2006/03/21

Fonden och jag

Nu har jag gått och funderat ett tag på hur mycket jag ska skicka in till supporterfonden. För mig är det självklart att vara med och stödja Blåvitt till nya framgångar, men eftersom jag är student har jag inga monstruösa summor som trillar in på mitt bankkonto varje månad. Lyckligtvis gäller devisen "var och en efter förmåga", så därför kommer jag att skänka en mindre summa nu, och efter det (för att göra det lite roligare) så kommer jag att skänka tio kronor per mål som IFK gör under denna säsongen. Tio kronor är ju ingenting för att få se våra hjältar göra mål! Jag uppmanar förstås alla att göra samma sak. Ni kan ju variera summan beroende på storleken på er plånbok. Den som har öisare som arbetskamrater kan ju t.ex. öka till 1000 kr per mål, och den som lever på veckopeng från mamma kan ju ge 1 krona/mål... Huvudsaken är att vi alla deltar. Sedan är det ju högst frivilligt om man även räknar mål i Svenska Cupen, träningsmatcher osv...

Mina kompisar har tagit detta på allvar och har därför kontrat med några andra "roligare" sätt att skänka pengar. En av dem - vi kan kalla honom Kalle - säger att han ska skänka 100 spänn varje gång han får napp på krogen. Jag tror dock att detta inte kommer att inbringa något alls till fonden, men den som lever får se...

15 kommentarer:

  1. Det är ju bara att hoppas att "kalle" får hem ett hundratal brudar från krogen... Då blir det bra med pengar till fonden. hehe

    SvaraRadera
  2. Haha jag ska skänka en tia för varje spelare som Dennis mosar med en tackling...

    SvaraRadera
  3. Haha

    Kalle..

    Sicken lirare, troligen snålare än krösus, kallt beräknande, haha

    SvaraRadera
  4. Sätter redan ca: 100 i månaden...men nu skall jag utmana mitt gäng i detta, kanske också en mål-peng eller nån annan rolig grej....tack för ett bra tips!!

    SvaraRadera
  5. FÖRUTOM mina övriga insättningar till fonden så LOVAR jag att skänka följande summor beroende på IFK´s placering efter den allsvenska säsongen:

    1:a = 1500
    2:a = 1000
    3:a = 750

    SvaraRadera
  6. ge mig "kalles" namn så ska jag skicka min lillasyster hem till honom varje helg haha

    SvaraRadera
  7. Anonym med lillasystern:

    Pimp?

    SvaraRadera
  8. anonymous

    1:a = 1500
    2:a = 1000
    3:a = 750

    Det där skriver jag också upp mig på!

    SvaraRadera
  9. tjena, era gais-spannar!

    SvaraRadera
  10. sista anonym/ tjena din aik:are.

    SvaraRadera
  11. En krona per felpassning av Ölme.
    I'm rich biaatch!

    SvaraRadera
  12. En hundring varje gång Wowoah vinner en närkamp

    SvaraRadera
  13. 250:- varje gång Blåvitt får välja plan- sida innan start ;)

    SvaraRadera
  14. Permobil: Du va då mig en snål jävel

    SvaraRadera
  15. 100 spänn per minut Ulander spelar.

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.