2007/06/28

Vad tänkte spelarna före, under och efter matchen?

Bengan
Minut 1) - Fan, tog jag min reumatism-medicin imorse eller?
Minut 45) - Hmmm, det där gick ju bra. Jag behövde inte ens slänga mig en enda gång.
Minut 90) - Fan om man skulle ta och gå ut på jakt imorn? Av någon underlig anledning har jag en stark vilja att fånga något...

Adam
Minut 1) - Jag vill spela mittback.
Minut 45) - Va kul det var att spela mittback och släppa Eguren på kanten.
Minut 90) - Vadå Stefan, menar du att jag faktiskt inte var mittback idag?

Gustav
Minut 1) - Min favoritactionhjälte är invisible man.
Minut 45) - Min favoritactionhjälte är Pontus Wernbloom.
Minut 90) - Min favoritactionhjälte är Blixt Gordon.

Ragnar
Minut 1) - Gött nu kör vi hårt mot tre poäng.
Minut 45) - Vafan är det för jävla klåpare jag tvingas spela med i backlinjen?
Minut 90) - Har någon Alejandro Lagos telefonnummer?

Ölme
Minut 1) - Undvik rött kort, undvik rött kort, undvik rött kort.
Minut 45) - Fan nu kommer jag få skulden för det här, som vanligt...
Minut 90) - Hahahaha jag gjorde måååål.

Alex
Minut 1) - Undrar om Lagerbäck är här idag?
Minut 45) - J*v** linjedomare din f***i*g j*v** k*k***a*e!
Minut 90) - J*v** domare din f***i*g j*v** k*k***a*e!

Jakob
Minut 1) - Tihihi jag spelar i allsvenskan. Tjohohooho.
Minut 45) - Maaaaamma jag vill hem nu. Kom och hämta mig!
Minut 90) - Undrar om man skulle ta och peta sig själv?

Vasquez
Minut 1) - Änna dags för en Rabona idag.
Minut 45) - Fan änna dags att komma till avslut idag.
Minut 90) - Harreguuud, jag kanske kan ta en tv-repris på skottet jag aldrig sköt?

Sella
Minut 1) - Snälla Bajenfans, sjung inget om skatteskandalen nu.
Minut 45) - Fan inte en kommentar om svartarbete, spelglädjen återvänder ju!
Minut 90) - Skit i allt, det gick bra för mig idag. Fan inte illa. Synd att det blir kåken snart bara...

Mackan
Minut 1) - Idag ska jag göra två mål.
Minut 45) - Idag ska jag göra ett mål.
Minut 90) - Idag ska jag skjuta ett skott på mål.

Wallerstedt
Minut 1) - Mitt namn är "varannan match".
Minut 45) - Snygg filmning jag körde när jag kom fri va?
Minut 90) - Fan jag skulle kastat mig när jag var fri...

27 kommentarer:

  1. hahaha humor!!

    SvaraRadera
  2. Gurra var ganska dålig och kom fel i första halvlek, men han var mer rätt i andra. Man känner att han kan bli riktigt grym. Däremot skulle han inte satts in från första början.

    Walle var iaf bättre än mackan, så varför byttes inte mackan ut istället för Walle? Walle är ju precis den kämpen som behövs när vi ska göra magiska vändningar. I övrigt en bra analys.

    /Roffe

    SvaraRadera
  3. Värva backar ffs!!!! Mittfältare skulle också sitta fint!

    SvaraRadera
  4. Trevlig krönika av Simon Bank i Aftonbladet idag. Det var så här det kändes att vara stolt över Blåvitt...det var änna länge sen. Gäller bara att inte titta kortsiktigt, en förlust borta mot Hammarby är ingen katastrof. 3p mot MFF hemma så är vi med igen.

    SvaraRadera
  5. Sorry... menade inte Gurra innan... Jakob of course..

    Håller med Bogg.. Det är hur jämnt som helst och jag har en bra känsla mot danskarna, mest pga andra halvlek. Hjalmar, Bjärsa och Thomas är säkert alla på plan och MFF är usla.

    Men nu får vi fan se till att det blir en publikfest mot danskarna!!!

    /Roffe

    SvaraRadera
  6. Inte alls tokigt. Mycket som man kan garva åt. Fast egentligen så skall man väl lipa? Ajajaj. Det var riktigt mycket som var uselt igår. Och det var väldigt lite som var bra igår.

    SvaraRadera
  7. Bra analys..

    SvaraRadera
  8. hahaah roligt. men tycket gustav fått mycket skit för matchen, tyckte han var helt ok . fast hans "tankar" var ju klockrena med tanke på den kapningen han gjorde. Men lite orutin får man väl ha i hans situation.

    SvaraRadera
  9. http://fotbollskanalen.se/fotbollskanalen/allsvenskan/558202.html

    Bom Bom skærp dig o fatta att du måste spela bra før att platsa.

    SvaraRadera
  10. Bland det roligaste jag läst på länge...Rit-Ola släng dig i väggen för detta kallar jag analys om något!!!

    SvaraRadera
  11. Riktigt kul, men lite taskigt mot Jakob Johansson. Han kan nog bli något en dag...

    SvaraRadera
  12. Jakob tänkte så här:
    Minut 1) - Var är Tomten? Jag ser honom inte.
    Minut 45) - Var är Tomten? Jag ser honom inte.
    Minut 90) - Hur fan kunde jag trappa ned redan vid 16 års ålder?

    Simma lugnt
    Heja FCT

    SvaraRadera
  13. Faan vad vi blev utspelade av bajen igår det kändes riktigt tungt alltså. Bajens första halvlek är fan det bästa jag sett på mycket länge i allsvenskan dock så vi behöver i skämmas allt för mycket

    SvaraRadera
  14. Håller med om att dom var pissiga igår men att förlöjliga dom gör troligen dom inte bättre...


    ...Domarna alltså ; )

    SvaraRadera
  15. haha det roligaste jag läst på länge här!

    SvaraRadera
  16. Så jävla bra skrivet.,.,stor humor!

    SvaraRadera
  17. jag missade matchen helt, var dom verkligen så usla matchen igenom lr?

    SvaraRadera
  18. jag blev skogstokig efter 1-3 mot elfsborg. men då var alla internetblåvita snälla som fan och sa de jöör inget, dom spela ju brah. de tar ju tid att spela in ett nytt spelsystem osv..

    pjjjaa nu efter ytterligare en bortafölust +(dif) e ja ganska tillfreds. vi skall vinna hemma och ta bortapoänger lite då och då så är vi med där uppe. och bajen borta e en match man inte kan kalkylera ngra poäng i förväg.

    /dörrvakter är generellt sätt slynor

    SvaraRadera
  19. Haha det var ju kul även om det var lite elakt mot Jakob. Men han kommer igen!

    Gustav, Sella och Vasquez var riktigt dåliga i första men bra i andra.

    SvaraRadera
  20. Fan va lite realistisk visst första halvlek sover hela blåvitt. Men man rycker upp sig i andra och för spelet i princip hela halvleken. Och Jakob speciellt växer minut för minut och generellt gör en godkänd insats!

    SvaraRadera
  21. Anton sa...
    Fan va lite realistisk visst första halvlek sover hela blåvitt. Men man rycker upp sig i andra och för spelet i princip hela halvleken. Och Jakob speciellt växer minut för minut och generellt gör en godkänd insats!

    28/6/07 22:30


    Visst rycker man upp sig i andra Anton. Men det hade nästan varit omöjligt att vara lika tafatta i en halvlek till? Sen måste man ju inse att Hammarby är rätt nöjda med 3-0. Dom går ju inte för fullt i andra halvlek. En helt normal reaktion när man leder med 3-0 och har öst på för fullt i 45 minuter. Blåvitt gör en bra andra halvlek i kombination med att Hammarby låter oss få mer tid i allt vi gör. Hammarby vill ju bara spela av matchen. Sen tycker jag precis som du att Jakob skall få godkänt. Det är inte hans fel att det ser ut som det gör i första halvlek. Det finns andra som skall ta tag i taktpinnen och visa vägen. Och det räcker inte med att 1-4 spelare tar sitt ansvar. Alla 11 måste bidra. Tror inte det hjälpt om vi haft tillgång till Lampard i första halvlek istället för Jakob. Vi blev fullständigt överkörda. Hammarby var klart bättre på allting i första halvlek. Och dom hade 11 man som gjorde jobbet man snackat om innan man gick ut till match.

    SvaraRadera
  22. Inte särskilt kul alls?

    SvaraRadera
  23. Självironi är den bästa medicinen mot högmod!
    Bra Frankie, du börjar förstå livets mening. Snart börjar du att även förstå meningen med fotboll, och då byter du lag. Jag kanske kan tänka mig att introducera dig i vad riktig fotboll och supporterkultur går ut på. Om jag är snäll just den dagen då det blir aktuellt, typ.

    SvaraRadera
  24. hahahaah störtskön artikel.

    SvaraRadera
  25. haha underbart!

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.