2007/08/20

God dag ungdomar.

Baraben.com:s senaste tillskott i redaktionen tar idag till orda för första gången. "Swen Krona" kommer hädanefter blogga på Baraben.com från sitt ganska speciella perspektiv som blåvit supporter...

God dag ungdomar.

Då jag avser att bli en mycket frekvent skribent på den här bloggen så anser jag att en presentation vore på sin plats.

Mitt namn är Swen Krona, född 1946, bosatt i Sverige.

Jag har under flera år verkat i rikets tjänst, framför allt inom det militära. Redan som liten var jag oerhört intresserad av spelet fotboll med tydliga inslag av ledarskap och lagarbete. IFK Göteborg kom att bli mina favoriter.

Idag har jag mycket mer tid att följa fotbollen och framför allt IFK Göteborg. Min kropp har sådana skavanker att matcher på plats är en omöjlighet, men televisionen är i det fallet en bra vän.

Anledningen att jag vill skriva här är att jag tycker det är på tok för mycket ungdomar i det "främsta" supporterledet. Unga människor som verkar sakna både vett och moral. Ni behöver höra en röst som varit med om det mesta. Ni behöver helt enkelt någon som pekar med hela handen och förklarar hur det borde vara, för att göra en koppling till det militära. Jag har även synpunkter på hur klubben borde skötas. En klubb som inte bara säljer sina spelare utan även sin själ!

Nåväl, om jag kan få någon att lyssna och kanske till och med ändra på sig, så är det värt varenda bokstav.

För övrigt sympatiserar jag inte med mycket på denna blogg. Jag står för mina egna åsikter. Larv som publiceras av någon annan ligger inte på mitt ansvar.

21 kommentarer:

  1. Eh? Vad ska det här betyda då?

    SvaraRadera
  2. Haha låter som Hankins hittat på en ny gubbe för att härja lite?

    SvaraRadera
  3. Yes! Äntligen lite cynisk och uppriktig bitterhet på Baraben. Helt rätt.

    http://bloggbilder.aftonbladet.se/images/9139/img_456c337b8be0c.jpg

    SvaraRadera
  4. Bra att det finns skribenter i ett stort åldersspann!

    SvaraRadera
  5. Det här ser jag fram emot! Kan bli riktigt underhållande och kanske tänkvärt.

    SvaraRadera
  6. Känns helt klart som ett alter-ego.

    SvaraRadera
  7. Maestro/ Hehe, jag kan garantera att det inte är något alter ego till mig i alla fall. Det kommer nog märkas att herr Krona har egna idéer om detta med supporterskap...

    SvaraRadera
  8. Kul med nytt folk.. hoppas på många liknelser mellan stefan rehns träningar och tjänst i det militära!

    SvaraRadera
  9. Jaha? Varför skrevs detta ut då? Kanske det mest meningslösa inlägget någonsin på Baraben.

    SvaraRadera
  10. Krona från I20? dig hade jag som löjtnant!!

    SvaraRadera
  11. Du som är gammal militär måste ju förfasas över ett lag med stora brister i försvaret...

    SvaraRadera
  12. ska bli mycket intressant och sa vad han har att säga, tycker det verkar vara en go gubbe...

    SvaraRadera
  13. senaste anonym hade du läst artikeln så hade du även kunnat läsa att matcher på plats inte är en möjlighet! Dåre! ELG

    SvaraRadera
  14. Kul med en ny skribent tycker jag. Och att det är en militär som varit med ett tag är bara kul. Har ju själv gjort lumpen och det måste jag säga var en upplevelse för livet. Inte alltid så kul när man just gjode lumpen. Men idag är det bara goda minnen. Också kul att någon äldre kommer in och rör om i grytan. För jag får en känsla av att detta är vår äldste skribent? Kör hårt Swen!

    SvaraRadera
  15. Strålande, en egen stureplansombudsman på baraben.

    SvaraRadera
  16. Äntligen någon som tillhör generationen före planinvasionen i Örebro 1970 som vågar ta bladet från mun.
    Fotboll är krig fast i fysisk mening bara på gräsrektangeln.
    Krona, alltså en representant för den göteborgspublik som på 60-talet karaktäriseras som kunnig och visade uppskattning för fin fotboll oavsett färg på tröjorna.
    Med domarna är det skit nuförtiden. Sedan Christer Drottz gick i pension har det utöver tröjmaterialet varit nattsvart på den fronten.

    SvaraRadera
  17. Intressant att få in någon med lite rutin

    SvaraRadera
  18. Roligt oavsett om det är en fejk eller en verklig person. Kan behövas lite "ålderdomliga" perspektiv med:)

    SvaraRadera
  19. Haha, klart att man får många skavanker av att jobba inom det militära. Är man så dum får man skylla sig själv och inte gnälla. Du säger också att du vill att Blåvitt ska få lite fler militära inslag? Menar du att vi ska döda motståndarna eller tortera folk?

    Btw, härligt med en fejkgubbe..

    SvaraRadera
  20. Kändes som att han borde ha skrivit någonting mer än att bara presentera sig själv? Röra om i baraben-grytan kan aldrig vara fel! Btw: 61 år är väl inte så jäkla gammalt? Luktar dock påhittat, "gubbar" som kan skriva (på dator) och surfa på internet + science fiction!

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.