2007/08/01

Bilden som skakar fotbollssverige!

SVENSKA CUPEN Efter gårdagens hemmaseger mot Örebro snabblindades IFK Göteborgs superstjärna Marcus Berg runt sin högra fot. Anfallsstjärnan och skytteligaledaren haltade sedan ut från Ullevi med det stora bandaget runt högerfoten.

Frågan som alla ställer sig nu, är:
- Kan Marcus Berg spela i torsdagens kvartsfinal i Svenska Cupen?

De kommande 24 timmarna blir en rejäl nervpers för alla från Lars Lagerbäck till Olof Lundh, kan killen med guldfötterna ställa upp eller ej?
________________________________________

Några uppblåsbara plastväggar fanns i vanlig ordning inte på plats på Ullevi igår men istället så hade Rolling Stones scen börjat byggas inför fredagens konsert och avgränsade en del av LM läktaren i kurvan bakom mål. Detta renderade i att klacksektionen trycktes ihop lite mer och kunde trots att publiksiffran bara kom upp i pinsamma 7 000, stundtals skapa lite skön stämning på arenan. Grädde till er på LM som kämpade på och tog i lite extra!
_______________________________________________________
Familjen Friberg da Cruz gigantiska vendetta-fejd med Baraben.com fortsätter. Enligt färska uppgifter ägnade fyra Baraben:are sig åt avancerad häckling av den ene av dessa Gaisare på Tisdagsklubben igår natt. Den stackars alkisen fick en jobbig kväll...
_______________________________________________________
Öis supporterklubb Balders Hage skall i samarbete med Öis ultrazZz och red Fans Klan för övrigt ha en liten tillställning på "Peacock Dinner Club" under torsdagskvällen för er som är intresserade av att skåda samhällseliiiiten i aktion...
_______________________________________________________
Det ryktas att de första bildbevisen på Tobias Hysén med IFK-representanter i Göteborgsnatten dyker upp under onsdagskvällen på Baraben.com...

25 kommentarer:

  1. "Öis supporterklubb Balders Hage skall i samarbete med Öis ultrazZz och red Fans Klan "

    3st Öisare, finns det så många?

    SvaraRadera
  2. nepp, det är en öisare som startat 3 grupper

    SvaraRadera
  3. hahahahahaha jag kollade just upp vad som händer på Peacock på torsdag:

    Aftonbladets Sofie Fahrmann arrangerar modevisning!

    SvaraRadera
  4. Kan inte tänka mig att RedfansKlans 14-åringar kommer in på Peacock...

    SvaraRadera
  5. bra klipp du fick upp, tur jag har ögonen med mig.... Höres.

    SvaraRadera
  6. Peacocks första officiella bögkväll.

    SvaraRadera
  7. Ang. Berg är det nog inte så farligt. Han fick en smäll och därmed en kylpåse på.

    SvaraRadera
  8. Frankie, sov du under matchen eller? Klacken var stundtals under all kritik, vi lät lika lite som öjs "klack"..

    SvaraRadera
  9. De 3 öisarna har bestämt sig för att klistra blöjsklistermärken på alla trafikskyltar i stan.

    SvaraRadera
  10. smichael/ Inte där de 15-20 baraben:arna stod i ena hörnet längst ner, där var det ett jäääävla drag!

    SvaraRadera
  11. "Bilden som skakar fotbollssverige"
    Här når vi nya kvällstidningshöjder på rurikerna ser jag... ;)

    SvaraRadera
  12. Utivårhage: Jag stod ca tjugo meter därifrån och jag hörde knappt nånting. Det är lätt att tycka att det är ett jävla tryck när man är mitt i smeten.

    SvaraRadera
  13. Ang. glenns pôjk så skrev ab att han spelade match med sunderlands reserver igår, samtidigt som bb skrev att han satt på läktaren på ullevi. vem har rätt ab eller bb, va!? =)

    SvaraRadera
  14. nej lägg inte upp några bilder på husse då kommer skatteverket tro att han redan flyttat tillbaka till Sverige...

    SvaraRadera
  15. Jag kollade väldigt noga på bergs fot när han gick av planen eftersom att han hade bandage. Man varken jag eller mina två polare( Vi stod ganska nära) kunde se att han "haltade av planen" Nix!

    SvaraRadera
  16. Han är med i truppen till i morgon så det är nog ej så farligt

    SvaraRadera
  17. City Boys:

    "En gör så gött en kan"

    SvaraRadera
  18. När kommer bilderna på Håkan och Tobbe?

    SvaraRadera
  19. City Boys/ Det kanske, bara kaaaanske är en drift med sådana rubriker...

    SvaraRadera
  20. Hallå alla som ska till Blekinge imorgon. Hoppas vi kan dänga till Mjällby ordentligt. både på plan och på läktaren.

    "Våra hjärtan klappar för blåvitt"

    Glöm ej Solglasögonen.....Tänk på de.


    // 69 Johansson

    SvaraRadera
  21. --- anonym
    No shit. Jag antar att du missade ironismilet också.

    SvaraRadera
  22. Åh fan, jag trodde att det var ett flirt-smil...

    SvaraRadera
  23. Om inte annat så var ju Frankie med följe en jävla höjare på matchen =) Bra jobbat!

    SvaraRadera
  24. Får hoppas att det inte är någon fara med Berg. Hoppas att jag får se Gerba idag. Wernbloom gjorde det bra senast bredvid Berg men jag vet inte om det är en riktigt bra lösning på sikt. Sen tänkte jag kolla lite extra på Marcus Ekenberg i Mjällby. Han var ju en lovande forward en gång i tiden. Han var väl i Helsingborg en kort period men fick väl aldrig riktigt chansen. Blåvitt behöver förstärka truppen inför nästa säsong. Och då behövs forwards bland annat. Finns väl stor risk att vi blir av med Berg. Fast jag hoppas att han stannar en säsong till i Blåvitt. Men om han lämnar vill jag se honom i en större liga än den danska. Holland eller Frankrike skulle nog passa perfekt att börja med för Berg.

    Tror att Blåvitt slår Mjällby med 3-1. Helt enkelt lär det nog inte bli. Krävs rätt inställning och att man inte luftar allt för mycket bänkspelare. Men visst skall väl Blåvitt vinna en sån här match ganska så enkelt?

    SvaraRadera
  25. jaa du hudds, han kan bli skadad, eller så blir han inte skadad, men om han blir proffs så kanske han blir det i ett bra land som frankrike, eller så kanske han stannar kvar och då blir han inte proffs, just nu iallafall, och det kan kännas bra också, så känner jag just nu.
    tycker också wernblom gjorde de bra men vet heller inte om det är ngt på sikt, walle har också gjort det bra, men vet inte om det är ngt bra på sikt. Mourad är också bra, men vet inte om det är ngt bra på sikt.

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.