i onödan i den sk. blåvita gemenskapen.

    Kanske kan man råda bot på detta genom att införa kunskap om Sveriges bästa fotbollslag på läroplanen i grundskolan?

    SvaraRadera
  30. debattörer/ Jag kan ju stolt proklamera att ha lett Baraben till två segrar i rad i Änglarnas RÄ quiz om blåvitt! SÅ på baraben finns kunskapen... ;)

    SvaraRadera
  31. Frankie: Även om bandet Attentat? :P

    SvaraRadera
  32. Gott Exc..+fran..

    Mitt i bedrövelsen över missade poäng senaste matcherna så är jag glad över att kunna glädjas för saker som skrivs här.

    Däremot är det tråkigt att missa matchen i morgon pga ändrade datum.

    Bränner min andra match nu på kort tid (bajen).

    Men hoppas på riktigt goa segerrapporter när jag kommer hem från jobb i morgon kväll.

    SvaraRadera
  33. excathedra/ touché. kan dock försvara med mig att vi som lyssnar på hiphop inte vet ett dugg om punk...

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.