2009/08/25

”Lika blå som dina ögon...”

AMANDAS BARA B'n. Det sägs att ögonen är själens spegel och att ögonen speglar vårt innersta i vad vi känner, tänker och hur vi mår. Om man ser djupt in i någons blå ögon, vad kan man fantisera om att det är? Den blåa himlen när den är som bäst, havet när det glittrar som mest - då solens strålar möter det och lyser upp alla dess skatter. Det låter lika vackert som när jag hör någon säga Blåvitt. Så har det alltid varit.

Väldigt få idrotter är föremål för så mycket åsikter som fotbollen, det spelar ingen roll om det handlar om spelsystem, taktiska dispositioner eller laguttagningar. I timmar kan man sitta med en god vän eller en helt okänd och diskutera allt möjligt inom fotbollen och det blir aldrig uttjatat. Men ibland, rätt som det är, när jag sitter mitt i en vild diskussion så nyper nån inkompetent idiot in med en kommentar i klass med: ”Löjligt, 22 spelare som jagar efter en boll.. Det är väl inget att ha, prata om nåt annat.”

Då kokar jag nästan över inombords. Där är det inte ens värt att anstränga sig för att ens ge ett svar, dem är helt enkelt för dumma för att förstå sig på denna underbara sport...

Jag har ett väldigt passionerat och hängivet förhållande till fotboll. Jag går på matcher när jag har tid och när jag är hemma så rullar det alltid nån match på tv, då oftast de allsvenska matcherna via pay-per-view. (Säsongskortet, tack älskade far). När det är Blåvitt som spelar så sitter jag och farsan och skriker ikapp. Det brukar bli en del blickar ifrån morsan då, som inte är lika galen som oss. När jag inte gör det så spelar jag själv fotboll och har gjort det i 12 år. Laget är Alingsås KIK och är självklart också klätt i färgerna blått och vitt.

För mig finns det inget bättre än att stå och sjunga sig hes, trängas och hoppa på hemmamatcherna på Gamla. Känslan som jag får när jag står där bland alla blåklädda som delar mitt intresse är nästan obeskrivlig. Det finns så mycket glädje, förhoppningar, gemenskap, adrenalin, nervositet och dramatik. Listan kan göras lång. Mycket lång.

Snart är det dags att stå där igen. För på Söndag smäller det mot Elfsborg och jag ska sjunga, hoppa och heja på våra blåvita gubbar mer än aldrig förr. En vinst skulle dock kittla dödsskönt i kistan eftersom Elfsborg vann i våras. Dagen efter matchen så ska jag gå till skolan och trots resultat visa att jag är en stolt Ängel. Värt att tilläggas är att jag går på en skola i Borås, vilket innebär att alla håller på IF Ellos...

Efter att ha sprungit runt som en yr höna i mitt rum på skattjakt efter den berömda ansiktskrämen (som jag hittade under en hög av papper) så hade jag tänkt att få ner några rader om gårdagens.

Så, vad ska man säga? Jag är besviken och det är jag nog inte ensam om. Det blev en tuff match för oss på bortaplan. Djurgården tar sin första poäng på sju matcher och det kunde lika gärna blivit vinst för djuren. Ribbskotten av Daniel Sjölund är fan inte långt borta. Turligt nog kan Sigurdsson, på mållinjen, skicka den bollen åt helvete.

Med bara några minuter kvar av matchen så får Stiller ett läge som han sätter i burgaveln. Det borde vara mål där. Det var väl den vassaste chansen vi fick idag, hade den suttit så hade vi vunnit matchen, men vi ska nog vara glada för att det blev 0-0 och inte 1-0 till Djurgården.

Tur är ju att vi har Kim i mål. Denne grymme dansk står för några riktigt fina räddningar då mitt hjärta är ute på äventyr i halsen. Spelet stämde helt enkelt inte idag och vi löper inte som vi ska. Skärpning till nästa match gubbar, annars är guldracet kört. Nu gäller det.

83 kommentarer:

  1. Ja, Stillers miss är ju utan tvekan matchens chans igår. Den är helt horribel, den är katastrofal till och med. Ok, om Dembo räddar bollen men nu när han missar mål- ja, vad ska man säga. Stod utanför Biljardpalatset och konstaterade det till en annan blåvit: "I dag behöver vi bara ett halvturligt skitmål i slutminuterna för att ta tre mål".

    Det var inte så bara.

    SvaraRadera
  2. "Tre mål", e du på drecken pöjk?!

    SvaraRadera
  3. Det jävligaste var att det just var millimetrar från en förlust, inte en seger- mot ett bottenlag!!

    SvaraRadera
  4. Och nåt annat som känns jävligt är att truppen är på tok för tunn just nu. TO? Dyre? Gurra? Många frågetecken på spelares nuvarande kvalitet faktiskt...

    Tack Kim.

    SvaraRadera
  5. Är du singel Amanda?:)

    Så förbannat tungt att dessa bortamatcher ska gå i stöp jämt.

    SvaraRadera
  6. Kim är kung. Känns sorgligt att han inte kan få ha ett bättre lag framför sig... Så jäkla bortkastad höst det blir nu alltså. Efter att ha spelat helt värdelöst sedan uppehållet har IFK trots allt fortfarande häng och guldläget kommer inte bli mer fördelaktigt någon annan säsong, vilket jag och många andra uppmärksammade redan innan U21. Jag sa att det nu är dags att göra en SATSNING eftersom konkurrensen var minst sagt usel. IFK kunde ha gjort ett RYCK. När Söder och Adam skadade sig verkar det som om kamratgården dock bestämde sig att det var dött lopp och gick in dvala. För värvningarna som gjordes var väl endast menade att fylla ut truppen så att Sella fortfarande kunde ha en partner att spela NHL med nu när Werner är väck?

    Så TACK HÅKAN MILD, TACK FÖR ATT DU HAR SLÖSAT BORT SÄSONGEN 2009 och praktiskt taget lagt guldet i famnen på Magnus Haglund. Varför har vi inte agerat? Varför har inte Wernbloom och Bjärsmyr ersatts? Varför har vi i skrivande stund inte EN ENDA anfallare i laget? Varför har vi plötsligt ett lag för den NEDRE HALVAN när guld-läget inte har varit bättre på flera år????? Igår häpnade jag åt tanken att av alla värvningar som har gjorts så satt samtliga på bänken eller var kvar i Götet? Finnen? Islänningen? Kalle S? Sana? Endast inlånade Hannes Stiller startade och kunde förgylla vår kväll på stadion.

    Ett tips inför nästa säsong Håkan:
    Se till att scouta och värva alla spelare INNAN kökortet ryker...


    ///Ludwig James

    SvaraRadera
  7. Ludwig James>> Kunde inte sagt det bättre själv!!

    SvaraRadera
  8. VIP:en lät inte fel.. när är jag välkommen?;)

    SvaraRadera
  9. Spot on på de där inlägget Amanda! Och Välkommen till BaraBens kärleksfulla familj.

    Du kan även bli en jävla tillgång till nästa års Rikets Änglar! Det enda proffessionella laget i världen där målvakten dricker Estländsk vodka istället för vatten

    SvaraRadera
  10. VIPboysen: Ni vet egentligen att aktiemarknaden stavas just aktiemarknaden och inte aktiermarknaden va?
    /New Cult King

    SvaraRadera
  11. Saxens vrede2009-08-25 10:55

    Nu räcker det med den patetiska smörjan från de jättecoola VIP-boysen. Om ni vill fortsätta att framhäva er egen förträfflighet så borde ni starta en egen blogg eller nåt.

    SvaraRadera
  12. Nää, vad säger du Amanda? Ska vi gifta oss? =) Sånna tjejer växer inte på träd!

    SvaraRadera
  13. Goteborg19042009-08-25 11:45

    Kan inte sluta att förundras. Att släppa två av våra viktigaste spelare mitt i säsongen är fan på ren svenska, men att ersätta dem, fel inte ersätta för det är de inte nära att göra, med tre halvmediokra spelare. Hur tänkte de nu. Tänktes det med hjälp av Roppar? Hur mycket tjänar vi till slut på de här försäljningarna/förvärvningarna? Ytterst tveksam på att det blir någon vinst, men som det ser ut nu förlorar vi i alla fall guldet. Tycker det är synd och jävla skam att vi skall behöva skicka våra talanger till mellanligor i europa och att vi inte själva kan sälja dem till de större klubbarna när de utvecklats färdigt. Tänk om vi kunde behålla våra spelare i två-tre år till. Vilken mycket bättre liga Allsvenskan hade blivit. Bättre fotboll = större publik, med andra ord mer pengar till klubbarna. Som det är nu rear vi ut allsvenskan. Det känns mycket bittert. MEN, det kan ju bara bli bättre....

    SvaraRadera
  14. Jens Lapidus2009-08-25 12:24

    Va, en tjej som skriver om fotboll? Vart tog seriositeten vägen Baraben?

    Förövrigt Frankie, det var Stillers vänsterfot som avslutade igår. Hela skottrörelsen säger att "det här gör jag inte ofta". Fortfarande dåligt givetvis. Synd att han inte kunde gjort en bättre bollmottagning så att han hade kunnat lägga upp den för högern och placerat in den i bortre. Men vad kan man begära av en superettanspelare...?

    SvaraRadera
  15. Kamal var enligt många källor bäst på plan under söndagens träning, och så går han och skadar foten. Så jäkla typiskt, vi hade behövt en spelare i form igår.

    SvaraRadera
  16. Hur är det tänkt att blåvitt ska arbeta?

    Plocka upp talanger från U-truppen förädla dem och varva det med att köpa in ungdomar från regionala lag? Och sedan när talangerna är tillräckligt bra och intressanta sälja dem mitt i säsongen?

    Kommer det att fortsätta så här?

    Var någonstans i denna process vinns gulden? Vi är inget jävla farmarlag till Holland...

    SvaraRadera
  17. "nästa års Rikets Änglar!" vad är det här? låter intressant...

    SvaraRadera
  18. Amanda, f'låt att man frågar men ska "b'n" i din bildtext med anledning av bilden tolkas som "ben" eller "brön"?

    SvaraRadera
  19. en get, en gås...

    SvaraRadera
  20. Ingen kritik mot inlägget i sig, men varför har just den här Amanda fått sig en egen byline, bloggadress och tag? Är det ett påhopp på Feldgraus manliga kroppshydda eller är det en uppföljning på den å så framgångsrika satsningen "Hankins GBG-girls" eller vad den hette?

    SvaraRadera
  21. Sexistiskt så det förslår, varför ser vi exempelvis inte Mäsken på liknande bilder?

    SvaraRadera
  22. Ni har inte glömt Rosengårds/rosa tjockis debatten va?

    Var fan är samma PK-riddare nu?

    SvaraRadera
  23. är du och Kalle tvillingar?!

    SvaraRadera
  24. Jag tolkade B'n som ett storleksmått, som av bilden att döma kan stämma.

    SvaraRadera
  25. Klart amanda ska ha bild:). Både hon o kalle på fina bilder, godis för vilken läggning man än har.

    SvaraRadera
  26. Boysen på VIP:en2009-08-25 15:31

    Till 25/8/09 10:54

    Jo fan vi vet det, först skrev vi aktier men bytte sedan till aktiemarknaden men missade att ta bort R:et så det blev så knasigt som aktieRmarknaden. Ojojoj så det blev!

    Hay på day Glenn!!

    SvaraRadera
  27. Bara jag som inte förstår meningen med krönikan? Jaha, fotboll berör. Jaha vi hade tur med 1 poäng. Newsflash... Mer åsikter och mindre självklarheter till nästa gång tack :)

    SvaraRadera
  28. Ni har inte glömt Rosengårds/rosa tjockis debatten va?

    Var fan är samma PK-riddare nu?

    25/8/09 14:59


    Debatten då handlade om man skulle skrika ramsor som "Alla går på soc i Rosengård" eller inte. Jag misstänkte att du inte fattade det.

    Förövrigt kan aldrig utmanande bröstbilder ses som diskriminering, det är för vackert för det.

    SvaraRadera
  29. Alltså Stiller är ingen man för startelvan! På tok för långsam och i spel och tanke. Kan dock vara värt att slänga in han på slutet för att grisa, kämpa och slita... men vafan...

    Tyckte jag såg Stiller försöka rusa runt på vänsterkanten... återigen en konstig sak av stereo i så fall... Sätt Sebastian där ffs! Han sprang ju upp och ner på sin jäkla kant som en dåre mot Hif..

    Och jag blir tokig av alla rotationer i laget så fort vi gör ett jävla byte

    krossa fuskelfsborg!

    SvaraRadera
  30. Svar till 12:44 : Jag förstår din frustration, men vad är alternativet till egenutvecklade spelare ? Att bli en renodlad proffsklubb och köpa 2-3 dyra "färdiga" allsvenska spelare varje år kostar skjortan och ändå är det ingen garanti att de lyckas i Blåvitt. Det har vi många tidigare bra exempel på. Och om de köpta spelarna lyckas så blir även de värvade av Holland så småningom. Pengarna styr ! En temporär lösning är att flytta säsongen. Tyvärr spelar allsvenskan och övriga Europa under två olika säsonger. När övriga Europa har uppehåll under sommaren, så ska de köpa nya spelare till starten i augusti. Om Allsvenskan går över till samma säsong-spel som övriga Europa, så blir chansen större att få behålla truppen intakt säsongen ut, ända tills guldet är bärgat. Blåvitts akademi har tydligen ett bra rykte i Europa och det vore synd om man krossade dessa ungdomars drömmar om allsvenskt spel genom att värva många nya spelare utifrån. Tänk på att det bara finns plats för c:a 20 st. spelare i en allsvensk trupp och att det finns minst lika många i U-truppen som väntar på chans till A-gänget och under dom har vi ytterligare minst 30 st. från juniorer och pojklag som hoppas på chans till U-gänget , och under dom har vi.....etc. etc.
    Att konkurrera med proffsklubbar i Europa med dyra spelare i truppen kräver starka sponsorer/ägare/ och minst 20.000 åskådare i snitt. Blåvitt kanske är på väg dit, men tills dess får glädjen att uppleva Blåvitts egna välutbildade, KKK-uppfostrade, lojala och än så länge motiverade spelare med ett blåvitt hjärta.
    Den som väntar på något gôtt....

    :-) / Bicykletan

    SvaraRadera
  31. Så jävla dåligt igår va.
    Har nog aldrig sett Seb så dålig, men han var inte ensam.

    SvaraRadera
  32. Lägg av, en tjej som skriver. Lite "Becka" över det hela va?

    SvaraRadera
  33. Bicykletan:

    Flytta säsongen eller få in mer pengar i allsvenskan nu!

    Lämna förbundet, låt skiten heta "Swedbank Allsvenska", eller vad som helt! Inför artistskatt!

    Vad som helst!

    Ja, just nu är jag jäkligt frustrerad

    SvaraRadera
  34. 14:45/ Jag vet inte om jag någonsin sett FeldgrauS, men jag tror nog inte han når upp till samma sexappeal som Amanda. Därav hennes alldeles egna byline med bild. Det är GÖTT med lite nya idéer här på BB. Fotboll, Blåvitt och tjejer, eller ännu hellre blåvita fotbollstjejer(!), är de viktiga tingen i livet. Att ha det samlat på världens bästa blogg är WUNERBAART.


    Fast nog fan skulle jag vilja se Feldgrau naken...hmm...detta måste ni fundera på Baraben.
    Vad säger ni? Feldgrau och Erling i snygga poser för folket? Vore inte det GÖTT?

    SvaraRadera
  35. Anonym; Tycker du att det är fel att tjejer skriver, läs inte. Hur svårt kan det va. Och Becka, vem är det? :P

    SvaraRadera
  36. Off topic.

    ifkgoteborg.se om sveriges trupp till kvalet.

    "Med i truppen är även en före detta blåvit skyttekung vid namn Marcus Berg, numera i Hamburg och ett par andra exänglar i Pontus Wernbloom (Heerenveen) och Oscar Wendt (FC Köpenhamn). "

    SvaraRadera
  37. För mycket snack..

    SvaraRadera
  38. grym krönika - och alla mår dåligt idag och lider med laget. FAAAAAAN va gött om det blir tre poäng på söndag

    SvaraRadera
  39. Finns ju bara en sak att göra, starta en omröstning om det ska bli en lite utmanande bild på Feldgrau oeller inte. AGERA!

    SvaraRadera
  40. Anonym; Tycker du att det är fel att tjejer skriver, läs inte. Hur svårt kan det va.


    Men lägg upp en krönika som hyllar nazismen. Så länge man inte läser så är det ok? Du fattar principen, utan några övriga liknelser nazism kontra tjejer och fotboll.

    SvaraRadera
  41. Vart var du igår då? Hemma och kollade ppv?

    SvaraRadera
  42. Opedagogisk amanda-bild. Svårt att koncentrera sig på texten.

    SvaraRadera
  43. lika blå som dina ögon.. de e la en gammal schytts dänga va ?

    Amanda good work keep it up skit de som klagar

    Krossa taco

    SvaraRadera
  44. Mmm, jag tycker allt blir väldigt förvirrande och svårt när man ser att tjejer gillar blåvitt och skriver krönikor här. Det blir väldigt svårt att fokusera på fotbollen och man sitter bara o funderar på om tjejen är singel, om hon gillar öl etc.
    Kan inte allt bara vara som det alltid har vart, dvs inga tjejer? =/
    Nymodigheter, fnys. snart springer det väl massa brudar på Gamla också.!? =/
    /NCK

    SvaraRadera
  45. Jag tycker att det är helt okej med tjejer som skriver här på Baraben. Men jag tycker nog att de skall vara nakna...

    SvaraRadera
  46. Tjejer likt Amanda får skriva, bara de sitter på mig när de gör det.

    Med Vänliga Hälsningar/ PK-Riddaren.

    SvaraRadera
  47. Bryr mig inte om vilket kön en skribent har. Men baraben behöver ej ytterligare en "krönikör" som skriver trökiga referat.

    Reagerade även på denna mening "Jag går på matcher när jag har tid". Man går inte på blåvitt när man har tid. Att hålla på blåvitt är ett livslång åtagande, inte någon jävla hobby.

    SvaraRadera
  48. Oväntat att alla killar börjar dräggla såfort vi får en ny skribent av det kvinnliga könet ;)
    Välkommen in i "finrummet" hos oss på Baraben.

    SvaraRadera
  49. Jag tar det som att du inte dregglar då Peeman? =)

    SvaraRadera
  50. Goteborg19042009-08-25 19:34

    Fan va tråkiga vissa människor verkar vara. Vad fan spelar det för roll om det är en till som skriver? Vad spelar det för roll att det är en tjej? Vad spelar det för roll att hon e snygg? Det viktiga e väl ett blåvitt hjärta? Hur fan vår ni in sexistiskt. Uppfriskande tycker jag. Droppa nu!!

    SvaraRadera
  51. meh! va det för äckliga VIP-slynglar som irrat sig in en förening med kamratvärderingar? tillbaks till den sten undervilket ni kröp fram ifrån, förlagsvis Apgårdens Fiiiiina Grabbar. det är ca 50 mil dit men tack och lov går det x2000 varje dag. hej då! ps. kom aldrig tillbaks och glöm inte den rosa skjortan när ni rör er på stureplan, vare sig ni eller vi vill ju att ni ska misstas som blåvita hederliga supportrar.

    SvaraRadera
  52. Anonym:
    Bara när jag sover riktigt RIKTIGT djupt eller när Sella lägger mål ;)

    SvaraRadera
  53. "Reagerade även på denna mening "Jag går på matcher när jag har tid". Man går inte på blåvitt när man har tid. Att hålla på blåvitt är ett livslång åtagande, inte någon jävla hobby."

    Förstår hur du menar, men jag går i skola i Borås och bor i Alingsås, tränar fotboll 3 dagar i veckan plus en eller två matcher.

    Jag hade gärna sett varenda jävla match som går, men jag kan inte. Fysiskt omöjligt för mig.

    åh..

    SvaraRadera
  54. Och btw.. jag älskar öl. Helst ska det vara Newcastle, Kil kenny eller Staropramen.. Budweiser också.. All öl.. mhm..

    SvaraRadera
  55. Härligt bloginlägg!!!!! Fortsätt så

    SvaraRadera
  56. Oj vad oväntat att vuxna män beter sig som 13-åringar när en tjej visar sig. Är vi på en fotbollsblogg eller är vi. Snacka om tragiska figurer...

    Frankie/ Är detta ännu en av dina flickvänner som lyfts in på Baraben.com eller? Minns lite lättklädda bilder på sådana för något år sedan. Ny kvinna nya tag på bloggen?

    SvaraRadera
  57. "Och btw.. jag älskar öl. Helst ska det vara Newcastle, Kil kenny eller Staropramen.. Budweiser också.. All öl.. mhm.."

    Haha, du är ett troll. I annat fall vem försöker du imponera på?

    SvaraRadera
  58. Rob; Nu förstår jag inte alls vad du menar. Explain for me plz. :)

    Det var nån längre upp som frågade om jag gillade öl, så jag svarade..

    SvaraRadera
  59. Precis, du svara på din egna fråga. (=

    SvaraRadera
  60. Oligark/ Jag är en simpel BaraBen-läsare precis som dig theese days. Men den första delen du skriver kan jag hålla med om, sorgligt men knappast oväntat att läsa en del kommentarer. Även om det är fräscht med en hel del sarkasmer mot det beteendet med...

    Sedan har inte mina flickvänner vare sig bloggat eller agerat modeller för BaraBen nu eller tidigare, det är blåvita Glennitor som gjort detta. Ingen annan.

    SvaraRadera
  61. Jag är ledsen Amanda, men meningar som
    "Jag älskar öl. Helst ska det vara Newcastle, Kil kenny eller Staropramen.. Budweiser också.. All öl.. mhm..", bevisar ju att du itne alls gör det. Ingen, och jag menar uppriktigt ingen, älskar Budweiser och samtidigt Kilkenny. Det är som att säga att jag älskar Dansband och Dödsmetal. Den kombinationen funkar inte. Det var uppenbart enbart för att imponera. Och frågan då igen... på vem?

    SvaraRadera
  62. Jim Jidhed: Nu håller jag visserligen med om att Budweiser lämnar en hel del övrigt att önska, men jag ser inga problem i att tycka om en mustig ale och samtidigt finna värde i en urvattnad pilsner. Var öl har sitt tillfälle.

    Exempel: Om jag har utfört ett rejält svettigt kroppsarbete en het dag så föredrar jag en blaskig men svalkande Corona framför en mustig Guinness. Skall man mysa en regnig höstkväll i goda vänners lag så vill man kanske ha något mer smakrikt istället.

    För min del kan man finna värde i all slags öl - den stora frågan är vid vilka tillfällen man föredrar vad.

    SvaraRadera
  63. Det beror ju helt på vilket tillfälle man dricker ölen ja, det kan jag hålla med om. Vadå imponera på nån? pfft.

    SvaraRadera
  64. Lorenzo Lamas2009-08-26 12:07

    Det finns gott om idioter, folk får för helvete gilla vilket öl de vill.
    Sen är diskussionen om att man inte är en "riktig" supporter om man inte går på alla matcher också helt upp åt väggarna.

    Jag kanske ser 4-5 matcher per år live, grejen är den att man har familj m.m. Man kan inte se alla matcher på GA. Visst jag kan åka på alla matcher och prioritera blåvitt i alla väder....men då får det som följd att man inte längre har någon att komma hem till.

    SvaraRadera
  65. Goteborg19042009-08-26 15:48

    Jim Jidhed: Är du dum på riktigt eller gör du dig till? Va fan kan man inte gilla både Bud och engelsk öl för? Det ligger väl onekligen i betraktarens ögon eller smak. Går jag på fotboll dricker jag gärna engelsk öl. Ligger jag på stranden dricker jag gärna amerikansk öl. Vad är problemet med det? Onekligen verkar en del av sveriges kulturelit lyckats samlas under den här tråden. Jag köper att många tjejer på sekt. H och J förmodligen hade haft det roligare någon annanstans i och med att de inte bryr sig om fotboll, men å andra sidan är det en jävla massa grabbar på ståplats som inte skulle vara där överhuvudtaget heller. Går man på fotboll skall man engagera sig. Ställer man sig på ståplats skall man fan sjunga, men det är ett helt annat problem.

    SvaraRadera
  66. den här tråden visar ju bara en sak: folk som håller på blåvitt är idioter!

    SvaraRadera
  67. anonym 17.50//

    du glömde en sak... tråden visar också att det finns folk som är så hopplöst idiotiska att de går in och läser obskyra trådar bland supportrar som håller på ett annat lag än sitt eget! stick din luffare, din kompis väntar på bajsgården: http://www.personadondada.com/wordpress/wp-content/uploads/2008/12/1209.jpg

    SvaraRadera
  68. Jag är tjej o jag håller på blåvitt minst lika mkt som ni gör, eller mer.. eftersom ni bara verkar bry er om det är en snygg tjej som skriver inläggen och inte för att ni älskar blåvitt!

    SvaraRadera
  69. VISA PATTARNA!

    SvaraRadera
  70. Jag orkar inte det här. Väx upp.

    SvaraRadera
  71. Jag orkar inte det här. Väx upp.

    SvaraRadera
  72. Vacker och älskar blåvitt, man borde ta första flyttbilen ner och ge allt för dig!

    SvaraRadera
  73. Boysen på VIP:en2009-08-27 12:52

    Amanda:

    Lyssna inte på patrasket på denna tråden! Kom till oss hunkar istället, vi har i alla fall lite stil och luktar gott! Om du vill så kan du mejla oss så fixar vi med dig till VIp-avdelningen på söndag. Två av grabbarna har fått förhinder till söndagens match så vi har två årskort över. Vill du ha ett på söndag så är det klart att du får det!

    Mvh
    Bratsen med backen!!

    ps. Till all övrig pack här inne: Ni är ute och cyklar, vi är ute och sladdar med Benzen!!

    SvaraRadera
  74. Diggar din blogg. roligt med en tjej som skriver:) Jag har en också, kolla gärna in den.
    www.fotbollsblondie.se

    SvaraRadera
  75. Diego Unico2009-08-29 03:14

    Väldigt trevlig blogg... Fortsätt gärna..kommer läsa hängivet :)
    Du är vacker och hjärtat i de rätta färgerna... Hoppas vi ses i korvkön på Gamla nångång...
    För övrigt vill jag bara säga att Dalex måste få spela på topp på söndag...och olle o gurra måste höja sig om vi ska vinna detta.
    Ciao chica guapa! ;)

    SvaraRadera
  76. Hur kändes det att gå till skolan idag då?

    SvaraRadera
  77. Det var det bästa jag har gjort i hela mitt liv. :D

    SvaraRadera
  78. Vi är ett gäng från Göteborgs nordliga skärgård som följer Baraben som satan. Det är en grej vi saknar bara! Amandas inlägg! Skulle varit otroligt gött om du skrev lite fler inlägg för du skriver ju så jävla bra. Det är inte någon skribent, ingen journalist som skriver utan det är en precis som vi, en blåvit ängel! Därför är det skönt att läsa, eftersom det inte är någon "Tyck-till maskin" som skriver inläggen. En för alla - alla för Blåvitt..:)

    SvaraRadera
  79. Men varför visar du upp dina bröst på bilden?

    Det ser billigt ut.

    SvaraRadera
  80. Dina tänder i din magsäck är billigt, hon är kvinna och visar vad hon vill.

    SvaraRadera
  81. "Lägg av, en tjej som skriver. Lite "Becka" över det hela va?"

    Hahaha förlåt att jag skrattar. Inget förändras någonsin va?

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.